მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სულ რაღაც 100 წლის წინ ბავშვები საბავშვო მოედნების ნაცვლად ფაბრიკებში, მინდვრებსა და ქარხნებში დადიოდნენ. არასრულწლოვნების შრომას ბევრი იყენებდა და ამაში სამარცხვინოს ვერაფერს ხედავდა. 1908 წელს ლუის ჰაინმა ერთ-ერთმა პირველმა წამოსწია ბავშთა შრომის ამორალურობის შესახებ საკითხი.
ჰაინი აშშ-ი ბავშვთა შრომის ეროვნული კომიტეტის ფოტოგრაფი გახდა და 10 წლის მანძილზე ქვეყანაში მოგზაურობდა და არასრულწლოვნების მძიმე სამუშაოს იღებდა.
მას მწარმოებლები გამუდმებით ემუქრებოდნენ და ამით ცდილობდნენ ბავშვთა შრომა საზოგადოების ყურადღების მიღმა დარჩენილიყო. მიუხედავად ამისა, ჰაინი ხან სახანძრო თავდაცვის ინსპექტორად და ხან რელიგიურ მოღვაწედ ინიღბებოდა, რომ ფოტოები აღებეჭდა და ფაბრიკებსა და ქუჩებში მომუშავე ბავშვები გამოეკითხა.
სიცოცხლის რისკის ფასად, ჰაინი ათასობით ფოტოს ერთი მიზნით იღებდა- წერტილი დაესვა ბავშვთა შრომისთვის.
და, რა თქმა უნდა, ფოტოების ბროშურებით, გაზეთებითა და ჟურნალებით გავრცელებამ გაამართლა. ფედერალური მთავრობა საბოლოოდ იძულებული გახდა უფრო მკაცრი შრომის კანონები მიეღო და ერთი ფოტოგრაფის შეუპოვრობის წყალობით აშშ-ი ბავშვთა შრომა აიკრძალა. მისი ფოტოების ნახვის შემდეგ, გასაგებია რატომაც:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ