მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში სახელმწიფო მინისტრის აპარატის ინიციატივით, საქართველოს არაქართულენოვანი სკოლებისა და სექტორების მეცხრე კლასის მოსწავლეებისთვის, კონკურსი სახელწოდებით „მე ვწერ ქართულად“ გამოცხადდა.
კონკურსის მიზანი სახელმწიფო ენის პოპულარიზაცია, ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი მოსწავლეებისთვის სახელმწიფო ენაზე წერითი კომპეტენციების განვითარება და წახალისებაა.
კონკურსის დაწყების შესახებ შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში სახელმწიფო მინისტრის მოადგილე ლია გიგაურმა თბილისის N98 საჯარო სკოლაში განაცხადა. შეხვედრაზე, რომელსაც N98, N104 და N73 სკოლების უფროსკლასელები ესწრებოდნენ, კონკურსის პირობებსა და პროცედურებზე ისაუბრეს. აგრეთვე, თემაზე „სამოქალაქო ინტეგრაცია და კულტურათაშორისი დიალოგი“ მოსწავლეებს შორის დებატები გაიმართა.
კონკურსი სამ ეტაპად ჩატარდება. პირველი ეტაპზე თითოეულმა არაქართულენოვანმა სკოლამ/სექტორმა უნდა შეარჩიოს და შესაბამის რესურსცენტრს წარუდგინოს IX კლასის მოსწავლის ერთი კანდიდატურა. სკოლა თავისუფალია შერჩევის კრიტერიუმების განსაზღვრაში. მეორე ეტაპზე სკოლებიდან წარმოდგენილ მოსწავლეებს თითოეულ რესურსცენტრში ჩაუტარდებათ საშუალო სირთულის, 120/130 სიტყვის მოცულობის ტექსტის კარნახი. შედეგად, თითოეული რესურსცენტრის მიერ ორი გამარჯვებული გამოვლინდება. მესამე ეტაპზე კი მოსწავლეებს ჩაუტარდებათ საშუალო სირთულის ტექსტის კარნახი შეზღუდულ დროში, რომლის გამარჯვებულებიც კიდევ ერთ, 150 სიტყვის მოცულობით რთული ტექსტის კარნახს დაწერენ. ტექსტებს თანამედროვე მწერალი შეადგენს.
საბოლოოდ, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მიერ შექმნილი კომისია 3 გამარჯვებულს 14 აპრილს, ქართული ენის დღისადმი მიძღვნილ ღონისძიებაზე გამოავლენს. გამარჯვებული კონკურსანტები სიგელებითა და საჩუქრებით დაჯილდოვდებიან.
კონკურსი ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტთან თანამშრომლობითა და საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს მხარდაჭერით ტარდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილებები მასწავლებელთა სქემაში - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
შრომის საჯარო სკოლაში შობა-ახალი წელი იზეიმეს
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება