მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პირველადი თავის ტკივილები
პირველადი თავის ტკივილი დამოუკიდებელი მიზეზით ვითარდება და სხვა დაავადებით არ არის გამოწვეული. პირველადი თავის ტკივილებს ჯგუფს მიეკუთვნება შაკიკი, კლასტერული თავის ტკივილი და დაძაბვის თავის ტკივილი.
შაკიკს ახასიათებს ძლიერი, ხანგრძლივი პულსირებადი თავის ტკივილი. ტკივილი შესაძლოა, გაგრძელდეს სამი საათიდან სამ დღემდე.
ბავშვს შესაძლოა, ჰქონდეს გულისრევა, ღებინება, სინათლისა და ბგერების აუტანლობა. ფიზიკური დატვირთვის დროს ტკივილი შესაძლოა გაძლიერდეს.
შაკიკი, როგორც წესი, მემკვიდრეობითია. მისი ეფექტური მკურნალობის შერჩევა მარტივი არ არის, აუცილებელია ნევროლოგის კონსულტაცია.
მაგრამ გაცილებით ხშირად ბავშვებს დაძაბვის თავის ტკივილი აქვთ. რით არის ის გამოწვეული?
პირველ რიგში, კისრის კუნთების გადაჭარბებული დაძაბულობით. მაგალითად, თავის ტკივილი შესაძლოა, გაჩნდეს სპორტის გაკვეთილის შემდეგ, თუ გაუვარჯიშებელმა ბავშვმა ბევრი იმოძრავა, ირბინა, იხტუნავა. ან პირიქით, იმის გამო, რომ ბავშვი დიდი დროს ატარებს თითქმის, უმოძრაოდ.
აღსანიშნავია, რომ სტრესმა და ზედმეტმა მღელვარებამ ასევე შესაძლოა კუნთების სპაზმი და თავის ტკივილი გამოიწვიოს.
თავის ტკივილის კიდევ ერთი მიზეზი შესაძლოა იყოს - მხედველობის პრობლემა. ბავშვი, როცა ცუდად ხედავს თვალებს ძაბავს. თვალების გამუდმებული დაძაბვა ასევე თავის ტკივილს იწვევს.
როდის უნდა მივმართოთ სასწრაფოდ სამედიცინო დახმარებას:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია
ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
პროექტი მოსწავლეებისთვის აღმოჩნდა აქტიუალური და მეტად საინტერესო