მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რატომ ეჭვიანობენ ბავშვები, რა სახით ვლინდება ის პატარებში და როგორ მოვიქცეთ სირთულეების თავიდან ასაცილებლად. აღნიშნულ შეკითხვებზე პასუხები ბევრი მშობლისთვის საინტერესო და საყურადღებოა.
ხშირად ბავშვის ეჭვიანობას იწვევს სურვილი შეაქოს მშობელმა, რომ იგრძნოს მისი სიყვარული, ხშირად ეჭვიანობა ახასიათებთ დედისერთა ან პირველ ბავშვებს, რადგან ისინი მიჩვეული არიან მარტო ყოფნას და მშობლების მთელი ყურადღების მიღებას. მათ უჭირთ „გაუნაწილონ“ ეს ყურადღება სხვას.
სპეციალისტები ამ პრობლემასთან ბრძოლის რამდენიმე მნიშვნელოვან რჩევას გვაძლევენ:
• ხშირად ეჭვიანი ბავშვები დარწმუნებულები არიან რომ ისინი არავის არ მოსწონს. მშობლებმა უნდა განუმტკიცოს ბავშვს საკუთარი თავის რწმენა. აღნიშნეთ მისი ღირსებები და მიღწევები, არ გააკეთოთ აქცენტი ნაკლოვანებებსა და ცუდ საქციელზე.
• არ შეადაროთ ბავშვები ერთმანეთს. არ გაუსვათ ხაზი მათ სხვაობას, ამით გაართულებთ სიტუაციას და უბიძგებთ მათ შეეჯიბრონ ერთმანეთს. გახსოვდეთ : რაც უფრო იზრდებიან ბავშვები, მით უფრო მნიშვნელოვანია ეს.
• „დიდმა და ძლიერმა უნდა დაუთმოს პატარას და სუსტს“ - ეს ყველაზე არასწორი მიდგომაა, რომელიც ეჭვიანობას და აგრესიას იწვევს ბავშვებში.
• თუ თქვენ რამდენიმე შვილი გყავთ, თითოეულ მათგანს დაუთმეთ თანაბარი დრო და სიყვარული. შეაქეთ ყველა ერთ დონეზე.
• არ დასაჯოთ ბავშვი ეჭვიანობის გამო. ეს იქნება მისთვის სიგნალი, რომ ეჭვიანობა არ შეიძლება (ანუ მის გრძნობებს არავინ არ იღებს და ითვალისწინებს) და ამის გამო კიდევ უფრო გაუჭირდება.
• თუ ბავშვს არ მისცემთ ეჭვიანობის გამოხატვის საშუალებას, ეცდება არ გამოხატოს ეს გრძნობა, რაც უფრო გაართულებს სიტუაციას.
• აუცილებელია შვილების წარმატებების საჯაროდ აღიარება. არ შეიძლება მხოლოდ მის უარყოფით მხარეებზე გავამახვილოთ ყურადღება.
სპეციალისტები გვირჩევენ, განსაკუთრებული ყურადღება მივაქციოთ ბავშვს, როცა ის ეჭვიანობს. რადგან ბავშვური ეჭვიანობის იგნორირება, მისი თვითდინებაზე მიშვება იმ იმედით, რომ დროთა განმავლობაში ყველაფერი თავისით გაივლის, არ იქნება გამართლებული.
თუ ჩვენ ადრეულ ასაკში არ დავეხმარებით ბავშვს ეჭვიანობის გრძნობის დაძლევაში, დიდი ალბათობით, მომავალში ის მისი ხასიათის თვისება გახდება და საბოლოოდ ეჭვიან ადამიანად ჩამოყალიბდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა