მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„საქართველოში სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობის მინიმალური ასაკი 14 წელია. ეს ნიშნავს, რომ დანაშაულის ჩადენისთვის არასრულწლოვანს სამართლებრივი პასუხიმგებლობა ეკისრება მხოლოდ 14 წლის ასაკიდან.
14 წლამდე ბავშვს, რომელიც დანაშაულს ჩაიდენს, უნდა შეეხოს მეორადი პრევენციის მექანიზმი - განათლებისა და სოციალური დაცვის სისტემებმა უნდა გამოავლინონ რისკები და მოახდინონ მათზე რეაგირება. სახელმწიფოს პასუხი არ უნდა იყოს სადამსჯელო. პრევენციაზე მიმართული სერვისები უნდა ეხმარებოდეს ბავშვს, გააცნობიეროს მისი ქმედების მნიშვნელობა და შედეგები. ასეთი მიდგომა სასარგებლოა როგორც ბავშვისთვის, ისე საზოგადოებისთვის“.
აღნიშნულის შესახებ ინფორმაციას გაეროს ბავშვთა ფონდის საქართველოს წარმომადგენლობა „ფეისბუქ“ გვერდზე აქვეყნებს.
„როგორ ფიქრობთ, რა უნდა იყოს საზოგადოების პასუხი 14 წლამდე ასაკის კანონდამრღვევის მიმართ?
✓პასუხი არ უნდა იყოს სადამსჯელო. სახელმწიფო უნდა დაეხმაროს ბავშვს, გააცნობიეროს მისი ქმედების მნიშვნელობა და შედეგები
✓პასუხი უნდა მოდიოდეს სოციალური, განათლების და სხვა მომიჯნავე სექტორების მხრიდან. სამართალდამცავებს, ამ პროცესში შეიძლება, მხოლოდ იდენტიფიცირებისა და გადამისამართების ფუნქცია ჰქონდეთ
✓ყურადღება უნდა მიექცეს ქმედების გამომწვევ ფაქტორებს, ოჯახურ და სოციალურ გარემოებებს, ბავშვის მახასიათებლებსა და საჭიროებებს
✓უნდა შეიქმნას საზოგადოებრივი პროგრამები, რომლებიც დაეხმარება ბავშვს პრობლემების დაძლევაში
✓არ უნდა მოხდეს ბავშვის სტიგმატიზება
✓ბავშვს, რომელიც ადრეულ ასაკში არღვევს კანონს, სჭირდება დახმარება და მხარდაჭერა
✓სასჯელი პასუხი არ არის“,-ნათქვამია გაეროს ბავშვთა ფონდის საქართველოს წარმომადგენლობის მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა