სიახლეები
სიახლეები

„დაბალ საფეხურებზე მოსწავლეების შეფასება შედეგების გაუმჯობესების საშუალებას მოგვცემს“ - სოფო გორგოძე
27-02-2019
-
+


შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელის, სოფო გორგოძის განცხადებით, სკოლის გამოსაშვები გამოცდები განათლების ხარისხს არ ამაღლებდა, ასე რომ მისი მოხსნა განათლების ხარისხზე არ იმოქმედებს.

ამის შესახებ სოფო გორგოძემ დიპლომატიური კორპუსის წარმომადგენლებთან შეხვედრის ფარგლებში, ჟურნალისტებს განუცხადა.

მან ასევე აღნიშნა, რომ აქამდე მოქმედებდა ე.წ. მაღალი რისკის შეფასებები, რის შედეგადაც მოსწავლეები თუ გამოცდებში იჭრებოდნენ, სკოლის ატესტატს ვერ იღებდნენ და შესაბამისად უნივერისტეტში სწავლას ვერ აგრძელებდნენ. ახლა კი განათლების სამინისტრო მუშაობს, რომ შეფასება იყოს განვითარებაზე ორიენტირებული და დაინერგოს დაბალ საფეხურებზე.

„მნიშვნელოვანია კომპლექსურად დაიგეგმოს განათლების ხარისხის გაუმჯობესება. ჩვენ, ჩვენი მხრიდან რაც შეიძლება გავაკეთოთ არის ის, რომ შეფასების ტიპი და ფორმა შევცვალოთ. აქამდე ჩვენ გვქონდა ე.წ მაღალი რისკის შეფასებები, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ შეფასების შედეგად ბავშვს შეიძლება სერიოზული უარყოფითი შედეგი დაუდგეს, ასეთი შეფასებების ნაცვლად, სადაც ბავშვები იჭრებიან და შემდეგ ვეღარ აგრძელებენ უმაღლეს განათლებას, ჩვენ დავგეგმავთ შეფასებებს უფრო დაბალ საფეხურებზე. ვთქვათ, დაწყებითი საფეხურის ბოლოს, საბაზო საფეხურის ბოლოს, იმისათვის, რომ დროულად მივაწოდოთ ინფორმაცია მშობლებსაც, თვითონ ბავშვებსაც და სკოლებსაც, რა პრობლემები აქვთ და როგორ შეიძლება განვითარდეს ბავშვი.

შეფასება უფრო მეტად გვინდა რომ იყოს განვითარებაზე ორიენტირებული. როცა 12 წლის ბოლოს ვაკეთებთ ამ გამოცდებს, ბავშვი იჭრება და აღარაფერი შეგვიძლია სკოლას რომ გავაკეთოთ, ჩვენ შეგვიძლია, რომ მანამდე მივცეთ ეს ინფორმაცია. თუ დაწყებითის და საბაზოს ბოლოს შევაფასებთ, არის დრო იმისთვის, რომ რაღაც გაუმჯობესდეს, ვიდრე 12 წლის ბოლოს რომ აღმოვაჩენთ, რომ თურმე ბავშვების უმეტესობა გვეჭრება გამოცდებში“,- განაცხადა სოფო გორგოძემ.

ასევე იხილეთ: „უნდა გადაიხედოს რეგულაციები, რომელიც მოსწავლეებს გაკვეთილების 30%-ის გაცდენის შესაძლებლობას აძლევს“- სოფო გორგოძე


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს  ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“

როდიდან გამოიდარებს - გარემოს ეროვნული სააგენტო ინფორმაციას ავრცელებს

ამ ხატის წინაშე იმ ბავშვების მშობლები ლოცულობენ, რომელთა შვილები სწავლის ნიჭითა არ არიან დაჯილდოებულნი,

პიროვნება

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

„ჩემი მოტივაციაა მოსწავლეებში სწავლის სურვილის გაღვივება, მეგობრული თანამშრომლობა, სიკეთის კეთება“ 

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“

სკოლები

გარდა ამისა, მათ იცეკვეს, შემოქმედებითი შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს 

აღსანიშნავია, მსგავსი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასა და მოტივაციის ამაღლებას უწყობს ხელს 



სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეთა მიღწევებით ამაყობს და მათ წარმატებებს უსურვებს მომავალში 

სკოლაში მასწავლებელს - მაკა კალანდაძეს ამ შესაძლებლობისთვის მადლობას უხდიან 

საინტერესო

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“

6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

სიახლეები
საზოგადოება