მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემაში და სასკოლო სისტემაში დაგეგმილი სიახლეების შესახებ ცნობილი საზოგადოებისთვის 18 იანვარს გახდა. განათლების რეფორმების შესახებ პრეზენტაცია განათლების, მეცნიერების კულტურისა და სპორტის სამინისტროში გაიმართა.
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემაში განსახორციელებელ სიახლეებზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ბერიკა შუკაკიძემ ისაუბრა. უკვე ცნობილია, რომ სტატუსის ასამაღლებლად არსებული კრედიტქულების სისტემა გაუქმდება და მასწავლებლებს სტატუსის შეცვლა გამოცდის საშუალებით შეეძლებათ.
გაჟღერებული სიახლეებს განათლების მკვლევარი რეზო აფხაზავა აფასებს და აღნიშნავს, რომ პრეზენტაციაზე ნაკლები კონკრეტიკა იყო, რამაც კიდევ უფრო მეტი კითხვა გააჩინა იმასთან დაკავშირებით თუ როგორი განხორციელდება დაგეგმილი ცვლილებები. თუმცა, განათლების მკვლევარი აქვე აღნიშნავს, რომ პრეზენტაციაზე 3 მნიშვნელოვანი საკითხის გამოყოფა შესაძლებელია.
„პირველი - ეს არის უნიფიცირებული მიდგომიდან, დიფერენცირებულ მიდგომაზე გადასვლა, რაც მართლაც მნიშვნელოვანია, რადგან არ შეიძლება განსხვავებული ტიპის სკოლები ერთნაირად იმართებოდეს და მხოლოდ ერთი მიდგომა გვქონდეს;
მეორე - ბიუროკრატიიდან შემოქმედებით საკითხებზე ორიენტირზე გადასვლა;
მესამე - პროფესიაში შესვლის გამარტივება, თუმცა, აღსანიშნავია, რომ ეს არ ხდება კომპეტენციების ხარჯზე და ბიუროკრატიული ბარიერები აქაც ნაკლები იქნება. მაგრამ აქ არის კონკრეტული დეტალები, რომელიც უფრო მეტ კითხვის ნიშანს აჩენს იმასთან დაკავშირებით თუ როგორ განხორციელდება, ეს ყველაფერი. ამაზე საუბარი სავარაუდოდ, შემდეგში იქნება. ძირითადად ყველაზე მნიშვნელოვანი ჩემი აზრით, სწორედ ეს საკითხებია“, - განაცხადა აფხაზავამ.
etaloni.ge-ს კითხვაზე, რამდენად შესაძლებელია მასწავლებლის პროფესიაში შესვლის გამარტივებაზე საუბარი, იმ ფონზე თუ პროფესიიდან გამოსვლა ვერ დარეგულირდება, მით უმეტეს, რომ აღნიშნულ საკითხზე არც მასწავლებელთა სახლის ხელმძღვანელს უთქვამს რაიმე და არც განათლების მინისტრს, ლადო აფხაზავა გვპასუხობს, რომ თუ პროფესიიდან გამოსვლის მექანიზმი არ იქნება, რეალურად რეფორმის განხორციელება შეუძლებელი იქნება.
„პროფესიიდან გასვლის საკითხებზე არის საუბარი და სამოქალაქო სექტორს ჰქონდა რამდენიმე სამუშაო შეხვედრა. არსებობს ხედვები, მაგრამ ამას სერიოზული დამუშავება უნდა. წინააღმდეგ შემთხვევაში, თუ ჩვენ პროფესიიდან გასვლის მექანიზმები არ გვექნება, რეალურად რეფორმას ვერ განვახორციელებთ იმ მიმართულებით, რომელი მიმართულებითაც არის დასახული“, - აღნიშნავს განათლების მკვლევარი და აქვე მასწავლებლებისთვის კრედიტქულების გაუქმებისა და სტატუსის შესაცვლელად გამოცდის ჩაბარების იდეასაც აფასებს.
„კრედიტები მასწავლებლებისთვის იყო საშუალება, რომ ერთი სტატუსიდან მეორეზე გადასულიყვნენ. კრედიტების სისტემის გაუქმება შესაძლებელია, მაგრამ მნიშვნელოვანია ამის საპირწონედ რა ალტერნატიური სისტემა იქნება შემოტანილი. კონკრეტული დეტალები ამ მიმართულებით ჯერჯერობით ცნობილი არ არის.
რაც შეეხება სტატუსის შესაცვლელად გამოცდის ჩაბარებას, რა ტიპის იქნება ეს გამოცდა, გამოცდა იქნება, „დაცვა“ თუ რაიმე სხვა ამაზე საუბარი არ ყოფილა. არ ვიცით როგორი ტიპის გამოცდა უნდა იყოს ისეთი, რომ ერთი სტატუსიდან მეორეზე გადავიდეს მასწავლებელი - ეს არის მნიშვნელოვანი, თუმცა, მეტი დეტალი და ამაზე საუბარი ცალკე არის საჭირო “, - განაცხადა განათლების მკველვარმა.
იხილეთ ასევე:
რა ბედი ეწევათ მასწავლებლების მიერ აქამდე დაგროვებულ კრედიტქულებს?! - ბერიკა შუკაკიძის განმარტება
მასწავლებლების კრედიტქულების დაგროვების სისტემა გაუქმდება
„პედაგოგის ხელფასი 1 500 ლარიდან დაიწყება“- მიხეილ ბატიაშვილი
მიხეილ ბატიაშვილი: „აუცილებელია მასწავლებლის პროფესიაში ახალი კადრების მოზიდვა“
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“
დირექტორმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩვენ ვირჩევთ ჯანსაღი ცხოვრების წესს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა