მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლამდელი განათლება ბევრ ქვეყანაში განიხილება როგორც ბავშვის სრულფასოვან პიროვნებად ჩამოყალიბებისთვის აუცილებელი პროგრამა.
გთავაზობთ განვიხილოთ რამდენიმე ქვეყანის სკოლამდელი განათლების სისტემა.
დიდი ბრიტანეთი - განათლების ინგლისური სისტემა ბავშვს დაწყებით სკოლაში სამი ან ოთხი წლიდან იღებს. ასევე ხუთი წლის ბავშვებისთვის ეწყობა მოსამზადებელი კლასები.
დიდ ბრიტანეთი სკოლამდელი დაწესებულებების დიდი მრავალფეროვნებით ხასიათდება.
ინგლისური აღზრდა მიმართულია ბავშვის პიროვნულ განვითარებაზე. დაწყებით სკოლაში ადაპტაციის პირველ დღეებს ბავშვი დედასთან ერთად გადის.
სკოლამდელ დაწესებულებებში ერთი ამღზრდელი სამიდან ხუთ წლამდე ასაკის სამი-ხუთი ბავშვის აღზრდით არის დაკავებული.
ბელგია - ამ ქყევანაში ბაგა-ბაღში ბავშვები 2,5 წლამდე დადიან. რასაც მეორე საფეხური - საბავშვო სკოლა მოსდევს, რომელიც 6 წლამდე გრძელდება. ასეთ სკოლაში სწავლა პრაქტიკულ სწავლებაზეა აგებული.
საბავშვის სკოლა იმავე შენობაში მდებარეობს, რომელშიც დაწყებითი კლასები. საბავშვო სკოლებში არ არსებობს მშობელთა კრება, სამ თვეში ერთხელ მასწავლებელი ერთი ბავშვის მშობლებს ხვდება და მათთან მის მიღწევებს განიხილავს.
დანიაში - სკოლამდელი განათლების დაწესებულებებში მუშაობის დაწყებამდე პედაგოგიური პერსონალი სამი წლის განმავლობაში პედაგოგიკაში, ფსიქოლოგიასა და ფილოსოფიაში მოზადებას გადის.
აღმზრდელის პროფესია, ამ ქვეყენაში მოთხოვნადია არა მხოლოდ ქალებში, არამედ მამაკაცებშიც.
ბაგა ბაღებში 9 თვიდან 2,10 წლამდე ბავშვები მიჰყავთ, საბავშვო ბაღში კი ბავშვები ხუთ წლამდე დადიან. ჯგუფში მაქსიმუმ 15 ბავშვი და სამი ამღზრდელია. საინტერესო მოვლენაა გასვლითი ბაღები. აღსაზრდელებს ბავშვები მთელი დღით ბუნებაში გაჰყავთ და იქ ატარებენ დროს. სკოლამდელი განათლება დანიაში ბავშვებს მაქსიმალურ დამოუკიდებლობას აძლევს.
სკოლამდელი განათლება გერმანიაში წარმოდგენილია საბავშვო ბაღებით (Kindergarten). საბავშვო ბაღებში ბავშვებს 3-დან 6-წლამდე იღებენ, 6 წლის ასაკში კი ბავშვები სკოლაში მიდიან.
თუ სკოლაში შესვლის შემდეგ ბავშვები რაიმე მიზეზით სხვა ბავშვებს განვითარებაში ჩამორჩებიან, ისინი თანატოლებს სპეციალურ სკოლამდელ კლასებში (Vorklassen) და სკოლასთან არსებულ საბავშვო ბაღებში (Schulkindergarten) ეწევიან.
გერმანიის ბაღებში რიგი ბავშვის დაბადებამდე დგება, სამი წლის ასაკში ბავშვის საბავშვი ბაღში მოხვედრა დიდი გამართლებაა. ყველა სახელმწიფო და კერძო ბაღი ინკლუზიურია, ფიქსირებული რაოდენობის ადგილებით განსაკუთრებული ბავშვებისთვის.
აღზრდის პირველი წესი -ეს არის მოსწავლის პატივისცემა და მისი დამოუკიდებლობის წახალისება.
ბავშვს უფლება აქვს თავად მიიღოს გადაწყვეტილებები, მაგრამ ასევე არსებობს გარკვეული წესები: ჰიგიენის დაცვა, თავაზიანი კომუნიკაცია, თამაშის შემდეგ წესრგის დამყარება და ა.შ.
ნებისმიერ ბაღში, მიმართულების მიუხედაად, პირიორიტეტში ბავშვის მრავალმხრივი განვითარება დგას. ყოველ დღე აღმზრდელი ერთ თემატურ გაკვეთილს ატარებს. დიდი ყურადღება ეთმობა საზოგადოებისა და ბუნების შესწავლას.
სკოლამდელი განათლება ამერიკის შეერთებულ შტატებში საბავშვო სკოლამდელ დაწესებულებებში - ბაგა ბაღებში, საბავშვო ბაღებში, განმავითარებელ და მოსამზადებელ სკოლამდელ ცენტრებში ხორციელდება.
სახელმწიფო ხელს უწყობს სკოლამდელი დაწესებულებების საგანმანათლებლო ფუნქციების გაუმჯობესებას და ხშირად ოჯახს ბავშვისთვის სკოლამდელი განათლების მიღებაში ფინანსურ დახმარებას უწევს.
სკოლამდელი საგანმანათლებლო სისტემა ძალიან განვითარებულია იაპონიაში. ქვეყანაში ბავშვის ნიჭისა და უნარების გამოვლენისაკენ მიმართული მრავალრიცხოვანი წრეები და სექციებია. აღსანიშნავია, რომ ბავშვების ჯანმრთელობის მდგომარეობას იაპონურ სკოლამდელ დაწესებულებებში ძალიან სერიოზულად უდგებიან. თითოეულ საბავშვო ბაღს სამედიცინო პერსონალი - ჯანმრთელობის კურატორი, ფარმაცევტი და თერაპევტი ჰყავს. ამასთან, ფაქტობრივად ყველა საბავშვო ბაღს საცურაო აუზი აქვს, სადაც სიარული ბავშვებს არდადეგების დროსაც შეუძლიათ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას ხელს უწყობს
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...