მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებული პროექტი „რეგიონული სასწავლო ტური სპეციალურ მასწავლებელთათვის“ 13 მაისს დაიწყო და 17 მაისის ჩათვლით გაგრძელდა.
საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან, შერჩეული 30 სპეციალური მასწავლებლიდან, თბილისის N108-ე სკოლაში 3 სპეციალური მასწავლებელი გადამზადდა, რომლებიც წარმოადგენენ შემდეგ რეგიონებს: სამეგრელო (2 მასწავლებელი), სვანეთი (1 მასწავლებელი).
სტუმრებს სუპერვიზიას უწევდა N108-ე სკოლის სპეციალური მასწავლებელი - სოფიკო ცირგაია, რომელთან ერთადაც, პირველ დღეს განიხილეს შემდეგი თემები:
- ინკლუზიური განათლების ფილოსოფია;
- ტერმინოლოგია ;
- სწავლების მოდელები;
- გარემოს ადაპტირება ;
- სსსმ მოსწავლის შეფასების პროცედურები ;
- სპეციალური მასწავლების სტანდარტი : ფუნქცია - მოვალეობანი;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა.
მეორე დღეს :
- რესურს ოთახის მნიშვნელობა, ფუნქცია და მისი გამოყენება;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა;
- ინტერვიუების ტექნიკები;
- პედაგოგიური შეფასება და მისი კომპონენტები.
გაეცნენ რთული ქცევის მართვის გეგმას, შეისწავლეს როგორ ხდება ფონური და სამიზნე დაკვირვება, როგორ იზომება სიხშირე და ხანგრძლივობა და შეისწავლეს, როგორ უნდა ასახონ შესაბამის დოკუმენტში;
გაეცნენ კონკრეტული მოსწავლის პორტფოლიოს და მასში შემავალ დოკუმენტაციას;
მესამე დღეს:
მონაწილეები გაეცნენ განათლების ეროვნულ მიზნებს;
გაიაზრეს ეროვნული სასწავლო გეგმის არსი და მიზანი; იმსჯელეს, რაში გვეხმარება მისი გამოყენება;
შეისწავლეს გუნდური მუშაობის და ინდივიდუალური გეგმის შედგენის პრინციპები;
ინფორმირდნენ და შეისწავლეს ადაპტაციის სახეები: აკომოდაცია,მოდიფიკაცია, ალტერნატიული სასწავლო გეგმა; შეისწავლეს როგორი უნდა იყოს გრძელვადიანი და მოკლევიადიანი მიზანები; როგორ უნდა განისაზღვროს აქტივობა.
მეოთხე დღეს:
მონაწილეებმა სუპერვიზორის დახმარებით შეადგინეს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმები.
შეისწავლეს ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმის წერის პრინციპები. დააკვირდნენ საგაკვეთილო პროცესს და შემდეგ განიხილეს გაკვეთილის ფაზები, აქტივობები; მასწავლებლის როლი; სსსმ მოსწავლის ინტეგრირება.]
მეხუთე დღეს:
მონაწილეებმა იხილეს როგორ უნდა წარიმართოს მუშაობა, რესურს ოთახში, სსსმ მოსწავლესთან, მულტიმოდალური მეთოდით;
გაეცნენ სსსმ მოსწავლის ინტერვენციის გეგმას;
ისაუბრეს ნოზოლოგიების შესახებ და უკუკავშირის მეშვეობით შეაჯამეს განვლილი 5 დღე. აღნიშნეს, თუ რას დაგეგმავენ და განახორციელებენ სკოლებში დაბრუნებისთანავე, მიღებული ცოდნისა და უანრ-ჩვევების გაზიარების შედეგად.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ოჯახში უმცროს შვილზე დაინიშნება 50-დან 450 ლარამდე ყოველთვიური დახმარება - ბიუჯეტი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
ზოგან ახალი წლის მოახლოებას დარიჩინის არომატი, ხოლო ზოგან თევზის სუნი გვამცნობს.