მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აღზარდო ბავშვი ისე, რომ მისი დასჯა არ დაგჭირდეს - ყველა დედის ოცნებაა, მაგრამ ყოველთვის არ ხერხდება მხოლოდ ახსნითა და დარიგებით შემოფარგვლა.
etaloni.ge გთავაზობთ, დასჯის რა ზომები არის აბსოლუტურად მიუღებელი და რომლის გამოყენებაა შესაძლებელი, რომ ბავშვმა ჩადენილი დანაშაული გააცნობიეროს.
ხუთი რჩევა როდის „არ შეიძლება“ ბავშვის დასჯა:
არ შეიძლება ბავშვის დასჯა, თუ მან გულწრფელად აღიარა ჩადენილი და ბოდიში მოიხადა. ასევე არ დასაჯოთ ბავშვი იმ დანაშაულისთვის, რომელიც დიდი ხნის წინ ჩაიდინა ან რის გამოც იგი უკვე დაისაჯა ან მიეტევა.
არ შეიძლება უცხო ადამიანების თანდასწრებით ბავშვის დასჯა, შეურაცხყოფა და დამცირება. თქვენ მისი შეცდომა დაგავიწყდებათ, ის კი თქვენს სიტყვებს და გაბრაზებულ სახეს დიდხანს დაიმახსოვრებს.
არ შეიძლება უმნიშვნელო დანაშაულის გამო ბავშვის მკაცრად დასჯა პროფილაქტიკის მიზნითაც კი. ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვმა საკუთარი არასწორი საქციელი გაიაზროს და გამოსწორება მოინდომოს. არაპროპორციულად, მძიმე სასჯელმა, შესაძლოა, საპირისპირო შედეგი გამოიწვიოს - ბავშვს ეწყინება, სასტიკი გახდება და არ მოინანიებს.
არ შეიძლება ერთი დასჯისთვის ახალი „სანქციების“ მოფიქრება. თუ უსაქციელობის გამო ბავშვს მულტფილმის ყურება აუკრძალეთ, არ შეიძლება მას ასევე უარი ვუთხრათ სტუმრად წასვლაზე და ძილის წინ ზღაპრის წაკითხვაზე.
არ შეიძლება შემთხვევითი საქციელის გამო დასჯა - ბავშვს მოულოდნელად ფეხი მოუცურდა, წაიქცა და ტანსაცმელი გახია, დაეჯახა და ვაზა გატეხა. ამის შემდეგ საკმარისია ბავშვს უთხრათ, როგორ ემოციებს განიცდით.
ხუთი რჩევა როდის „შეიძლება“ ბავშვის დასჯა:
შეიძლება საყვარელი საქმიანობის (მულტფილმის ყურება, კინოში, მაღაზიაში ან სტუმრად წასვლა) აკრძალვა.
შეიძლება ბავშვის დატუქსვა დანაშაულის ჩადენისთანავე, რადგან გადადებული დასჯა აბსოლუტურად უსარგებლოა: ბავშვებს არ სჯერათ და არ ესმით, რის გამო ისჯებიან.
შეიძლება და აუცილებელია დასჯის სახით ბავშვისთვის შეცდომების გამოსასწორებლად შესაძლებლობის მიცემა - მაგალითად, გაწმინდოს დაჯღაბნილი დივანი ან კედელი ან მისცეთ დამატებითი სახლის სამუშაო.
შეიძლება ბავშვს მისცეთ დაფიქრების და დასკვნების გაკეთების შესაძლებლობა - რაში იყო მტყუანი, რატომ არის მისი საქციელი ცუდი, როგორ მოიქცევა შემდეგ ჯერზე. არ დაგავიწყდეთ აუხსნათ ბავშვს, რა იყო ცუდი მის საქციელში, რადგან ბავშვისთვის შესაძლოა ეს გაუგებარი იყოს.
შეიძლება უთხრათ ბავშვს, რომ უკმაყოფილო ხართ არა მისით, არამედ მისი საქციელით და მიუხედავად მისი დანაშაულისა, იგი მაინც გიყვართ და იმედი გაქვთ, რომ ეს საქციელი აღარ განმეორდება.
პ.ს. თუ დასჯის გარეშე შესაძლებელია, არ დასაჯოთ ბავშვი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
გაკვეთილს გამასწავლებელი ქეთევან ჩიქვანაია ხელმძღვანელობდა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა