მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2020 წლიდან სპეცმასწავლებლების განვითარების სქემა ამოქმედდება. ამის შესახებ განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილის ირინა აბულაძემ სახალხო დამცველის მიერ ინკლუზიურ განათლებასთან დაკავშირებული კვლევის პრეზენტაციის დაწყებამდე ჟურნალისტებს განუცხადა.
მისი თქმით, საქართველოს მასშტაბით, სკოლებში 7 000-ზე მეტი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეა და ყველა მოსწავლეს სპეცმასწავლებელი ემსახურება. აბულაძის ცნობით, სკოლებში 3 ათასამდე სპეცმასწავლებელია.
„სისტემის რეფორმაზე როდესაც ვსაუბრობთ, იქ ცხადია იგულისხმება, რომ განათლება უნდა იყოს ინკლუზიური და განათლების რეფორმა უნდა იყის ინკლუზიური. ამასთან, უნდა გულისხმობდეს ყველა ინკლუზიური საჭიროების და ინტერესის მოსწავლის თანაბარი შესაძლებლობების მოსწავლის არსებობას. 2018 წლის ბოლოდან განხორციელდა „ზოგადი განათლების შესახებ კანონში“ ცვლილებები, მათ შორის ეს შეეხო სპეცმასწავლებლებს. მანამდე ისინი იყვნენ ადმინისტრაციული თანამშრომლები და მიენიჭათ მასწავლებლის სტატუსი, რაც გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, რომ 2020 წლიდან ავამუშავოთ სპეცსაგანმანათლებლო მასწავლებლების განვითარების სქემა და განვახორციელოთ მათი პროფესიული განვითარება უფრო მასშტაბურად. ინკლუზიური განათლება გულისხმობს როგორც პედაგოგების კომპეტენტურობას, ისე ადმინისტრაციული პერსონალის განათლებას და სკოლების ინფრასტრუქტურას. საკმაოდ მასშტაბური საქმეა. განათლების დაფინანსების ზრდა, რომელიც მთავრობის მხრიდან დაანონსდა 2022 წლისთვის მიემართება დიდწილად ინკლუზიური განათლებისკენ.
დღეის მდგომარეობით, სისტემაში იდენტიფიცირებულია და სკოლებში სპეცმასწავლებლების მეთვალყურეობის ქვეშ არის 7 000-ზე მეტი მოსწავლე. ეს არის ძალიან დიდი მიღწევა. თუ მანამდე ხდებოდა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების დამალვა, სახლში ჩაკეტვა სტიგმის გამო, მიმართვიანობა ძალიან გაიზარდა. 90 მულტიდისციპლინური გუნდი მუშაობს მთელი საქართველოს მასშტაბით, რომელიც მყისიერად გადის ველზე მოსწავლის შესაფასებლად როგორც კი განაცხადი შემოდის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების შესახებ. დღეს შეგვიძლია ვიყოთ ძალიან მყარად კანონის დონეზე, სტანდარტების დონეზე და ციფრების დონეზე. ახლა ვმუშაობთ ალტერნატიულ კურუკულუმზე, სადაც განსაკუთრებით მძიმე დარღვევებია მოსწავლეების ამ სტანდარტზე. მასწავლებლების კომპეტენცია, ადმინისტრაციის კომპეტენცია და ინფრასტრუქტურა არის ის სამი მიმართულება, რომელზეც მომავალი სამწლიანი რეფორმის ფარგლებში თანხებსაც გავზრდით და აქტიურად ვიმუშავებთ“,- განაცხადა აბულაძემ.
მან ასევე აღნიშნა, რომ სკოლების ინფრასტრუქტურული მდგომარეობის შესახებ განათლების სამინისტრო დეტალურ აღწერას აკეთებს მთელი საქართველოს მასშტაბით.
„ამ პროცესში არიან ჩართულები ინჟინრები და სპეციალისტები. ამის შესაბამისად დაიგეგმება მომავალი 2020 წელი და მომდევნო წელი, რომ ყველა სკოლა იყოს ადაპტირებული. ამაში არ იგულისხმება მხოლოდ პანდუსი, აქ იგულისხმება სრული ადაპტაცია, მათ შორის შიდა სივრცეები იმისთვის, რომ მოსწავლეებს შეუზღუდავად ჰქონდეთ შესაძლებლობა ისარგებლონ როგორც ბიბლიოთეკით, სასადილოთი და ყველა სივრცით, რითიც სარგებლობს სხვა მოსწავლე“,- განაცხადა აბულაძემ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას ხელს უწყობს
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...