მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოში სტუდენტები ევროპული ქვეყნის სტუდენტებთან შედარებით, ნაკლებად კრიტიკულები არიან. საერთაშორისო კვლევის მიხედვით, ქართველი სტუდენტები გაცილებით კმაყოფილნი არიან უმაღლესში სწავლის პროცესითა და ლექტორებით, ვიდრე ჰოლანდიის, ნორვეგიის, ფინეთისა და სხვა ევროპული ქვეყნის სტუდენტები.
საერთაშორისო კვლევა „ევროსტუდენტის“ შედეგების მიხედვით, საქართველოში ბაკალავრიატის და მაგისტრატურის საფეხურის სტუდენტების შეფასება სხვა ევროპული ქვეყნების სტუდენტების შეფასებისგან საკმაოდ განსხვავდება.
კვლევის მიხედვით, სტუდენტებს უნდა შეეფასებინათ რამდენად უწყობდნენ მათ ხელს ლექტორები, იყვნენ თუ არა ლექტორები დაინტერესებულნი მათი აკადემიური მოსწრებით და უწევდნენ თუ არა მიმდინარე სასწავლო პროგრამას რეკომენდაციას.
ქართველი სტუდენტების 76% აცხადებს, რომ ლექტორები ხელს უწყობენ და ახალისებენ მათ, მაშინ როცა აღნიშნულ კითხვაზე დადებით პასუხს ჩეხეთის სტუდენტების 58% სცემს, დანიის - 58%, ფინეთის - 60%, უნგრეთის - 51%, ჰოლანდიის 54% და ნორვეგიის - 57%.
კითხვაზე არიან თუ არა ლექტორები დაინტერესებულნი სტუდენტების აკადემიური მოსწრებით, დადებითად ქართველი სტუდენტების 69% პასუხობს, ჩეხეთისა და დანიის სტუდენტების 27%, ფინეთის - 42%, უნგრეთის - 34%, ჰოლანდიის - 39% ხოლო ნორვეგიის - 41%.
მიმდინარე სასწავლო პროგრამას კი ქართველი სტუდენტების 81% უწევს რეკომენდაციას, ჩეხეთის - 64%, დანიის - 75%, ფინეთის - 72%, უნგრეთის 64%, ჰოლანდიის - 73% და ნორვეგიის - 77%.
როგორც კვლევაშია აღნიშნული, მიუხედავად იმისა, რომ განათლების ხარისხითა და სასწავლო პროცესის მიმდინარეობის თვალსაზრისით, საქართველო მკვეთრად ჩამორჩება აღნიშნულ ქვეყნებს, ქართველი სტუდენტები მაინც კმაყოფილები არიან.
„საქართველოში უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების სტუდენტების არაკრიტიკული შეფასებების მიზეზები ცალკე კვლევის საგანს წარმოადგენს, თუმცა ამჟამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ საბოლოო ჯამში, საქართველოში სტუდენტები მკვეთრად დადებითად აფასებენ არა მხოლოდ მათ უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში მიმდინარე სწავლების პროცესს, არამედ სწავლა/სწავლებასთან დაკავშირებულ სხვა ისეთ კომპონენტებსაც, რომელთა ხარისხითაც საქართველო ევროპულ ქვეყნებს აშკარად ჩამორჩება“, - ნათქვამია საერთაშორისო კვლევაში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა