სიახლეები
რჩევები, ინტერვიუ

აუცილებელია თუ არა ბავშვი ლიდერად ვაქციოთ? - ფსიქოლოგი გვირჩევს
01-12-2018
-
+


წარმატებული ლიდერები ისტორიას ქმნიან. თუმცა, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, ამ უნარს თავისი უარყოფითი მხარეც აქვს - პასუხისმგებლობა დიდი დოზით. ასევე, ბუნებრივია, რომ  როგორც ყველაფერი სხვა, ლიდერობაც მცირე ასაკიდან ყალიბდება. არის თუ არა აუცილებელი ბავშვი მომავალ ლიდერად გავზარდოთ და რა უნდა გავაკეთოთ, თუ შვილში ამ თვისების გაძლიერება გვსურს? - თემაზე Etaloni.ge-ს ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი ესაუბრა.

- რას ნიშნავს ლიდერობა?

- ლიდერობა ნიშნავს გარკვეული ჯგუფის გაძღოლას ამა თუ იმ მიზნის მისაღწევად. ლიდერი კი არის ადამიანი, რომელსაც შეუძლია ამ ჯგუფზე ან ჯგუფის ცალკეულ წევრებზე გავლენის მოხდენა. რაც მთავარია,  მას თავად ჯგუფი ირჩევს.

- ეს თვისება თანდაყოლილია თუ მისი შესწავლა შესაძლებელია?

- ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების განვითარებაზე მუშაობა შესაძლებელია.

- როგორ ვაქციოთ ბავშვი ლიდერად?


- მშობელს ალბათ გაუჭირდება ბავშვი ლიდერად აქციოს, თუკი თავად მას ამის სურვილი არ აქვს. თუმცა, მშობელს შეუძლია ბავშვობის პერიოდში შვილში ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების (სიმტკიცე, გაწონასწორებულობა, ენთუზიაზმი, ამბიციურობა, შეუპოვრობა, თავდაჯერებულობა და სხვ.) განვითარებას ხელში შეუწყოს.

- არის თუ არა აუცილებელი ლიდერი იყოს ჩვენი შვილი?


- ეს აუცილებლობას ნამდვილად არ წარმოადგენს. ბავშვი თავად წყვეტს ის ადგილი დაიკავოს ჯგუფში, რომელიც მის შესაძლებლობებს შეესატყვისება. ლიდერობა არ უნდა ასოცირდებოდეს რაღაც განსაკუთრებულად სასურველ მდგომარეობასთან, რომლის გარეშეც თითქოს ბავშვი მომავალში წარმატებას ვერ მოაღწევს.

- რამე ფსიქოლოგიურ პრობლემას ხომ არ აწყდებიან ის ზრდასრულები, რომლებიც ბავშვობაში ლიდერები იყვნენ, შემდეგ კი იმავე ტემპით ვეღარ გააგრძელეს ამ თვისების გამოვლენა?


-ამაზე კონკრეტულად „კი“-ს ან „არა“-ს ვერ გიპასუხებთ. ინდივიდუალურია ყველა შემთხვევა. როგორც პრობლემას შეგვიძლია შევხედოთ მაშინ, თუკი ეს შეცვლილი მდგომარეობა შემაწუხებელია.  ლიდერობა დიდ პასუხისმგებლობასთანაა დაკავშირებული და ზოგჯერ ამ პასუხისმგებლობისაგან გათავისუფლებით ადამიანმა პირიქით, შვებაც კი შეიძლება იგრძნოს. ამიტომ ძალიან ინდივიდუალურია. დამოკიდებულია იმ მიზეზებზეც, რის გამოც ამ თვისებების გამოვლენა აღარ ხდება.

- რა  გვიკარგავს ლიდერობის უნარს და რა გვაძლევს მას?

- ლიდერობის უნარის დაკარგვა შესაძლოა გამოიწვიოს წარუმატებლობამ, რომელიც განიცადა ლიდერმა და პირიქით, ამ თვისებების გამოვლენაზე შესაძლოა იმოქმედოს ადამიანის ძლიერმა სურვილმა, რომელიც კონკრეტული მიზნის მიღწევას ემსახურება.

- როგორ დავიცვათ ზღვარი - როდის არის ლიდერობა დადებითი მოვლენა და როდის - უარყოფითი?

- საერთოდ, ნებისმიერი მოვლენა, რომელიც ადამიანისათვის ზიანის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - უარყოფითი და პირიქით, როდესაც ადამიანს ესა თუ ის მოვლენა არ აზარალებს და პირიქით, სარგებლის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - დადებითი. იმავეს ვიტყვი ლიდერობის შემთხვევაშიც. ეს თავად პიროვნებამ უნდა გადაწყვიტოს და მან მისცეს შეფასება. ოქროს შუალედის მოსაძებნი კონკრეტული ნიშნები არ არსებობს. ადამიანი თავად წყვეტს მას, როდესაც აცნობიერებს რაციონალურად რასთან აქვს საქმე, თუნდაც ლიდერობის შემთხვევაში. 

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

აღსანიშნავია, რომ აქტივობას ხელმძღვანელობდნენ: მარიამ ვაჩეიშვილი და ნათელა ირემაძე 

ღონისძიება ემოციებით სავსე და დაუვიწყარი აღმოჩნდა, რითიც სკოლის ისტორიაში კიდევ ერთი შთამბეჭდავი მოგონება ჩაიწერა 

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება