მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ბავშვის აღზრდა-განვითარებისა და სწავლების პროცესში ექსკურსიების მოწყობა აპრობირებული და მრავალმხრივ აღიარებული მეთოდია.
ამ შემეცნებით, ემოციურ და გასართობ მიდგომას სკოლები სისტემურად, საკმაოდ ეფექტურადაც იყენებენ, თუმცა ტურების ორგანიზება დიდ სიფრთხილეს, ყურადღებასა და უსაფრთხოების ნორმების დაცვას მოითხოვს.
კონკრეტული ქეისებიდან გამომდინარე, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანამ სასკოლო ექსკურსიებთან დაკავშირებით გარკვეული სტანდარტები და რეგულაციები შემოიღო და შესაძლო რისკფაქტორები მაქსიმალურად შეამცირა:
ამერიკაში სასკოლო ექსკურსიებს ძირითადად მასწავლებლები გეგმავენ. ადგენენ მიმართულებას, ღირსშესანიშნაობების ჩამონათვალს, მომსახურების ფასებს და სკოლის დირექციას უგზავნიან დასამტკიცებლად. მას შემდეგ რაც ექსკურსია დამტკიცდება, ჩვეულებისამებრ, 10-12 თვის განმავლობაში, საორგანიზაციო სამზადისი იწყება. სკოლა ან თავად გეგმავს ყველა დეტალს, ან ტურისტულ სააგენტოს მიმართავს. აქ ტრანსპორტირება განსაკუთრებით ყურადსაღები და საფრთხილო საკითხია, ამერიკაში არსებობს ტრანსპორტის კომპანიები, რომლებსაც სპეციალურად მინიჭებული, ბავშვების ტარების უფლება აქვთ. მრავალი ტექნიკური საკითხების მოგვარების შემდეგ, მშობელთა კომიტეტი ბიუჯეტზე ზრუნვას იწყებს. დაფინანსებაში ოჯახების გარდა თავად მოსწავლეებიც მონაწილეობენ, საკუთარი შრომით გამოიმუშავებენ ფულს და საექსკურსიო ხარჯებს იხდიან. იმ მოსწავლეებს, რომლებსაც სათანადო სახსრები არ აქვთ მაგრამ, ინტერესითა და სამოტივაციო წერილით გამოირჩევიან გარკვეული კომპანიები ტურს უფინანსებენ.
უკრაინაში სასკოლო ექსკურსიებთან დაკავშირებით შემდეგი რეგულაციები მოქმედებს: ტურის მონაწილეთა შორის შეიძლება იყოს 10-დან 40-მდე ბავშვი 6 წლის ზევით, ყოველ 10 მოზარდზე 1 მეთვალყურე უნდა იყოს გამოყოფილი, რომლებსაც მუდმივი კავშირი ექნებათ ჯგუფის ხელმძღვანელთან. ისინი ერთად გააცნობენ მოსწავლეებს დაგეგმილ მარშრუტს, ქცევის წესებსა და უსაფრთხოების ნორმებს. უფროსებს პირველადი სამედიცინო დახმარების აღმოჩენა უნდა შეეძლოთ. მეთვალყურეები ბავშვების უსაფრთხოებაზე აგებენ პასუხს და სიტუაციიდან გამომდინარე, ფიზიკური თუ მორალური საფრთხის შემთხვევაში, უფლებამოსილნი არიან შეწყვიტონ ექსკურსია.
ექსკურსიები იაპონიის საგანმანათლებლო სივრცის განუყოფელი ნაწილია. ძირითად ტურებს, როგორც ერთი ეტაპის დასასრულსა და ახლის დასაწყისს, გარდამტეხ მეექვსე, მეცხრე და მეთორმეტე კლასებში აწყობენ და მასში მონაწილეობა თითოეული მოსწავლისთვის სავალდებულოა. სკოლა ყველაფერს აკეთებს იმისთვის, რომ ექსკურსია საინტერესო და ემოციურად დატვირთული გამოვიდეს ბავშვებისთვის. რამდენიმე დღის განმავლობაში მოსწავლეები მთავარ ღირსშესანიშნაობებს სტუმრობენ, ერთმანეთთან ურთიერთობებს აღრმავებენ და უშუალოდ ცხოვრობენ. გოგონებსა და ბიჭებს ცალ-ცალკე, მაგრამ საერთო ოთახებში, ძირს დაფენილ პლედებზე აძინებენ და მეტ ყურადღებას სულიერ სიღრმეებს უთმობენ. ექსკურსიის შემდეგ ბავშვებს დავალება ეძლევათ, კედლის გაზეთებითა და სხვა საინტერესო აქტივობებით მიღებული შთაბეჭდილებები პროექტებად უნდა წარმოადგინონ. ექსკურსიაზე ქცევის წესები ყველასთვის გაწერილი და უპირობოა, არ უნდა ჩამორჩე ჯგუფს, უსმინო ხელმძღვანელს და მის მითითებებს მიჰყვე. ისინი მაღალი პასუხისმგებლობის გრძნობით გამსჭვალული, პროფესიონალი და დატრენინგებული წარმომადგენლები არიან.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა