მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უნდა ელოდონ თუ არა საახალწლოდ მასწავლებლები პრემიებს ან ე.წ. მე-13 ხელფასს და ვინ წყვეტს ამ საკითხს - ამ კითხვით etaloni.ge-ს არაერთმა პედაგოგმა მომართა. შესაბამისად, დავინტერესდით რა პასუხი აქვს აღნიშნულთან დაკავშირებით განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს.
როგორც უწყებაში განგვიცხადეს, იმის გამო, რომ საჯარო სკოლას ავტონომია აქვს და არსებულ ბიუჯეტს დირექტორი განსაზღვრავს, სწორედ მასზეა დამოკიდებული პედაგოგები მიიღებენ თუ არა პრემიას ან რამდენი პედაგოგი წახალისდება საახალწლოდ.
etaloni.ge თბილისისა და რეგიონის საჯარო სკოლების არაერთ დირექტორს დაუკავშირდა, რათა მათგან მიეღო ინფორმაცია, რამდენად ახერხებს სკოლა პრემიის გაცემას მასწავლებლებისთვის. როგორც აღმოჩნდა საჯარო სკოლების უმეტესობა ფინანსური პრობლემების გამო, პრემიის გაცემაზე უარს ამბობს, თუმცა, არიან სკოლები, სადაც მასწავლებლების წახალისებას მაინც ახერხებენ.
როგორც ერთ-ერთი საჯარო სკოლის დირექტორმა ჩვენთან საუბარში განაცხადა, პედაგოგებისთვის პრემიის სახით, ხელფასის 20-30% განისაზღვრება. მისივე თქმით, მიუხედავად იმისა, რომ ფინანსური მდგომარეობის გამო ყველა პედაგოგისთვის ვერ ახერხებს პრემიის გაცემას, წლის განმავლობაში რამდენიმე გამორჩეულ პედაგოგი საახალწლოდ ყოველთვის იღებს ფულად ჯილდოს პრემიის სახით, რაც ერთის მხრივ, თავად მასწავლებლების მოტივაციას უწყობს ხელს, მეორე მხრივ კი სკოლა ამ მეთოდით ცდილობს ამ მასწავლებლების შრომა შეძლებისდაგვარად მაინც დააფასოს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის რექტორი, პროფესორი გიორგი ხუბუა სამუშაო ვიზიტით გერმანიაში იმყოფებოდა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა