სიახლეები
სიახლეები

სასკოლო საათობრივი ბადე - განმარტება
26-01-2017
-
+


მუხლი 13. სასკოლო საათობრივი ბადე

სკოლას უფლება აქვს, ეროვნული სასწავლო გეგმით ერთი კლასისთვის განსაზღვრული საათობრივი დატვირთვის ფარგლებში, ჯამური საათობრივი დატვირთვის 25% გადაანაწილოს საგნებს შორის. 

აღნიშნული მუხლის განმარტება:

ვთქვათ, N კლასის ჯამური კვირეული დატვირთვა არის 30 საათი. მაშინ წლიური დატვირთვა იქნება  30 საათი/კვირაში X 33 კვირა =  990  საათი. აღნიშნული საათების 25% არის 247.5 საათი. ე.ი. სკოლას შეუძლია 1-დან 247 საათი საჭიროებიდან გამომდინარე გადაანაწილოს საგნებს შორის.  მაგალითად, A საგანში,  რომელიც კვირაში ორსაათიანი დატვირთვით ისწავლება, დაგეგმილია სემესტრის ბოლოს პროექტების გაკეთება და ბოლო ოთხი კვირის მანძილზე საჭიროა ყოველდღიური დატვირთვით იმუშაონ მოსწავლეებმა. 

A საგნის წლიური დატვირთვაა 2 საათი/კვირაში X 33 კვირა =  66  საათი.  66 საათს დაემატება 12 საათი (დამატებითი 3 საათი 4 კვირის მანძილზე) და გამოვა წლიური 78 საათი. გადანაწილების ასეთი სქემები მოქნილია და კონკრეტულ საჭიროებებს მატივად ერგება. მაგრამ სკოლის ადმინისტრაციამ ასევე უნდა გაითვალისწინოს საათების ფინანსურ აღრიცხვიანობასთან (მათ შორის სასერტიფიკაციო დანამატის და სხვა) დაკავშირებული საკითხი; 

მასწავლებელების კვირების მიხედვით დატვირთვის არათანაბარი სქემები შესაძლოა გარკვეულ სირთულეს ქმნიდეს ხელფასების განსაზღვრის დროს. აქედან გამომდინარე,  საჯარო სკოლებში უფრო გავრცელებულია ისეთი პრაქტიკა, როდესაც გარკვეული საგნებისათვის განისაზღვრება ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მითითებულისააგნ განსხვავებული კვირეული დატვირთვა. მაგალითად, იმავე N კლასში  A საგანი, რომელიც ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულია კვირაში 2 საათი, სასკოლო სასწავლო გეგმით ისწავლება კვირაში 3 საათი, ანუ  დამატებულია კვირაში ერთი საათი. 1 საათი/კვირაში X 33 კვირა = 33 საათს. აღნიშნული  არ გამოდის 25% -იანი დიაპაზონის ფარგლებიდან.

სკოლას უფლება არა აქვს:

ა) საათობრივი ბადიდან საერთოდ ამოიღოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული რომელიმე სავალდებულო საგანი (მუხლი 13. პუნქტი 4).

ბ) რომელიმე საგანს დააკლოს  საგნის წლიური დატვირთვის 25%-ზე მეტი. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება