მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გრიფირებული სახელმძღვანელო წარმოადგენს სასკოლო საგანმანათლებლო რესურსის ერთ-ერთ ნაირსახეობას, რომელსაც საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო სპეციალური წესით არჩევს და ანიჭებს განსაკუთრებულ სტატუსს - „გრიფს“.
გრიფის მინიჭებით სახელმძღვანელო უპირატესობას იძენს ყველა დანარჩენ საგანმანათლებლო რესურსთან შედარებით და სწავლებისას ძირითად და სავალდებულო რესურსად გამოიყენება. გამონაკლისი დაიშვება კანონმდებლობით გათვალისწინებულ შემთხვევებში.
მას შემდეგ, რაც 2011 წლის 11 მარტს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის N36/ნ ბრძანებით დამტკიცდა ეროვნული სასწავლო გეგმა (რომელიც ამჟამადაც მოქმედებაშია) 2011 და 2012 წლებში განხორციელდა I-XII კლასების სასკოლო სახელმძღვანელოების/სერიების გრიფირება.
გარდა ამისა, 2012-2013 წლებში გრიფი მიენიჭათ ზოგიერთ სავალდებულო („ქართული, როგორც მეორე ენა“ და „საგზაო ნიშნები და მოძრაობის უსაფრთხოება“) და არჩევითი („შესავალი თანამედროვე ფიზიკაში“, „ეკონომიკა და სახელმწიფო“, „მსოფლიო კულტურა“) საგანების სახელმძღვანელოებს/სერიებს.
2012 წელს ბილინგვურად, სომხურ, რუსულ და აზერბაიჯანულ ენებზე ითარგმნა 2011 წელს გრიფმინიჭებული დაწყებითი სახელმძღვანელოები/სერიები, პრინციპით 1 საგანი - 1 სახელმძღვანელო/სერია.
2013-2014 სასწავლო წლიდან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო ახორციელებს ყველა საჯარო სკოლის, მათ შორის არაქართულენოვანი სკოლების/სექტორების და კერძო სკოლის ზოგიერთი კატეგორიის მოსწავლეების სახელმძღვანელოებით უზრუნველყოფის პროგრამას.
ამჟამად დამტკიცებულია ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა I-VI კლასებისათვის, რომელიც დაინერგება 2017-2018 სასწავლო წლიდან. მიმდინარეობს შესაბამისი სახელმძღვანელოების/სერიების გრიფირების გამოცხადებისთვის მზადება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
NAEC მასწავლებლებისთვის ვაკანსიას აცხადებს- ტესტური დავალებები 13 საგანში შეიქმნება მე-6 და მე-10 კლასების მოსწავლეებისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
გაკვეთილის მიზანი იყო შეკრება-გამოკლებაზე ცოდნის განმტკიცება