მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებისთვის სტატუსის ამაღლების საკითხი მუდამ აქტუალურ თემას წარმოადგენს. იმის გათვალისწინებით, რომ განათლების რეფორმის ფარგლებში მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის შესახებ არაერთი სიახლე დაანონსდა, მათ შორის მასწავლებელთა სტატუსის შეცვლისა და შენარჩუნების გზებთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს არაერთმა პედაგოგმა მომართა. განსაკუთრებით აქტუალური კი პრაქტიკოსი პედაგოგების მიერ დასმული შეკითხვა აღმოჩნდა თუ რა გზებით შეუძლიათ მათ უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მოპოვება.
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის, ბერიკა შუკაკიძის თქმით, მასწავლებლის
საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის მოქმედი სქემა 2019 წლის სექტემბრამდე ძალაშია. შესაბამისად, მოქმედი სქემის მიხედვით გთავაზობთ, იმ გზებს, რომლითაც
პრაქტიკოს მასწავლებლებს შეუძლიათ უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მოიპოვონ:
პირველი გზა: უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მისანიჭებლად პრაქტიკოსი მასწავლებელი აგროვებს 19 კრედიტქულას, რომელთაგან 4 კრედიტქულა უნდა მოიცავდეს მასწავლებლის ჩატარებული ორი გაკვეთილის შეფასებას (თითოეული - 2 კრედიტქულა), ხოლო 15 კრედიტს საგნობრივი პროფესიული კომპეტენციის დადასტურებას.
პრაქტიკოსი მასწავლებელი ვალდებულია, საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციები დაადასტუროს.
იმ შემთხვევაში, თუ პრაქტიკოსი მასწავლებელი საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციების დადასტურებისას სრულად ვერ დააგროვებს 15 კრედიტქულას, მას შესაძლებლობა ეძლევა უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მისანიჭებლად საჭირო კრედიტქულები შეავსოს შესაბამისი აქტივობებით.
მეორე გზა: პრაქტიკოს მასწავლებელს მიენიჭება უფროსი მასწავლებლის სტატუსი, თუ საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციების დადასტურებისას თითოეულ მათგანში დააგროვებს 10 კრედიტქულას. აღნიშნული კრედიტქულისთვის აუცილებელია გამოცდაში მასწავლებელმა ქულათა 61 და მეტი პროცენტი მიიღოს.
მესამე გზა: პრაქტიკოს მასწავლებელს მიენიჭება უფროსი მასწავლებლის სტატუსი იმ შემთვევაში, თუ სქემაში შესვლის შემდგომ:
ა) მოიპოვებს დოქტორის ან მასთან გათანაბრებულ აკადემიურ ხარისხს განათლების მეცნიერებების მიმართულებით ან იმ დარგში/სპეციალობაში, რომლის შესაბამის საგანსაც ასწავლის ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში;
ბ)მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის დასრულების შედეგად მიიღებს მასწავლებლის მომზადების სერტიფიკატს.
მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი მინიჭებული აკადემიური ხარისხის/სერტიფიკატის საფუძველზე იღებს გადაწყვეტილებას პრაქტიკოსი მასწავლებლისთვის უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მინიჭების შესახებ წინადადების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრისთვის წარდგენის შესახებ.
იხილეთ ასევე: როდემდე არის ძალაში მასწავლებელთა მოქმედი პროფესიული განვითარების სქემა - ბერიკა შუკაკიძე დეტალებზე
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“
დირექტორმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩვენ ვირჩევთ ჯანსაღი ცხოვრების წესს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა