სიახლეები
ეტალონი

„ეტალონის“ 2019 წლის ფინალზე დასმული კითხვების სტატისტიკა
03-07-2019
-
+


გასული წლების მსგავსად გთავაზობთ საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონის“ ფინალზე დასმული კითხვების სტატისტიკას: რამდენი სწორი პასუხი დაფიქსირდა, რამდენი არასწორი და რამდენმა მოსწავლემ შეიკავა პასუხის დაფისქირებისგან თავი. ასევე თითოეული ვერსია რამდენმა აირჩია და რამდენი იყო პასუხის დაფიქსირების საშუალო დრო.

1-ელ, მე-2, მე-5, მე-6, მე-9, მე-11, მე-12, მე-14, მე-15 და მე-19 კითხვებს მონაწილეთა უმრავლესობამ სწორი პასუხი გასცა. 1-ლი კითხვა ეხებოდა „ვეფხისტყაოსანს“ და სიტყვა „მჭევრის“ განმარტებას, მე-2 კითხვა - თევზისსაცურავი ბუშტის გაფართოებას, მე-5 კითხვა უფრო მეტად სისწრაფეზე იყო გათვლილი და ძველ ქართულ ანდაზას გვახსენებდა ზარმაცის შესახებ, მე-6 კითხვა გეოგრაფიიდან ვულკანის შესახებ ასევე საკმაოდ მარტივი გამოდგა ფინალისტებისთვის. მე-9 და მე-11 კითხვები ტექნიკური საგნებიდან - ფიზიკისა და მათემატიკის ცოდნის მოშველიებას მოითხოვდა და აქაც ფინალისტებმა შესაშური შედეგები აჩვენეს, ხოლო მე-12 და მე-15 კითხვები კვლავ „ვეფხისტყაოსანთან“ იყო დაკავშირებული. ფინალისტებს არც ჩინეთის ეროვნულ საგანძურად მიჩნეული ცხოველის და შესაბამისად მე-15 კითხვის სწორი პასუხის - პანდას გამოცნობა გასჭირვებიათ. ფინალის დაძაბულობამ და ბოლო წუთებმა მონაწილეები არც მე-19 კითხვის შემთხვევაში დააბნია და ბიოლოგიიდან კითხვას საჭმლის მონელების პროცესის შესახებ დამაჯერებელი უმრავლესობით გასცეს სწორი პასუხი.

რაც შეეხება რთულ კითხვებს, სტატისტიკის მიხედვით, მათ შორის აღმოჩნდა მე-4, მე-7, მე-13, მე-16 და განსაკუთრებით კი - მე-17 და მე-20 კითხვები. მე-4 კითხვა ორკუზიანი აქლემის სახელწოდებას უკავშირდებოდა, მე-7 - ერეკლე მეორეს მიერ განმტკიცებულ კანონს „საკუთრების ქალაქური წესის შესახებ“, ხოლო მე-13 კითხვა - „ეტალონში“ გასული სასწავლო წლის საქართველო-ლიტვის მეგობრობის წლად გამოცხადების ერთგვარ საფინალო გაჟღერებას წარმოადგენდა და ვილნიუსში თბილისის სახელობის სკვერის გახსნას უკავშირდებოდა. მონაწილეთათვის არც მე-16 კითხვა გამოდგა მარტივი მუშების რაოდენობისა და არხის გათხრის დროის თანაფარდობის შესახებ. განსაკუთრებულად რთული კი მე-17 და მე-20 კითხვა აღმოჩნდა. მე-17 კითხვა საქართველოს ოლიმპიურ ჩემპიონებს შორის მანდილოსანთა რაოდენობას, ხოლო მე-20 კითხვა საადი შირაზელის ცნობილ სტრიქონებს შეეხებოდა.

აღსანიშნავია, რომ ფინალისტებმა ყველაზე სწრაფად 3.6 წამში მე-5 კითხვას, ხოლო 3.96 წამში კი მე-6 კითხვას უპასუხეს. ყველაზე დიდი დრო ფინალისტების მიერ  მე-17 – 9,87 წამი, მე-20 – 8.63 წამი და მე-3 – 8.08 წამი კითხვებზე პასუხების გაცემის დროს დაფიქსირდა. ამასთან, მე-5 და მე-6 კითხვებზე მონაწილეთა უმრავლესობამ წორი პასუხი გასცა, მე-17 და მე-20 კითხვა კი როგორც აღვნიშნეთ ერთ-ერთი ყველაზე რთული გამოდგა. რაც შეეხება მე-3 კითხვას - პასუხის გაცემისას ფინალისტებმა მართალია ამ კითხვაზე შედარებით დიდხანს იფიქრეს, თუმცა უმრავლესობა მათგანმა მაინც მოასწრო ამ მათემატიკურ კითხვაზე სწორი პასუხის გამოანგარიშება.

წინა წლებისგან განსხვავებით აღსანშნავია, რომ წლევანდელ ფინალზე არც ერთი კითხვა არ აღმოჩნდა, რომელზეც არც ერთმა მონაწილემ არ შეიკავა თავი. ყველაზე მეტი თავშეკავება დაფიქსირდა მე-17, ხოლო ყველაზე ნაკლები - მე-5, მე-6, მე-9 და მე-19 კითხვებზე, რომლებზეც მხოლოდ თითო მონაწილემ შეიკავა თავი.

რაც შეეხება არასწორ პასუხებს, ყველაზე მეტი 57 არასწორი პასუხი დაფიქსირდა მე-4, 51 არასწორი პასუხი - მე-20, ხოლო 50 არასწორი პასუხი - მე-7 კითხვაზე. სამივე ეს კითხვა როგორც უკვე აღვნიშნეთ რთული კატეგორიის კითხვებს შორის აღმოჩნდა.

მასალაზე თანდართული ფოტოს სახით კი შეგიძლიათ იხილოთ ფინალის კითხვების დეტალური სტატისტიკა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს 

სტუდენტების 2 კატეგორია, რომელიც 500 და 700 ლარით დაფინანსდება - მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტი

რატომ უნდა დაიწეროს ნიშნები სკოლაში - მოსწავლის შეფასების მიზნები, პრინციპები, ამოცანები

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

სიახლეები
საზოგადოება