მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდი“ 7 ძირითად სხვადასხვა სამეცნიერო მიმართულებით, კონკურსს გამოაცხადებს და სახელობით სტიპენდიანტებს შეარჩევს.
ამის შესახებ შოთა რუსთაველის საქართველოს ეროვნული სამეცნიერო ფონდის გენერალურმა დირექტორმა, ზვიად გაბისონიამ განათლების რეფორმის ფარგლებში, მეცნიერების მიმართულებით დაგეგმილი სიახლეების პრეზენტაციის შემდეგ ჟურნალისტებთან საუბრისას განაცხადა.
„ჩვენ გვაქვს 7 ძირითადი სამეცნიერო მიმართულება. გადაწყვეტილება მივიღეთ, რომ შვიდივე მიმართულებით გამოვაცხადოთ კონკურსი და შესაბამისად, შევარჩიოთ სახელობითი სტიპენდიანტები, რომელსაც წლის განმავლობაში მიიღებენ. ისინი წლის განმავლობაში მიიღებენ სტიპენდიას, რომელსაც ქართველი მეცნიერებისა და მამულიშვილების სახელი დავარქვით. დარწმუნებული ვართ, ამით მთელი ცხოვრება იამაყებენ. წლის განმავლობაში გამოყოფილი იქნება 12 000 ლარი და დაახლოებით 1 000-ლარიან გრანტს მიიღებენ. გარდა სტიპენტიებისა, გვინდა დავაწესოთ სამეცნიერო ჯილდოები, მაგრამ ეს ალბათ, ორ წელიწადში ერთხელ იქნება. გაზომვა მოხდება წარმატების კოეფიციენტით და არა კონკრეტული ადამიანების სამეცნიერო ბიოგრაფიებით (რომლითაც აქამდე ვზომავდით), არამედ, კონკრეტული სამეცნიერო მიღწევებით”, - განაცხადა ზვიად გაბისონიამ.
მეცნიერების მიმართულებით დაგეგმილი სიახლეები საზოგადოებას განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრმა, მიხეილ ბატიაშვილმა მინისტრის მოადგილე ირინა აბულაძესთან და შოთა რუსთაველის საქართველოს ეროვნული სამეცნიერო ფონდის გენერალურ დირექტორთან, ზვიად გაბისონიასთან ერთად გააცნო.
როგორც პრეზენტაციაზე აღინიშნა მეცნიერებისთვის „შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდში“ სპეციალური სივრცე შეიქმნება, რომელიც დაეხმარება მათ გრანტის მოსაპოვებლად დოკუმენტაციის შევსებაში.
„რუსთაველის ფონდში“ მზადდება სპეციალური სივრცე, რომელიც მეცნიერებს დაეხმარება დოკუმენტების შევსებაში გრანტების მოსაპოვებლად. ჩვენ გვინდა დამწყები მკვლევარი იქნება თუ გამოცდილი მეცნიერი, ყველასთვის ხელმისაწვდომი იყოს სამეცნიერო კვლევების ჩატარება. აქაც ბევრ რამეს ვამარტივებთ. როგორც სხვა სფეროში ისე აქაც, გვინდა ბიუროკრატია შემცირდეს. მზადდება სპეციალური სივრცე კონსულტაციების კუთხით, რომ ახალგაზრდა მეცნიერებს თუ ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს, ადგილზე შეეძლოს ნებისმიერი კონსულტაციის მიღება, რომელიც ეხება დოკუმენტაციის მომზადებას, შევსებას.
კიდევ ერთი მთავარი მესიჯი, რაც გვინდოდა გაგვეჟღერებინა, ეს იყო ქართული მეცნიერების ევროპული მეცნიერებისკენ ნაბიჯების გადადგმა. გზა არჩეული გვაქვს ევროპული ინტეგრაციისკენ და დანარჩენი ჩვენს მეცნიერებთან და უნივერსიტეტებთან ერთად უნდა ვიფიქროთ ერთიანი პლატფორმის შექმნაზე. წლევანდელი წელი ძალიან მნიშვნელოვანი იქნება მეცნიერებაში“,- აღნიშნა ბატიაშვილმა.
როგორც პრეზენტაციის შემდეგ შოთა რუსთაველის საქართველოს ეროვნული სამეცნიერო ფონდის გენერალურ დირექტორმა, ზვიად გაბისონიამ განმარტა, მთავარი პრობლემა სწორედ გრანტებთან დაკავშირებული ბიუროკრატული სისტემაა.
„დღეის მდგომარეობით, მოგეხსენებათ, რომ ძალიან დიდი პრობლემა გახლავთ ბიუროკრატიული ბარიერები საგრანტო განაცხადებთან დაკავშირებით. პირველი რის მოხსნასაც ვაპირებთ ის არის, რომ საგრანტო განაცხადებში ტექნიკური ხარვეზების დადგენას გავამარტივებთ. მეცნიერებს საშუალებას მივცემთ გამოასწორონ ტექნიკური ხარვეზი, შესაბამისად, სრული აქცენტი იქნება საგრანტო განაცხადის შინაარსობრივ ნაწილზე. აქედან გამომდინარე, აღარ მოხდება ტექნიკური ხარვეზის გამო პროექტების შეჩერება. სამწუხაროა, ის ფაქტი, რომ წლების განმავლობაში ძალიან ბევრი საგრანტო პროექტი არა შინაარსობრივი, არამედ ტექნიკური ხარვეზების გამო დაიბლოკა“, - განაცხადა ზვიად გაბისონიამ.
ასევე იხილეთ: სამეცნიერო კვლევების ხელშეწყობის მიზნით ბლოკჩეინი და 3D ტექნოლოგიები დაინერგება
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“
დირექტორმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩვენ ვირჩევთ ჯანსაღი ცხოვრების წესს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა