სიახლეები
სიახლეები

სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება იგეგმება
08-06-2019
-
+


სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება იგეგმება - ამის შესახებ განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილემ, ირინა აბულაძემ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებულ კონფერენციაზე განაცხადა, სადაც პროექტის - „სკოლის თვითშეფასება განვითარებისთვის“ პილოტირების შედეგები განიხილეს.

მისი თქმით, განათლების რეფორმის ფარგლებში დაგეგმილია არაერთი ახალი ინიციატივა, მათ შორის მოსწავლეების დიაგნოსტიკური შეფასების ელემენტის დანერგვა, ასევე სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება.

„სკოლების თვითშეფასება განვითარებისთვის“ ეს არის კვლევითი პროექტი, რომელიც განხორციელდა „ათასწლეულის გამოწვევის ფონდი საქართველოს“ მხარდაჭერით და გულისხმობდა საქართველოს სხვადასხვა საჯარო სკოლის ფარგლებში თვითშეფასების მოდელის პილოტირებას, რომელიც ხელს შეუწყობდა სკოლებს დაეგეგმათ, იდენტიფიცირება გაეკეთებინათ საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების და დაეგეგმათ შესაბამისი ინტერვენციები განვითარებისათვის. 

განათლების რეფორმის ფარგლებში დაგეგმილია არაერთი ახალი ინიციატივა, მათ შორის მოსწავლეთა დიაგნოსტიკური შეფასების ელემენტის დანერგვა, ასევე სკოლების თვითშეფასების მოდელის შემოღება და სწორედ ამ სკოლების შეფასების სისტემაში ძალიან მნიშვნელოვანია სკოლების თვითშეფასების სისტემის განვითარება, ვინაიდან სკოლამ თავად უნდა შეაფასოს საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეები, დაგეგმოს გაუმჯობესების გზები და ცხადია განათლების, მეცნიერების, კულტურის და სპორტის სამინისტრომ უნდა შეიმუშავოს შესაბამისი მექანიზმები და დაფინანსების შესაძლებლობები, იმისათვის რომ სკოლებს მიეცეთ განვითარების შესაძლებლობა“,-განაცხადა ირინა აბულაძემ.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრის ხელმძღვანელის სოფო გორგოძის თქმით, პროექტის მიზანი იყო, რომ სკოლები გაცნობოდნენ თვითშეფასების სხვადასხვა მოდელებს, შემდეგ აერჩიათ ის მოდელი, რომელიც მისი სკოლისთვის იყო ყველაზე შესაფერისი, დაენერგათ ეს მოდელი.

„დიდი იმედი გვაქვს, რომ თვითსეფასების მექანიზმები შემდგომში დაინერგება საქართველოს ყველა სკოლაში და გარეშეფასების მექანიზმებთან ერთად ის წარმოადგენს ხარისხის უზუნველყოფის სისტემის დანერგვის საშუალებას“ - აღნიშნა მან ჟურნალისტებთან საუბრისას. 

„სკოლის თვითშეფასება განვითარებისთვის“ სამწლიანი კვლევითი პროექტია, რომელსაც შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი „ათასწლეულის გამოწვევის ფონდ - საქართველოსა“ და „ათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის“ ფინანსური მხარდაჭერით ახორციელებს. პროექტი მიზნად ისახავს სწავლა-სწავლების ხარისხის გასაუმჯობესებლად სკოლის თვითშეფასებისა და განვითარების სისტემის მოდელების შემუშავებას.

პროექტის პილოტირება ჩატარდა ქალაქების, დაბებისა და მაღალმთიანი სოფლების 13 სკოლაში.

კონფერენციაზე წარმოდგენილი იყო თვითშეფასების ის პროექტები, რომლებიც ამ სკოლებმა გამოცდების ეროვნულ ცენტრთან და საერთაშორისო კონსულტანტებთან თანამშრომლობით განახორციელეს.

კონფერენციაში ასევე მონაწილეობდნენ საჯარო სკოლების დირექტორები და განათლების სპეციალისტები.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა 

2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ბავშვების შემოქმედებითი უნარებით დამსწრე საზოგადოება აღფრთოვანებული დარჩა

სკოლაში გააზრებული აქვთ თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის არა მარტო თეორიული ცოდნის გადაცემა, არამედ პრაქტიკული სწავლებაც

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას ხელს უწყობს 

სასწავლო მიზნის მისაღწევად ჩატარდა დაგეგმილი აქტივობა „სასწავლო გაჩერებები“, რომელებიც ემსახურებოდა ახალი ცოდნის სტრუქტურის შექმნას 

საინტერესო

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

სიახლეები
საზოგადოება