სიახლეები
საინტერესო

როგორ განვსაზღვროთ, მზად არის თუ არა ბავშვი საბავშვო ბაღისთვის?
10-07-2019
-
+


თუ დილემა - „საბავშვო ბაღი თუ საშინაო აღზრდა“ პირველის სასარგებლოდ გადაწყვიტეთ ეს სტატია თქვენთვისაა. საბავშვო ბაღში ბავშვის მიყვანა გარემოს, ცხოვრების წესისა და საქმიანობის მნიშვნელოვან ცვლილებებთან არის დაკავშირებული. 

ამასთან, თითოეული ბავშვი სხვადახვა სისწრაფით ვითარდება, ამიტომ ბაღში წასასვლელად ზოგიერთი ბავშვი წლინახევრის ასაკში არის მზად, სხვები კი მხოლოდ სამი ან ოთხი წლის ასაკში.

ბაგა ბაღისთვის ბავშვმა უნდა იცოდეს:

  • საწოვარას და რწევის გარეშე დაძინება;
  • დამოუკიდებლად სმა - ჭიქიდან და არა სპეციალური ბოთლიდან;
  • ჭამდეს დამოუკიდებლად, ხელით მაინც;
  • ითხოვდეს ღამის ქოთანზე დასმას;
3+ ასაკობრივ ჯგუფში, გარდა ზემოთჩამოთვლილისა, აუცილებელია:

  • ბავშვს ჰქონდეს თანატოლებთან ურთიერთობის გამოცდილება
  • ხატვის, ძერწვის და სხვა საქმიანობისადმი ინტერესი
  • შეეძლოს კომუნიკაცია მარტივი წინადადებებით
  • დამოუკიდებლად იცვამდეს შარვალს ან კაბას
თუ თქვენი შვილი ჩამოთვლილიდან 1 ან 2 პუნქტს არ აკმაყოფილებს, ბაღს კი რომელშიც მიგყავთ, კარგი რეპუტაცია აქვს და „თავისი ინდივიდუალური მიდგომებით“ არის ცნობილი, გარისკვა ღირს. თუ ორზე მეტი პუნქტი არ შეესატყვისება ან ბავშვების საერთო რაოდენობა ჯგუფში ინდივიდუალური მიდგომის იმედს არ იძლევა, უკეთესია არ იჩქაროთ, კიდევ რამდენიმე თვე მოიცადეთ და ამ დროის განმავლობაში ბავშვს ზემოთჩამოთვლილი აუცილებელი უნარების დახვეწაში დაეხმარეთ. 

მზაობის ასაკი

ყველა ბავშვი ინდივიდუალურია: ზოგიერთები ბაღში თავს შესანიშნავად გრძნობენ, სხვებს დედასთან დიდი ხნით განშორება სკოლამდე უჭირთ. მაგრამ ზოგიერთი სტატისტიკური ნორმა მაინც არსებობს.

თუ ის მშვიდია, სახლში ისტერიკას არ აწყობს, ქუჩაში ბავშვებს პრობლემების გარეშე ეკონტაქტება, არ არის შეშინებული და აგრესიული, თამაშობს, პარკში თამაშისას ავიწყდება თქვენი შემოხედვა (შემოწმება). თუ ეს მომენტი დაიჭირეთ შეგიძლიათ ბავშვი ბაღში მარტივად მიიყვანოთ, თუ არა მოცდა მოგიწევთ. 

როგორ გავარჩიოთ ადაპტაცია არამზაობისგან

რა თქმა უნდა, ნებისმიერი ბავშვი პირველი განშორებისას იტირებს ... მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იგი საბავშვო ბაღისთვის მზად არ არის.  განშორება - სტრესია - სტრესზე კი ყველა ბავშვი ტირილით რეაგირებს. ნებისმიერი ამღზრდელი გეტყვით, რომ ადაპტაციის პერიოდში არ ღირს ბავშვის ბაღში 3 საათზე მეტხანს დატოვება და უკეთესია თუ დღის ძილამდე წამოიყვანთ: ანუ პირველი პერიოდი ის მიდის ბაღში იმისთვის რომ ისაუზმოს და ითამაშოს.

როგორც ავღნიშნეთ ტირილი ნორმალური რეაქცია. აი, უჰაერობა, ტემპერატურა, ხშირი გაციებაც კი დედასთან განშორებისას - ეს არის სიგნალი, რომ ბავშვი მზად არ არის.

რა თქმა უნდა, ახალ კოლექტივში გასვლა უცნობ მიკრობებთან შეხვედრას ნიშნავს. იმუნიტეტი ვარჯიშდება და ამ ეტაპზე აბსოლუტურად ყველა ბავშვი ავადმყოფობს. მაგრამ ერთია - თვეში ერთხელ ავად ყოფნა და სულ სხვა - ცხოვრება რეჟიმით „2 დღე დავდივართ, 2 კვირა ვავადმყოფობთ“. 

თუ ბაღში ბავშვი სხვებთან არ თამაშობს და  მხოლოდ ტირის, ღამით ყვირილს იწყებს, ხშირად ავადმყოფობს - წამოიყვანეთ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

თბილისის საბავშვო ბაღებში ზამთრის არდადეგები 27 დეკემბრიდან დაიწყება

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

მოსწავლეებისთვის თამაში სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება