წიგნი, რომელიც გამოცემის წელში თორმეტ ენაზე ითარგმნა და 800 000-იანი ტირაჟით გაიყიდა
13-02-2017
დაკოპირებულია
-
+
დევიდ ოგილვი ახლა უკვე მსოფლიოში აღიარებული რეკლამის თეორიის კლასიკოსია. იგი შეყვანილია „French Magazine“ გიგანტების სიაში, რომლებმაც უდიდესი წვლილი შეიტანეს მსოფლიო ინდუსტრიულ რევოლუციაში.
სწორედ მას ეკუთვნის წიგნი, ”სარეკლამო აგენტის გულახდილობები”, რომელიც გამოცემის წელში თორმეტ ენაზე ითარგმნა და 800 000-იანი ტირაჟით გაიყიდა.
ოგილვი ვერ იტანდა უჭკუო ხალხს და გამოირჩეოდა უხეში გამონათქვამებით, ხშირად წყვეტდა ურთიერთობას კლიენტებთან და თანამშრომლებთან. განსაკუთრებით ეშინოდა თვითმფრინავით ფრენის და ამიტომ გრძელვადიან კრუიზებში უწევდა მოგზაურობა. მისი ოცნებობა რაინდობის წოდების მიღება იყო, რაც მის სიცოცხლეში ვერ მოხერხდა. ოგილვი ყველზე მეტად ოქსფორდიდან ცუდი მოსწრების გამო გარიცხვაზე წუხდა.
1988 წელს, 77 წლის ასაკში მის მიერ 6 000 დოლარად დაფუძნებული კომპანია 864 მილიონ დოლარად გაიყიდა.
ოგილვიმ წარმატება სამი მთავარი ფაქტორით ახსნა: პირველი – რეკლამის ეფექტურობის გამოკვლევების შედეგების აქტიური გამოყენება. იგი ეყრდნობოდა სარეკლამო ინდუსტრიის მუშაობის გამოცდილებასა და დაზვერვას: ”რეკლამის შემქმნელები, რომლებიც იგნორირებას უკეთებენ გამოკვლევებს, ისევე სახიფათონი არიან, როგორც გენერლები, რომლებიც მტრის გზავნილების გაშიფვრას არ აქცევენ ყურადღებას”.
მეორე ფაქტორი – ფენომენალური შრომისუნარიანობა. მას უყვარდა შოტლანდიური ანდაზა: ”მძიმე სამუშაოს ჯერ არავინ მოუკლავს”.
მესამე ფაქტორი – ხალხის სწორად შერჩევა. ქვეგანყოფილების ახალ ხელმძღვანელს მატრიოშკას ბარათით ჩუქნიდა: ”თუ თითოეული ჩვენგანი აიყვანს ხალხს საკუთარ თავზე უფრო პატარას, მაშინ ჩვენი კომპანია ჯუჯების კომპანიად გადაიქცევა. ხოლო, თუ ავიყვანთ უფრო დიდს, მაშინ იქნება გიგანტების კომპანია”.