მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
იმისთვის რომ მასწავლებლობის უფლება მოიპოვო, გარკვეული გზა უნდა გქონდეთ გავლილი. როგორც Etaloni.ge-სთან მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის მოადგილე მანანა რატიანი აცხადებს, მასწავლებლის პროფესიაში შესასვლელად დღეს 4 გზა არსებობს.
რატიანის განმარტებით, მასწავლებლის პროფესიაში შესასვლელი კონკრეტული გზები ასე გამოიყურება:
პირველი - მასწავლებლობის სტატუსის მოპოვება შეუძლია პირს, რომელსაც აქვს უმაღლესი სასწავლებლის კვალიფიკაცია მინიჭებული და კომპეტენციას ადასტურებს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ მოწყობილ გამოცდაზე. თუ ის წარმატებით გადალახავს 60-პროცენტიან ბარიერს და არ გააჩნია დიპლომით განსაზღვრული მასწავლებლობის კვალიფიკაცია, შეუძლია გამოცდის ჩაბარების შემდგომ გაიაროს მასწავლებლის მოსამზადებელი 60-კრედიტიანი პროგრამა, რომელიც ერთწლიანია.
მეორე - როცა პედაგოგს აქვს მასწავლებლობის კვალიფიკაცია, ის ადასტურებს საგნობრივ კომპეტენციას და ამის შემდგომ მას შეუძლია შევიდეს სკოლაში. ასეთი ადამიანები სკოლაში უფროსი მასწავლებლის სტატუსით შედიან.
მესამე - წელს უკვე უნივერსიტეტებმა მიიღეს 300-კრედიტიანი პროგრამები, რაც გულისხმობს, რომ 300-კრედიტიანი პროგრამის კურსდამთავრებული ხდება საგნობრივი ჯგუფის მაგისტრი, ამ შემთხვევაში დაწყებითი პროგრამების. 5 წლის შემდგომ მას ექნება დამოუკიდებელი პრაქტიკაც, ჩაშენებული პრაქტიკაც, ნასწავლი ექნება სხვადასხვა საგნები, რის შემდეგაც სკოლაში შევა, როგორც კვალიფიციური მასწავლებელი.
მეოთხე - ასევე, მაგალითად თუ პირი არის მეცნიერებათა დოქტორი, შეუძლია, რომ სკოლაში შევიდეს და უფროსი მასწავლებლის სტატუსით დაიწყოს მუშაობა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა