სიახლეები
სიახლეები

სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება იგეგმება
08-06-2019
-
+


სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება იგეგმება - ამის შესახებ განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილემ, ირინა აბულაძემ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებულ კონფერენციაზე განაცხადა, სადაც პროექტის - „სკოლის თვითშეფასება განვითარებისთვის“ პილოტირების შედეგები განიხილეს.

მისი თქმით, განათლების რეფორმის ფარგლებში დაგეგმილია არაერთი ახალი ინიციატივა, მათ შორის მოსწავლეების დიაგნოსტიკური შეფასების ელემენტის დანერგვა, ასევე სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება.

„სკოლების თვითშეფასება განვითარებისთვის“ ეს არის კვლევითი პროექტი, რომელიც განხორციელდა „ათასწლეულის გამოწვევის ფონდი საქართველოს“ მხარდაჭერით და გულისხმობდა საქართველოს სხვადასხვა საჯარო სკოლის ფარგლებში თვითშეფასების მოდელის პილოტირებას, რომელიც ხელს შეუწყობდა სკოლებს დაეგეგმათ, იდენტიფიცირება გაეკეთებინათ საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების და დაეგეგმათ შესაბამისი ინტერვენციები განვითარებისათვის. 

განათლების რეფორმის ფარგლებში დაგეგმილია არაერთი ახალი ინიციატივა, მათ შორის მოსწავლეთა დიაგნოსტიკური შეფასების ელემენტის დანერგვა, ასევე სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება და სწორედ ამ სკოლების შეფასების სისტემაში ძალიან მნიშვნელოვანია სკოლების თვითშეფასების სისტემის განვითარება, ვინაიდან სკოლამ თავად უნდა შეაფასოს საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეები, დაგეგმოს გაუმჯობესების გზები და ცხადია განათლების, მეცნიერების, კულტურის და სპორტის სამინისტრომ უნდა შეიმუშავოს შესაბამისი მექანიზმები და დაფინანსების შესაძლებლობები, იმისათვის რომ სკოლებს მიეცეთ განვითარების შესაძლებლობა“,-განაცხადა ირინა აბულაძემ.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრის ხელმძღვანელის სოფო გორგოძის თქმით, პროექტის მიზანი იყო, რომ სკოლები გაცნობოდნენ თვითშეფასების სხვადასხვა მოდელებს, შემდეგ აერჩიათ ის მოდელი, რომელიც მისი სკოლისთვის იყო ყველაზე შესაფერისი, დაენერგათ ეს მოდელი.

„დიდი იმედი გვაქვს, რომ თვითსეფასების მექანიზმები შემდგომში დაინერგება საქართველოს ყველა სკოლაში და გარეშეფასების მექანიზმებთან ერთად ის წარმოადგენს ხარისხის უზუნველყოფის სისტემის დანერგვის საშუალებას“ - აღნიშნა მან ჟურნალისტებთან საუბრისას. 

„სკოლის თვითშეფასება განვითარებისთვის“ სამწლიანი კვლევითი პროექტია, რომელსაც შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი „ათასწლეულის გამოწვევის ფონდ - საქართველოსა“ და „ათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის“ ფინანსური მხარდაჭერით ახორციელებს. პროექტი მიზნად ისახავს სწავლა-სწავლების ხარისხის გასაუმჯობესებლად სკოლის თვითშეფასებისა და განვითარების სისტემის მოდელების შემუშავებას.

პროექტის პილოტირება ჩატარდა ქალაქების, დაბებისა და მაღალმთიანი სოფლების 13 სკოლაში.

კონფერენციაზე წარმოდგენილი იყო თვითშეფასების ის პროექტები, რომლებიც ამ სკოლებმა გამოცდების ეროვნულ ცენტრთან და საერთაშორისო კონსულტანტებთან თანამშრომლობით განახორციელეს.

კონფერენციაში ასევე მონაწილეობდნენ საჯარო სკოლების დირექტორები და განათლების სპეციალისტები.

კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

სკოლების სია, რომელთა საკითხებსაც ავტორიზაციის საბჭო განიხილავს

მასწავლებლების ორი საგნის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები - NAEC

ლიტერატურის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები გამოქვეყნდა 

„სკოლაში დასაქმება მინდა, რადგან პერსპექტიულია“... - მასწავლებელთა გამოცდიდან გამოსული აპლიკანტები ტესტირების შესახებ საუბრობენ

„გამოცდა იმაზე რთული აღმოჩნდა, ვიდრე ველოდი“... - აბიტურიენტები ლიტერატურის ტესტირებაზე საუბრობენ

პიროვნება
სკოლები

სკოლაში თითოეული მოსწავლის ინტერესებზე მორგებული გარემოა შექმნილი

ახალქალაქის ცენტრალურ პარკში კონკურსის ფინალური ეტაპის შემაჯამებელი ღონისძიება გაიმართა

კვლევაში აქტიურად იყვნენ ჩართულნი მოსწავლეები, მშობლები, პედაგოგები და დირექცია

მოსწავლეებმა შეისწავლეს სამხედრო დისციპლინები - ტოპოგრაფია და სამხედრო ნავიგაცია

მეცადინეობები მოიცავს არაფორმალურ და სახალისო აქტივობებს

საინტერესო

„მე არასდროს მიფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლაზე, დიდი და წარმატებული ოჯახის წევრი ვარ და ეს ძალიან მახარებს“

ესპანეთში, ბავშვები  დაახლოებით 10-12 კვირა ისვენებენ, სკოლები ივნისის დასასრულს ასრულებენ სასწავლო პროცესს 

საკვებ რაციონში C ვიტამინით მდიდარი ხილის ჩართვა ამ სეზონზე ენერგიის შესანარჩუნებლად ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

სიახლეები
საზოგადოება