მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„2018 წელს პროფესიული პროგრამების კურსდამთავრებულთა დასაქმების მთლიანი მაჩვენებელია 60%-ია. მათ შორის, ქალი გამოკითხული რესპონდენტებიდან 55%-ია დასაქმებული, ხოლო მამაკაცებში დასაქმება შედარებით მაღალია და 64%-ს შეადგენს“, - ამის შესახებ ინფორმაცია ორგანიზაცია „სოციალური კვლევების ინსტიტუტის“ (IRS) მიერ მომზადებულ კვლევის ანგარიშშია აღნიშნული.
2018 წლის პროფესიული პროგრამების კურსდამთავრებულების კვლევაში მონაწილეობა 642-მა კურსდამთავრებულმა მიიღო, მათ შორის 47% (300) კაცი იყო, ხოლო 53% (342) - ქალი.
„ასაკობრივი კატეგორიების მიხედვით, ყველაზე მაღალი დასაქმების მაჩვენებელი (70%) დაფიქსირდა 30-34 წლის ასაკობრივ კატეგორიაში, ყველაზე დაბალი კი 15-19 წლის ასაკობრივ ჯგუფში (37%)“, - აღნიშნულია კვლევაში.
დასაქმებული პირების სახელფასო რაოდენობა განსხვავებულია იმის მიხედვით დაქირავებულია თუ თვითდასაქმებული.
„დაქირავებით დასაქმებულ კურსდამთავრებულთა 43%-ის საშუალო ყოველთვიური ხელფასი 200-დან 500 ლარამდეა, ყოველი მეოთხეს (26%) ანაზღაურება 501-800 ლარის ფარგლებში მერყეობს, 23%-ის შემთხვევაში კი საშუალო ყოველთვიური ანაზღაურება 801 ლარი და მეტია.
პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ყოველი მეათე კურსდამთავრებული (11%, 67 რესპონდენტი) თვითდასაქმებულია. რაც შეეხება შრომის ანაზღაურებას, მართალია საკმაოდ დიდია მათი წილი (55%), ვისი საშუალო ყოველთვიური ხელფასიც 500 ლარი და ნაკლებია, თუმცა, საგულისხმოა, რომ 900 ლარზე მეტი ანაზღაურება თვითდასაქმებულთა 28% აქვს, რაც გაცილებით მაღალია, ვიდრე იგივე მაჩვენებელი დასაქმებულთა სეგმენტში“, - აღნიშნულია კვლევაში.
როგორც IRS-ის ანგარიშშია ნათქვამი, რაც უფრო მაღალია კურსდამთავრებულთა განათლების წინმსწრები დონე, მით უფრო მეტია დასაქმებულთა რაოდენობა.
„დასაქმების ყველაზე დაბალი მაჩვენებელი გამოვლინდა საბაზისო განათლების მქონე პირებში (41.9%), დასაქმების მაჩვენებელი განათლების საფეხურის შესაბამისად იზრდება და საშუალო განათლების შემთხვევაში - 59.4%-ია, პროფესიული განათლების შემთხვევაში - 62.4%, ხოლო უმაღლესი განათლების მქონე რესპონდენტების 68.5%-ია დასაქმებული“, - ნათქვამია კვლევაში.
რაც შეეხება რეგიონების მიხედვით დასაქმების მაჩვენებელს, დასაქმების ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი გამოვლინდა იმერეთის რეგიონში (70%), რომელსაც მოსდევს კახეთი (66%) და თბილისი (64%). საერთო ჯამში, დასაქმების მაჩვენებელი არცერთ რეგიონში არ არის 50%-ზე ნაკლები.
სხვა ჯგუფებთან შედარებით დასაქმება მაღალია, აგრარული მეცნიერებების და ინჟინერიის მიმართულების კურსდამთავრებულებს შორის.
„გამოკითხული პროფესიული სასწავლებლების კურსდამთავრებულთა შორის ყველაზე დიდი წილით არიან წარმოდგენილნი ინჟინერიის (160), აგრარული მეცნიერებების (121) და ბიზნეს ადმინისტრირების (106) მიმართულების კურსდამთავრებულები. მსხვილ მიმართულებებში გენდერული წარმომადგენლობა განსხვავდება სქესის მიხედვით. კერძოდ, ინჟინერიის კურსდამთავრებულთა 83% მამაკაცია, მაშინ, როცა ბიზნეს ადმინისტრირების მიმართულების კურსდამთავრებულთა უმრავლესობა (76%) ქალია. აგრარულ მეცნიერებებზეც მამაკაცები ჭარბობენ, თუმცა ქალების წილიც საკმაოდ მაღალია (44%)“, - აღნიშნულია კვლევაში.
პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულებების კურსდამთავრებულთა 32% (201 რესპონდენტი) ამჟამად დაუსაქმებელია და მათი უმრავლესობა (66%) ეძებს სამუშაოს.
დაუსაქმებელთა 34%-მა აღნიშნა, რომ არ ეძებს სამუშაოს, მიზეზებს შორის კი ყველაზე მაღალი სიხშირით დასახელდა; შესატყვისი ოჯახური პირობების არქონა - 35%, სამსახურის მოძებნის სურვილის არქონა 10% და სწავლის გაგრძელების განზრახვა 10%.
რაც შეეხება იმ კურსდამთავრებულებს (131 რესპონდენტი), რომლებიც ეძებენ, მაგრამ ვერ ახერხებენ სამუშაოს პოვნას, უმეტეს შემთხვევაში მათ მიზეზად დაასახელეს შემოთავაზებული ხელფასის სიმცირე (35%), მათ პროფესიაზე არსებული დაბალი მოთხოვნა (26%) და საკმარისი გამოცდილების არქონა (24%).
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის
განათლების სამინისტროსა და მისი სსიპ-ების საპროტესტი განცხადება: „ერთგულნი ვრჩებით საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსისადმი“
დირექტორმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩვენ ვირჩევთ ჯანსაღი ცხოვრების წესს“
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები