სიახლეები
რჩევები

როგორ ვასწავლოთ ბავშვებს კონფლიქტების მოგვარება - სპეციალისტების რჩევები მშობლებს
21-12-2018
-
+


სკოლის ასაკში მოზარდებს შორის კონფლიქტი ხშირად ხდება. ფსიქოლოგების აზრით, კონფლიქტური სიტუაციების ღირსეულად მოგვარება ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი უნარ - ჩვევაა, რომლის გამომუშავებაზეც უნდა იზრუნოს, როგორც სკოლის პედაგოგმა, ასევე მშობელმა. 

ფსიქოლოგების აზრით, სკოლის ასაკი არის ყველაზე რთული პერიოდი მოზარდისთვის და ამ დროს ისინი განსაკუთრებულ მიდგომებს საჭიროებენ. შესაბამისად, როდესაც მოსწავლეებს შორის კონფლიქტების მოგვარებას გადაწყვეტთ, გახსოვდეთ, რომ მეტი სიფრთხილე და რაც მთავარია სამართლიანობა გმართებთ.

ბავშვის მხრიდან აგრესიის გამომჟღავნება თანატოლის მიმართ, შესაძლებელია სულაც არ ნიშნავდეს უბრალოდ ცუდ ქცევას. ხშირად მოზარდმა არ იცის, როგორ გადაჭრას ესა თუ ის პრობლემა. შესაბამისად, მხოლოდ საყვედურმა და იმის აღნიშვნამ, რომ ის ცუდად იქცევა და მსგავსი აგრესიის გამომჟღავნება არ შეიძლება, შესაძლებელია, სულაც არ მიგვიყვანოს იმ შედეგამდე, რაც გვინდა. ფსიქოლოგები ფიქრობენ, რომ ბავშვის აგრესიული ქცევის შესაცვლელად, უმნიშვნელოვანესია ვასწავლოთ მას როგორ მოიქცეს კონფლიქტურ სიტუაციაში. 

როდესაც კონფლიქტი ხდება ორ მოზარდს შორის, ეს საკმაოდ ჩვეულებრივი მოვლენაა და არ არის საგანგაშო, იმდენად, რამდენადაც ისინი ამ ასაკში სწავლობენ ურთიერთობებს, პრობლემების მოგვარებას, საკუთარი პრინციპების დაცვას. თუმცა, ამ დროს ძალიან მნიშვნელოვანია თითოეულმა მშობელმა და სკოლის პედაგოგმა სწორი მიმართულება მისცეს მოზარდებში აზროვნების ჩამოყალიბებას.

სპეციალისტები კონფლიქტების შემცირებისა და ურთიერთობების დარეგულირების მიზნით, მშობლებს რამდენიმე მნიშვნელოვან რჩევას აძლევენ:

  • გააკონტროლეთ საკუთარი ემოციები - არ დაგავიწყდეთ, რომ ნებისმიერ სიტუაციაში ბავშვისთვის საუკეთესო მაგალითი ხართ. იყავით მოზომილი, როდესაც მას შენიშვნას აძლევთ. ყვირილითა და დარტყმით მას ვასწავლით, რომ გაბრაზებისას შესაძლებელია და ნორმალურია ასე მოქცევა;
  • გაარკვიეთ რატომ მოუვიდა თქვენს შვილს კონფლიქტი - არ დაიზაროთ და მოუსმინეთ მას. ძალიან მნიშვნელოვანია რამდენად შეეცდებით გაიგოთ სიმართლე, გაარკვიოთ კონფლიქტის მთავარი მიზეზი. მოზარდი უნდა ხედავდეს, რომ თქვენი მთავარი მიზანი მისი დასჯა და შენიშვნის მიცემა არ არის;

  • ასწავლეთ, როგორ მოიქცეს სხვა დროს მსგავს სიტუაციაში - მოუყევით საკუთარი მაგალითი. ასწავლეთ რომ კონფლიქტების მოგვარება ხელჩართული ბრძოლით არ ხდება; 

  • ასწავლეთ ბავშვს შეცდომის აღიარება და პატიების თხოვნა - მან უნდა იცოდეს, რომ შეცდომის დაშვების დროს სირცხვილი არ არის ბოდიშის მოხდა, და ეს მის თავმოყვარეობას კი არ შელახავს, არამედ პირიქით- შეცდომის აღიარებისა და პატიების თხოვნის უნარი ადამიანის ერთ-ერთ დადებითი თვისებაა;

  • ასწავლე იყოს კეთილი და შემწყნარებელი - მას ყოველთვის უნდა ახსოვდეს მოექცეს სხვებს ისე, როგორც უნდა, რომ მოექცნენ მას. ეს წესი ნებისმიერი კონფლიქტური სიტუაციიდან გამოსვლაში დაეხმარება. ბავშვმა უნდა გააცნობიეროს, რომ ნებისმიერი ადამიანი თანასწორია და არ აქვს უფლება დაჩაგროს სხვა.

გახსოვდეთ, რომ მშობლებს ყველაზე რთული როლი გაქვთ თქვენი შვილის ცხოვრებაში. თავისით ისინი ვერ ისწავლიან კონფლიქტების ღირსეულად მოგვარებას, ამიტომ არ დაიზაროთ და დაუსვით შესაბამისი კითხვები, რათა დაეხმაროთ მათ საკუთარი შეცდომების გააზრებაში და შეახსენეთ, რაოდენ მნიშვნელოვანია კონფლიქტის სათანადოდ მოგვარება.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

2024 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია

იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი

ინფორმაცია სპეცმასწავლებლებისთვის, რომლებსც პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ

რა განათლება უნდა ჰქონდეს აღმზრდელსა და თანაშემწეს - ბრძანება

რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს დამატებითი ვალდებულება განესაზღვრათ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ღონისძიებაში აქტიურად ჩაერთნენ მესამე კლასის მოსწავლეებიც

წიგნიერების დღესასწაულს არაერთი კლასი გამოეხმაურა

ბავშვებმა ერთმანეთსა და დამსწრე საზოგადოებას დაუვიწყარი წუთები და ემოციები აჩუქეს

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება