სიახლეები
სამასწავლებლო

რას ფიქრობენ დირექტორები მასწავლებელთა კრედიტქულების დაგროვების სისტემის გაუქმებაზე
21-01-2019
-
+


​მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის, ბერიკა შუკაკიძის განცხადებით, სტატუსის მოსაპოვებლად მასწავლებლები კრედიტქულების დაგროვების ნაცვლად, გამოცდას ჩააბარებენ. 

მისი თქმით, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის შეფასების შემდეგ წარმოჩინდა, რომ მასწავლებლები გახვეულები იყვნენ ბიუროკრატიაში და დაკავებულები იყვნენ საბუთების მომზადებით და ატვირთვით, ბავშვი კი ყურადღების მიღმა რჩებოდა.
 
etaloni.ge სკოლის დირექტორებს დაუკავშირდა და გაიგო მათი მოსაზრება აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით. 

აბაშის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაესაკოვოს საჯარო სკოლის დირექტორი თამაზ კუპრეიშვილი: 

„ვფიქრობ, რომ დაინტერესება პედაგოგების მხრიდან, კრედიტქულების დაგროვების კუთხით, ნამდვილად ძალიან მაღალია და შესაბამისადაც მუშაობენ ისინი. ეს სისტემა ძალიან დადებითად მოქმედებს პედაგოგის პროფესიულ ზრდაზე და ჩემი აზრით, არ არის საჭირო ამის გაუქმება“.  

მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ ტალერის საჯარო სკოლის დირექტორი მერაბ ჯიჯელავა: 
 
„ჩემი აზრით, გამოცდა უფრო ეფექტური იქნება, რადგან ამ რეჟიმში პედაგოგი ცოდნას უფრო გაიღრმავებს. ასევე ბავშვისთვისაც მეტი დრო ექნება. კრედიტქულების დაგროვების რეჟიმში პედაგოგი მაინც უფრო მუშაობდა ინდივიდუალურად და დაკარგული ჰქონდა კონტაქტი მოსწავლესთან. ამდენად, კრედიტქულის დაგროვება მეტ დროს ართმევს პედაგოგს და სჯობს ამ ყველაფრის გარეშე პირდაპირ გამოცდებზე გავიდეს ის და დანარჩენი მთელი დრო დაუთმოს ბავშვს“.       
 
ხაშურის N5 საჯარო სკოლის დირექტორი მედეია კაპანაძე-ავალიშვილი: 
 
„მე ვფიქრობ, რომ ამ სისტემის გამო მეტი დრო ეხარჯება მასწავლებელს. მართალია მასწავლებელი უნდა განვითარდეს, მაგრამ ამისთვის სხვა მეთოდები შეიძლება არსებობდეს. ახლა უკვე იფიქრებს პედაგოგი კარიერულ ზრდაზე და ამასთანავე, ექნება მეტი დრო მოსწავლეებისთვის. ვფიქრობ, უკეთესი იქნება კრედიტქულების დაგროვების გარეშე პედაგოგი პირდაპირ აბარებდეს გამოცდას“.       

ოტია იოსელიანის სახელობის ქალაქ წყალტუბოს N1 საჯარო სკოლის დირექტორი ფაქიზო ფანჩულიძე-კუჭავა: 
 
„მე თავად მენტორი მასწავლებელი ვარ და მივესალმები ამ გადაწყვეტილებას. რადგან კრედიტების დაგროვების პროცესში, რატომღაც მგონია, რომ კადრს მიღმა გვრჩებოდა, ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი - მოსწავლე. მასწავლებელი მთლიანად იყო დამოკიდებული კრედიტების დაგროვების სისტემაზე. აქედან გამომდინარე, ვფიქრობ რომ გამოცდა არის ძალიან კარგი საშუალება, რომ მასწავლებელმა აიმაღლოს სტატუსი. ეს გადაწყვეტილება, ვფიქრობ, დადებითად აისახება ყველაფერზე“.        
 
ქუთაისის N19 საჯარო სკოლის დირექტორი ნატო კუხიანიძე: 
 
„ის რაც წავიკითხე და რაც მოვისმინე, მისასალმებელი გადაწყვეტილებაა და ვფიქრობ, რომ ის აუცილებლად გამოიღებს დადებით შედეგს, იმიტომ, რომ მასწავლებელი მეტად იქნება ბავშვისკენ ორიენტირებული და ეცდება პროფესიულადაც გაიზარდოს. ეს ყველაფერი ძალიან ბევრ შრომასთან და რაღაცა „ქაღალდომანიასთან“ იყო დაკავშირებული. კარგი ის არის, რომ ის, ვისაც დაწყებული აქვთ  კრედიტქულების დაგროვება, შეუძლიათ მიიყვანონ ბოლომდე. ხოლო დანარჩენები კვალიფიკაციის ამაღლების მიზნით, ჩააბარებენ შესაბამის გამოცდას. ეს გადაწყვეტილება, ვფიქრობ, არის ნამდვილად ძალიან კარგი, რაც პოზიტიურად აისახება მომავალში ბევრ რამეზე“.     
  
ზესტაფონი N7 საჯარო სკოლის დირექტორი მარეხ ქათამაძე: 
 
„მასწავლებლები უნდებოდნენ კრედიტქულების დაგროვებას და სასწავლო პროცესი, მაინც ასე თუ ისე, უყურადღებოდ რჩებოდა. ასე, რომ თუ გაუქმდება და შევა ძალაში ეს გადაწყვეტილება მასწავლებელსაც მეტი დრო ექნება მოსწავლისთვის და ეს თავისთავად ცხადია დადებითად აისახება მოსწავლეზე“.      
 
ქალაქ წალენჯიხის N7 საჯარო სკოლის დირექტორი ნატო ბელქანია: 
 
„მე ამ შემთხვევაშიც აქცენტს გავაკეთებდი მოსწავლეზე და ვფიქრობ, ეს გადაწყვეტილება დადებითად აისახება მათზე, გამომდინარე იქიდან, რომ ამ სისტემის მოშლის შემთხვევაში მასწავლებელს მეტი დრო დარჩება ბავშვისთვის, თუმცა, ჯერ ეს ინფორმაცია სრულყოფილად არ არის ცნობილი ჩვენთვის, ამდენად შეუძლებელია ასე აზრის დაფიქსირება“.  
      
საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის სოფელ წყაროსთავის საჯარო სკოლის დირექტორი მაია ნადირაძე: 
 
„სამინისტროს ინიციატივებს ყოველთვის ვიზიარებ, რადგან მათ მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები, ყოველთვის მასწავლებლისთვის სასარგებლოდ კეთდება. რამდენადაც ვიცით, ყველას შეუძლია დაასრულოს კრედიტების დაგროვება, ხოლო დანარჩენებს შეუძლიათ ძალიან მარტივად ჩააბარონ გამოცდები და აიმაღლონ კვალიფიკაცია“.      
 
მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ძალისის საჯარო სკოლის დირექტორი ნინო გათენაშვილი: 
 
„კრედიტქულები კარგი იყო იმ მხრივ, რომ მასწავლებლები ნამდვილად გააქტიურდნენ, თუმცა, მეორეს მხრივ, ისინი მთლიანად მოწყდნენ სასწავლო პროცესს და იყვნენ ორიენტირებული ბიუროკრატიული დოკუმენტაციის შექმნაზე. 2010 წლიდან მე ყოველთვის ვფიქრობდი, რომ მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მისი კომპეტენციის დადასტურება. რადგან, პირველ რიგში მას უნდა ჰქონდეს ცოდნა და შემდეგ იზრუნოს მოსწავლის სხვა უნარების ჩამოყალიბებაზე“.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია

ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას

ტერმინები, რომლებიც მასწავლებლებმა და მსურველებმა უნდა იცოდნენ - ინფორმაცია პროფესიული პედაგოგებისთვის

აბიტურიენტს უფლება აქვს 4 უცხოური ენიდან მისთვის სასურველ ერთ-ერთ ენა ჩააბაროს

izrune.ge-ს წარჩინებულ მოსწავლეთა დაჯილდოების ღონისძიებაზე პროექტის დადებით მხარეებზე ისაუბრეს - „იზრუნე“  ზრდის მოტივაციას და სწავლის სურვილს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

თემასთან შესაბამისობაში კი პედაგოგმა პატარებს სახალისო აქტივობა „მაღაზიობანა“ შესთავაზა

„ბიოლოგიაში ევოლუციის სწავლა-სწავლება საინტერესო გამოწვევაა მასწავლებლებლებისა და მოსწავლეებისთვის“

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება