მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რატომ ეჭვიანობენ ბავშვები, რა სახით ვლინდება ის პატარებში და როგორ მოვიქცეთ სირთულეების თავიდან ასაცილებლად. აღნიშნულ შეკითხვებზე პასუხები ბევრი მშობლისთვის საინტერესო და საყურადღებოა.
ხშირად ბავშვის ეჭვიანობას იწვევს სურვილი შეაქოს მშობელმა, რომ იგრძნოს მისი სიყვარული, ხშირად ეჭვიანობა ახასიათებთ დედისერთა ან პირველ ბავშვებს, რადგან ისინი მიჩვეული არიან მარტო ყოფნას და მშობლების მთელი ყურადღების მიღებას. მათ უჭირთ „გაუნაწილონ“ ეს ყურადღება სხვას.
სპეციალისტები ამ პრობლემასთან ბრძოლის რამდენიმე მნიშვნელოვან რჩევას გვაძლევენ:
• ხშირად ეჭვიანი ბავშვები დარწმუნებულები არიან რომ ისინი არავის არ მოსწონს. მშობლებმა უნდა განუმტკიცოს ბავშვს საკუთარი თავის რწმენა. აღნიშნეთ მისი ღირსებები და მიღწევები, არ გააკეთოთ აქცენტი ნაკლოვანებებსა და ცუდ საქციელზე.
• არ შეადაროთ ბავშვები ერთმანეთს. არ გაუსვათ ხაზი მათ სხვაობას, ამით გაართულებთ სიტუაციას და უბიძგებთ მათ შეეჯიბრონ ერთმანეთს. გახსოვდეთ : რაც უფრო იზრდებიან ბავშვები, მით უფრო მნიშვნელოვანია ეს.
• „დიდმა და ძლიერმა უნდა დაუთმოს პატარას და სუსტს“ - ეს ყველაზე არასწორი მიდგომაა, რომელიც ეჭვიანობას და აგრესიას იწვევს ბავშვებში.
• თუ თქვენ რამდენიმე შვილი გყავთ, თითოეულ მათგანს დაუთმეთ თანაბარი დრო და სიყვარული. შეაქეთ ყველა ერთ დონეზე.
• არ დასაჯოთ ბავშვი ეჭვიანობის გამო. ეს იქნება მისთვის სიგნალი, რომ ეჭვიანობა არ შეიძლება (ანუ მის გრძნობებს არავინ არ იღებს და ითვალისწინებს) და ამის გამო კიდევ უფრო გაუჭირდება.
• თუ ბავშვს არ მისცემთ ეჭვიანობის გამოხატვის საშუალებას, ეცდება არ გამოხატოს ეს გრძნობა, რაც უფრო გაართულებს სიტუაციას.
• აუცილებელია შვილების წარმატებების საჯაროდ აღიარება. არ შეიძლება მხოლოდ მის უარყოფით მხარეებზე გავამახვილოთ ყურადღება.
სპეციალისტები გვირჩევენ, განსაკუთრებული ყურადღება მივაქციოთ ბავშვს, როცა ის ეჭვიანობს. რადგან ბავშვური ეჭვიანობის იგნორირება, მისი თვითდინებაზე მიშვება იმ იმედით, რომ დროთა განმავლობაში ყველაფერი თავისით გაივლის, არ იქნება გამართლებული.
თუ ჩვენ ადრეულ ასაკში არ დავეხმარებით ბავშვს ეჭვიანობის გრძნობის დაძლევაში, დიდი ალბათობით, მომავალში ის მისი ხასიათის თვისება გახდება და საბოლოოდ ეჭვიან ადამიანად ჩამოყალიბდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა