მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩვენში გავრცელებული მიდგომით, დაწყებით კლასებში მშობელი შვილთან ერთად ასრულებს საშინაო დავალებას და თვლის, რომ თუ მის ცოდნას არ გადაამოწმებს ბავშვის აკადემიური მოსწრება გაუარესდება.
არადა, საპირისპიროს ამტკიცებს ამერიკული კვლევა - მეცნიერებმა 30 წლის განმავლობაში ჩატარებული დაკვირვებით დაადგინეს, რომ მშობელთა დახმარება მოსწავლის ნიშნებზე უარყოფითად აისახება.
გთავაზობთ 3 არგუმენტირებულ მიზეზს, თუ რატომ არ უნდა მიიღოთ მონაწილეობა შვილის საშინაო დავალების მომზადებაში:
მოსწავლე სწავლის მოტივაციას კარგავს
კვლევის თანახმად, რაც უფრო მეტად ერევა მშობელი საშინაო დავალების მომზადებაში, მით უფრო ნაკლებად უჩნდება ბავშვს სწავლის სურვილი. მუდმივი კონტროლი, დაძალება ან „დათვური სამსახური“ მოსწავლეს უფრო აზარმაცებს.
ბავშვს მხოლოდ მაშინ უნდა დაეხმაროთ, როდესაც თხოვნით თავად მოგმართავთ. დავალება მშობელმა არცერთ შემთხვევაში არ უნდა დაწეროს, უბრალოდ შვილს უნდა აუხსნას გაუგებარი საკითხი და ასწავლოთ დამოუკიდებლად მსჯელობა.
ბავშვი ვერ ივითარებს პასუხისმგებლობის გრძნობას
როდესაც ზედმეტად ერევით საშინაო დავალების მომზადებაში, თავისთავად, იღებთ პასუხისმგებლობას შესრულებულ სამუშაოსა და შედეგებზე. ამდენად, მოსწავლე ვერც დამოუკიდებლად მუშაობას სწავლობს და თავს არიდებს საკუთარ ვალდებულებებს.
მშობელსა და შვილებს შორის ურთიერთობა იძაბება
მუდმივ კონტროლსა და სიმკაცრეს ფსიქოლოგები მეგობრულ მიდგომას და გამხნევებას უპირისპირებენ. შვილებს საშუალება მიეცით დამოუკიდებლად იმეცადინონ, შეეშალოთ და ხარვეზები თავად გამოასწორონ. თქვენ გაამხნევეთ რომ ყველაფერი გამოუვა და სირთულეების დაძლევაში დაეხმარეთ, მზრუნველობით ხმამაღლა კითხვაში ან თამაშ-თამაშით ანგარიშში ავარჯიშეთ... ბავშვს შიშისა და დაძაბულობის ნაცვლად, თვენი იმედი და გვერდში დგომა სჭირდება წარმატებისთვის.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა