მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თბილისის N92 საჯარო სკოლის II/1 კლასში პროექტი ,,არ დავაბულინგებ“ განხორციელდა.
პროექტის მიზანი იყო პედაგოგებს ბავშვებისთვის აეხსნათ და ესწავლებინათ, რომ ყველა ადამიანი არის ინდივიდი და თითოეულ მათგანს აქვს რაღაც დადებითი და უარყოფითი. საჭიროა, ბავშვებმა ადრეული ასაკიდან დაუთმონ ყურადღება სხვების დადებითი მახასიათებლების ძიებას და ეცადონ, საკუთარი ქცევით არ მიაყენონ ფიზიკური ან/და მორალური ზიანი ერთმანეთს. ეს ყველაფერი საჭიროა იმისთვის, რომ საზოგადოებაში სუფევდეს ჰარმონიული ურთიერთობა და სწორედ მსგავსი ქცევა შეუწყობს მათ ჩამოყალიბებას ღირსეულ მოქალაქეებად.
პროექტი დაიყო სამ ეტაპად: პირველ ეტაპზე ბავშვებს განუმარტეს სიტყვა ,,ბულინგის“ მნიშვნელობა. რომ ბულინგი ნიშნავს, როგორც ფიზიკურ, ასევე, ფსიქოლოგიურ ტერორს, რომელიც ხორციელდება ერთ რომელიმე ბავშვზე თანაკლასელების ან სხვა ჯგუფის ბავშვების მიერ. ახსნეს, რომ ვინც ამ ქცევას მიმართავს, სურს მეორე ბავშვის დაშინება და დამორჩილება. აგრესიულობა სულაც არ არის ქცევის ბუნებრივი პროცესის გამოხატულება. ზოგჯერ აგრესიულმა ქცევამ შეიძლება გამოუსწორებელი შედეგი მოგვიტანოს. მოიყვანეს მაგალითები მომხდარი და გაგონილი ამბებიდან. შემდგომ ეტაპზე მოსწავლეები გაეცნენ ორ მოთხრობას: ,,სიკეთე ბოროტებისთვის“; „წითელი ბუშტი“ და ზღაპარს - ,,წითური კნუტი“. წაიკითხეს და გამართეს დისკუსია. ბავშვებმა ამ ნაწარმოებებში ზუსტად ამოიცნეს ,,მჩაგვრელი“ და ,,ჩაგრული“. დაგმეს ,,მჩაგვრელი“ პერსონაჟები, გააკრიტიკეს და რჩევებიც მისცეს მათ. თქვეს, რომ თვითონ არასოდეს მოიქცევიან მათ მსგავსად.
პროექტის დასასრულს მშობლების თანდასწრებით, სკოლაში მოეწყო ჩვენება რ.ჯ. პალაციოს წიგნის მიხედვით გადაღებული, სტივენ ჩბოსკის ფილმისა „საოცრება“. ამ ფილმმა თითოეულ მათგანს უფრო ნათლად დაანახა ურთიერთპატივისცემისა და სიკეთის მნიშვნელობა ურთიერთობებში. პროექტმა დასახულ მიზანს მიაღწია. ბავშვები დააფიქრა თავიანთ ქცევებსა და ურთიერთობებზე. მიხვდნენ რომ საჭიროა, პატივი სცენ ყველას, როგორც უფროსს, ასევე თანატოლებსა და მათზე უმცროსებსაც. გაიაზრეს, რომ ყველას აქვს უფლება იცხოვროს შიშისა და ჩაგვრის გარეშე. პროექტმა გაზარდა მათი ცნობიერება ბულინგის პრობლემატიკისა და მისი გადაჭრის გზების ირგვლივ.
პროექტს პედაგოგი ეკატერინე ამბროლაძე ხელმძღვანელობდა.
იხილეთ ფოტოები
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა გაკვეთილზე წიწვოვანი და ფოთლოვანი მცენარეების მოდელები შექმნეს
აქტივობებს მასწავლებლები - გუანნა მკოიანი და კონსულტანტ-მასწავლებელი თამილა კობიაშვილი ხელმძღვანელობდნენ
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...