სიახლეები
სიახლეები

2019 წელს საგანმანათლებლო ინფრასტრუქტურული პროექტებისთვის ბიუჯეტი გასამმაგდა
21-01-2019
-
+


2019 წელს ინფრასტრუქტურული პროექტებისთვის ბიუჯეტი გასამმაგდა – ამის შესახებ განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრმა, მიხეილ ბატიაშვილმა მინისტრის მოადგილესთან ნათია ზედგინიძესთან და მუნიციპალური განვითარების ფონდის დირექტორთან, გიორგი შენგელიასთან ერთად განათლების რეფორმის ფარგლებში ინფრასტრუქტურული მიმართულებით დაგეგმილი პროექტების პრეზენტაციაზე განაცხადა. 

როგორც პრეზენტაციაზე აღინიშნა, განათლების მიმართულებით დაწყებული რეფორმის ფარგლებში სკოლებში ინფრასტრუქტული პრობლემებლის მოგვარების მიზნით, განათლების სამინისტრომ ინფრასტრუქტურის სამინისტროსა და სხვა პარტნიორებთან ერთად შეიმუშავა სისტემური მიდგომა, სრულად შეისწავლა სკოლებში არსებული ინფრასტრუქტურული პრობლემები და მათი საჭიროებები პრიორიტეტების მიხედვით დაალაგა.

მინისტრის თქმით, ამ ეტაპზე უკვე დასრულდა 58 სკოლის სარეაბილიტაციო და ეზოს კეთილმოწყობითი სამუშაოებო, რაც ათასწლეულის გამოწვევის ფონდმა (MCC) დააფინანსა.

მისივე განცხადებით, 2019 წელს თანამედროვე, უახლესი სტანდარტების გათვალისწინებით 8 ახალი საჯარო სკოლა აშენდება, კერძოდ, თბილისის საჯარო (86-ე, 138-ე, 55-ე) და ინკლუზიური (202-ე, 203-ე), ხოლო რეგიონებში თერჯოლის, ტყიბულისა და კასპის საჯარო სკოლები.

საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდი (MDF) რეგიონებში დამატებით 27 ახალი საჯარო სკოლის მშენებლობას დააფინანსებს. 

რაც შეეხება სკოლების რეაბილიტაციას, 2019 წელს საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს დაფინანსებით, (ESIDA) 3 საჯარო სკოლა (ზესტაფონის N1, ოზურგეთის N1, თბილისის N214), ხოლო საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის (MDF) დაფინანსებით, 82 საჯარო სკოლა რეაბილიტირდება.

განათლების რეფორმის ფარგლებში 2019 წლის გაზაფხულზე 49 საჯარო სკოლის, ხოლო შემოდგომაზე – 100 საჯარო სკოლის რეაბილიტაცია დაიწყება. ნაწილობრივ განახლდება 31 საჯარო სკოლა. 

როგორც მინისტრის მოადგილემ, ნათია ზედგინიძემ, განაცხადა, განსაკუთრებული ყურადღება რეგიონის საჯარო სკოლებს ექცევა. წელს 9 ახალი საჯარო სკოლის მშენებლობა დასრულდება, კერძოდ, ტყიბულის N7, სოფელ მუხურას, მარნეულის N1, სოსო ღვინიაშვილის სახელობის ზემო კაჭრეთის, წალენჯიხის სოფელ ეწერის, თბილისის N2, ხაშურის სოფელ ფლევის, ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის სოფელ შრომისუბნისა და მესტიის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხურას საჯარო სკოლების.

2019 წელს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების მშენებლობა-რეაბილიტაციისათვის ბიუჯეტში 80 მილიონი ლარია გამოყოფილი, რომლითაც დაგეგმილია თბილისსა და რეგიონებში განათლებისა და მეცნიერების ახალი ქალაქის და პროფესიული განათლების ცენტრის აშენება, საჯარო სკოლების მშენებლობა-რეაბილიტაცია და სკოლებში უსაფრთხოების სისტემების უზრუნველყოფა.

პრეზენტაციის შემდეგ განათლების მინისტრმა ჟურნალისტებთან საუბრისას განაცხადა, რომ 3 თვეში ერთხელ სამინისტრო წარადგენს ანგარიშის თუ რა განხორციელდა არსებული გეგმის მიხედვით და რა ეტაპზეა სამუშაო პროცესი.

„პირველ რიგში რაც განათლების რეფორმების ფარგლებში განხორციელდა, ეს იყო სკოლების საჭიროებების ერთიანი ბაზის შექმნა. დღეს გვაქვს ჩამოყალიბებული, არა მარტო ერთიანი ბაზა არამედ ხედვაც, თუ რა უნდა გაკეთდეს ამ წლების განმავლობაში. ყველაზე მთავარი ის არის რომ წელს გასამმაგებული ბიუჯეტი გვაქვს, რომელიც ეხება როგორც ახალი სკოლების მშენებლობას, ისე საჭიროებების მიხედვით სკოლების რეაბილიტაციას არამარტო დედაქალაქის, არამედ რეგიონების ფარგლებში.

დღევანდელ პრეზენტაციაზე დეტალურად იყო განხილული კონკრეტული გეგმა, წლის განმავლობაში რომელ სკოლებს შეეხება, როგორც მშენებლობა ისე კაპიტალური რემონტები. ასევე მნიშვნელოვანი რაც არის, 3 თვეში ერთხელ წარმოვადგენთ ანგარიშს, უკვე ამ გეგმის მიხედვით რა განხორციელდა და როგორ მივდივართ.

საჭიროებები ძალიან დიდია, სკოლის ინფრასტრუქტურის მიმართულებით ძალიან ბევრი პრობლემაა გადასაჭრელი. ეს საჭიროებები არ არის საკმარისი იმისთვის, რომ ყველა პრობლემა გადაიჭრას, მაგრამ რაც ყველაზე მთავარია განისაზღვრა პირველადი საჭიროებები და თებერვლიდან უკვე დაიწყება კონკრეტული მუშაობა, როგორც ახალი სკოლების აშენების მიმართულებით, ისე არსებულის რეაბილიტაციის კუთხით“,- განაცხადა მიხეილ ბატიაშვილმა.

ასევე იხილეთ: მიხეილ ბატიაშვილი: „სკოლებში ძალიან ბევრი პრობლემა შესაძლებელია ადგილზე გადაიჭრას, დირექტორებმა უნდა აიღონ პასუხისმგებლობა“


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს  ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“

როდიდან გამოიდარებს - გარემოს ეროვნული სააგენტო ინფორმაციას ავრცელებს

ამ ხატის წინაშე იმ ბავშვების მშობლები ლოცულობენ, რომელთა შვილები სწავლის ნიჭითა არ არიან დაჯილდოებულნი,

პიროვნება

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

„ჩემი მოტივაციაა მოსწავლეებში სწავლის სურვილის გაღვივება, მეგობრული თანამშრომლობა, სიკეთის კეთება“ 

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“

სკოლები

გარდა ამისა, მათ იცეკვეს, შემოქმედებითი შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს 

აღსანიშნავია, მსგავსი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასა და მოტივაციის ამაღლებას უწყობს ხელს 



სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეთა მიღწევებით ამაყობს და მათ წარმატებებს უსურვებს მომავალში 

სკოლაში მასწავლებელს - მაკა კალანდაძეს ამ შესაძლებლობისთვის მადლობას უხდიან 

საინტერესო

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“

6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

სიახლეები
საზოგადოება