სიახლეები
სიახლეები, სამასწავლებლო

უნდა გაუქმდეს თუ არა მასწავლებელთა თვითშეფასების კითხვარი?! - „საჭირო არ არის, დროის კარგვაა“ 
04-12-2018
-
+


მასწავლებელთა თვითშეფასების კითხვარი, რომელიც პედაგოგთა მიერ სასწავლო წლის დაგეგმვასა და პროფესიულ განვითარებას მოიცავს, შესაძლოა სავალდებულო აღარ იყოს, - ამის შესახებ ინფორმაცია მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრიდან ვრცელდება.

შეფასების კითხვარი მასწავლებლის მიერ წლის განმავლობაში შესასრულებელ სასწავლო და კარიერულ მიზნებს მოიცავდა, რის მიხედვითაც პედაგოგი საკუთარ პროფესიულ განვითარებას აფიქსირებდა.

თუმცა, მიუხედავად იმისა, რომ კითხვარის შევსება სავალდებულო იყო, მისი შესრულება მასწავლებელს არ მოეთხოვებოდა, აღნიშნული არც კონკრეტული ქულებით ფასდებოდა და საბოლოო ჯამში, მცირე ბიუროკრატიულ ნაწილად რჩებოდა.

Etaloni.ge აღნიშნულ თემაზე სასაუბროდ სკოლის დირექტორებს დაუკავშირდა.

თბილისის N60 საჯარო სკოლა, დირექტორი  შოთა მალაზონია:

უმჯობესია რომ გაუქმდეს, რადგან მასწავლებელი კითხვარში რასაც დაწერს, თუ ვერ შეასრულებს, აზრი არ აქვს. შესაბამისად, დროის კარგვაა. თუმცა, მოტივაციისთვის კარგია, რადგან პედაგოგი აღნიშნავს იმას, რისი მიღწევაც სურს და შესაბამისად, უფრო მეტად წახალისებულია.  მაგრამ უნდა ითქვას, რომ ხშირ შემთხვევაში კითხვარში შეტანილი გეგმები არ სრულდება და დირექციას მის შესასრულებლად ძალისხმევა სჭირდება ხოლმე.

თბილისის N62 საჯარო სკოლა, დირექტორი ელენე შაბურიშვილი:

თუ გამარტივდება პროფესიული სქემა, მივესალმებით. მასწავლებელი თვითშეფასებას ისედაც აკონტროლებს. თუმცა, კითხვარი არ არის მასწავლებლის პროფესიული განვითარების სქემის მთავარი შემადგენელი ნაწილი. შესაბამისად, თუ  არ გაუქმდება, პრობლემას ესეც არ ქმნის.

თბილისის N208 საჯარო სკოლა, დირექტორი თამარ კობახიძე:

პრაქტიკულად გამოუყენებელი დოკუმენტია, რომელსაც კი ავსებენ, მაგრამ რეალურად არ მუშაობს.  შესაბამისად,  თუ გაუქმდება, მივესალმები, რადგან მასწავლებელს ნაკლები ბიუროკრატიული პროცედურები სასწავლო პროცესში ჩართვის მეტ დროს მისცემს.  

თბილისის N31 საჯარო სკოლა, დირექტორი მარინე ნიჟარაძე:

კითხვარი, ზოგადად, ცუდი არ არის, მაგრამ თვითშეფასება სასურველია ობიექტური იყოს. გაუქმების მიზეზი ალბათ ის არის, რომ ადეკვატური თვითშეფასება ვერ მიიღეს. აღვნიშნავ, რომ მე პირადად თვითშეფასების პრობლემა არ მქონია და არც მასწავლებლებს ჩვენ სკოლაში.

ხარაგაულის მუნიციპალიტეტის ლაშის საჯარო სკოლა, დირექტორი ნათელა აბესაძე:

თვითშეფასების კითხვარი საჭირო არ არის, ზედმეტია, რადგან არაფრის მომცემია. თუ არ შეავსებს, მასწავლებელს არაფერი აკლდება. უბრალოდ. დროის კარგვაა. შესაბამისად, არაფერი არ დაშავდება თუ გაუქმდება. ისედაც შეიძლება მასწავლებელი განვითარდეს.

ფოთის N12 საჯარო სკოლა, დირექტორი  მანანა ხობელია:

პროფესიული განვითარება სწორედ თვითშეფასებიდან იწყება და თუ მასწავლებელს ეს სურს, ისედაც გააკეთებს. თუმცა, შესაძლოა კონკრეტულად კითხვარის შევსება არ სურდეს და იგივე პირადი ჩანაწერით, პორტფოლიოთი ან რეფლექსიით შეასრულოს. შესაბამისად, თვითშეფასების კითხვარი შესაძლოა სავალდებულო არ იყოს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

ბაღების, სახელოვნებო და სპორტული სკოლების პერსონალს ანაზღაურება გაეზრდება

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის რექტორი, პროფესორი გიორგი ხუბუა სამუშაო ვიზიტით გერმანიაში იმყოფებოდა

„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს

ეროვნული გამოცდების ტესტის ფორმატთან დაკავშირებით ინფორმაცია NAEC-მა გაავრცელა 

პიროვნება

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

„ჩემი მოტივაციაა მოსწავლეებში სწავლის სურვილის გაღვივება, მეგობრული თანამშრომლობა, სიკეთის კეთება“ 

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“

„მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არიან მეგობრულები, აქვთ აქტიური კომუნიკაცია ერთმანეთთან და მასწავლებლებთან“

სკოლები

პატარებმა შემოდგომის თემაზე ლექსები წაიკითხეს და მუსიკალური ნომრები შეასრულეს
 ასტრიდ ლინდგრენის დაბადების დღისადმი მიძღვნილი აქტივობა - „ყველა ბავშვს აქვს უფლება წიგნი იყოს მისთვის სასწაულივით“ 

აქტივობა თითოეული მოსწავლისთვის საინტერესო აღმოჩნდა

პატარებმა წვიმა მუსიკალურად აამღერეს, იმღერეს, იცეკვეს და იმხიარულეს
საინტერესო

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“

6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

სიახლეები
საზოგადოება