მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ზოგადი განათლების შესახებ“ კანონში ზაფხულიდან ცვლილება შევიდა, რომლის მიხედვითაც გაჩნდა ახალი სტატუსი მოწვეული მასწავლებლის სახით.
მოწვეული მასწავლებელი არის პირი, რომელიც მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში ჩართვის გარეშე ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში ასწავლის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ ან გაუთვალისწინებელ საგანს, რომლის სამუშაო დატვირთვაა არაუმეტეს მასწავლებლის სრული დატვირთვისათვის საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული საგაკვეთილო საათების 50%-ისა და რომელსაც აქვს შესაბამისი საგნის სწავლებისთვის საჭირო კომპეტენცია ან/და შესაბამის სფეროში მუშაობის პრაქტიკული გამოცდილება
etaloni.ge დაინტერესდა ამ ეტაპზე რამდენ სკოლაში ასწავლიან მოწვეული პედაგოგები და რამდენად მიმზიდველი აღმოჩნდა ეს შესაძლებლობა სკოლებისთვის. აღნიშნულ საკითხზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის მოადგილეს, მანანა რატიანს ვესაუბრეთ. როგორც მანანა რატიანი აცხადებს, აღნიშნულის შესახებ ჯერჯერობით ინფორმაცია არ არის ცნობილი, თუმცა, სამომავლოდ შესაძლებელი იქნება კონკრეტული ინფორმაციის მიღება.
„ამ ეტაპზე რამდენ სკოლაში ასწავლიან მოწვეული პედაგოგები და რამდენად მიმზიდველი აღმოჩნდა ეს შესაძლებლობა სკოლებისთვის, ზუსტად ცნობილი არ არის, ვინაიდან შესაბამისი ინფორმაცია სკოლებისგან არ გამოუთხოვიათ. თუმცა, მსგავსი ტიპის მონაცემების გამოთხოვა შეიძლება და სამომავლოდ აღნიშნულთან დაკავშირებით კონკრეტული ინფორმაციის მიღება შესაძლებელი იქნება“, - აღნიშნა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის მოადგილემ.
იმის გასარკვევად სარგებლობენ თუ არა სკოლები პედაგოგების მოწვევის შესაძლებლობით, etaloni.ge თბილისის რამდენიმე დიდ კონტიგენტიან სკოლას დაუკავშირდა, როგორც აღმოჩნდა სკოლების უმეტესობას არ ჰყავს მოწვეული მასწავლებელი. აღნიშნულის მიზეზად უმეტესად საკითხის სიახლე და პროცედურასთან დაკავშირებული საკითხების გაურკვევლობა დაასახელეს, თუმცა ვნახეთ ისეთი სკოლები, რომლებსაც არა ერთი, არამედ ორი მოწვეული პედაგოგიც კი ჰყავთ.
თბილისის N71 საჯარო სკოლის დირექტორი პაატა ჩორგოლაშვილი: „ამჟამად 2 მოწვეული პედაგოგი გვყავს ხელოვნებისა და მუსიკის საგნებში. ასევე იყო მეწარმეობის საფუძვლების პედაგოგი მოწვეული. აღნიშნულ საგნებში ბევრი საათი გვაქვს გამოყოფილი და ამან გადაგვაწყვეტინა მასწავლებლების მოწვევა“.
თბილისის N21 საჯარო სკოლის დირექტორი თამარ ამზაშვილი: „მოწვეული პედაგოგები არ გვყავს, რადგან ჯერ არ გვაქვს კარგად ჩამოყალიბებული თუ როგორ და რა საგანში უნდა მოგვეწვია პედაგოგი, ამიტომ ამ სასწავლო წელს თავი შევიკავეთ“.
აღსანიშნავია, რომ მოწვეულ მასწავლებელს არ ევალება მასწავლებლის სტატუსი მოიპოვოს და მის შესანარჩუნებლად სხვადასხვა აქტივობები განახორციელოს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა ახალი წელი იზეიმეს
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება