მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა კომპეტენციის დადასტურების გამოცდაზე დღეს აპლიკანტები მუსიკის, ისტორიის გეოგრაფიის, სამოქალაქო განათლებისა და ქართული ენისა და ლიტერატურის (VII-XII) კლასის გამოცდებს აბარებენ.
გამოცდის სირთულეს მასწავლებლობის მსურველები განსხვავებულად აფასებენ:
„სამოქალაქო განათლებას ვაბარებდი. რუკა იყო, საერთაშორისო ორგანიზაციები იყო მოცემული, სიტყვის თავისუფლებაზე იყო ტექსტი, ასევე მსჯელობა იყო, რამდენიმე ტესტი გვქონდა მოცემული - ერთი ილია ჭავჭავაძის, მეორე გრიგოლ ხანძთელის და მესამე ჯონ სტიუარდ მილის ნაწარმოებზე. ასევე მამარდაშვილის ტოტალიტარიზმი გვქონდა მოცემული და ტოტალიტარიზმთან მიმართებით ამ ნაწარმოებებზე უნდა გემსჯელა. საერთო ჯამში, არ ვფიქრობ, რომ რთული იყო. მოქმედი პედაგოგი არ ვარ. ახლა ვფიქრობ, რომ ჩავაბარო, არ ვიცი საბოლოო ჯამში რამდენად კარგად დავწერე, მაგრამ რთული არ იყო“, - გვითხრა თბილისის N175 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აპლიკანტმა.
„მასწავლებლისთვის არ უნდა ყოფილიყო ძნელი. საკითხები ზუსტად არ მახსოვს მაგრამ იყო დახურული და ღია კითხვები, როგორც მსოფლიო ისე საქართველოს ისტორიიდან. საქართველოს ისტორიიდან კითხვები ნაკლები იყომ მსოფლიო ისტორიის კითხვები უფრო ჭარბობდა. კონკრეტული საკითხები არ მახსოვს, მაგრამ გაჭირვებით ტესტის დაწერა, არ გამჭირვებია“,- გვითხრა კიდევ ერთმა აპლიკანტმა, რომელმაც ისტორიის საგანი ჩააბარა.
„ჯვაროსნული ლაშქრობები იყო მოსული, პირველი, მეორე მსოფლიო ომი... 1921 წლამდე იყო ძირითადად კითხვები. უფრო მეტად მსოფლიო ისტორიიდან იყო კითხვები. ასევე, როგორც ჩვენი, ისე ძველი წელთაღრიცხვიდან. წელს დავამთავრე ბაკალავრიატი და ვცადე მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლაც. თუ წარმატებით ჩავაბარებ მერე 60-კრედიტიან პროგრამაზე გავალ და იქნებ მუშაობაც დავიწყო. რაც შეეხება გამოცდას, ვთვლი, რომ რთული არ იყო“, - გვითხრა თბილისის N175 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აპლიკანტმა
„რუკა იყო, სადაც უნდა ამოგეცნო რომელი საერთაშორისო ორგანიზაცია იყო. შემდეგი იყო ტექსტის გააზრება საბჭოთა კავშირის ტოტალიტარულ აზროვნებაზე, რა გავლენას ახდენა თანამედროვე საქართველოს სოციალურ პოლიტიკურ მდგომარეობაზე, ასევე ილუსტრაციაში მოცემული იყო მტვერსასრუტის რეკლამა, რომელზეც უნდა გემსჯელა ფემინისტურ ჭრილში. შემდეგი საკითხი იყო მოსწავლის ნაშრომის შეფასება, რომელიც საარჩევნო სისტემებზე იყო დაწერილი. შეცდომების აღმოჩენა და გასწორება იყო. ერთ-ერთი საკითხი სიტყვის თავისუფლებაზე იყო. მოქმედი პედაგოგებისთვის, სავარაუდოდ, მარტივი უნდა ყოფილიყო, რადგან თეორიულ ცოდნასათან ერთად მეთოდური უნარების წარმოჩენაც იყო საჭირო. რაც შეეხება მუშაობის დაწყებას, ვფიქრობ, გამოცდის ჩაბარება გადამწყვეტი ფაქტორია საჯარო სკოლაში მუშაობის დასაწყებად“, - გვითხრა კიდევ ერთმა მასწავლებლობის მსურველმა.
17 ივლისს მასწავლებლის კომპეტენციის დადასტურებისთვის დარეგისტრირებული აპლიკანტებიდან საგამოცდო ცენტრში 84%-ზე მეტი გამოცხადდა.
ასევე იხილეთ: როდის გამოქვეყნდება მასწავლებელთა საგამოცდო ტესტების პასუხები და შედეგები? – „ნაეკის“ პასუხი
2019 წლის დაწყებითი საფეხურის მასწავლებელთა საგნების გამოცდის ტესტები გამოქვეყნდა
2019 წლის მასწავლებელთა პროფესიული უნარების გამოცდის ტესტები გამოქვეყნდა
რამდენი ქულა უნდა დააგროვონ აპლიკანტებმა მასწავლებელთა საგნის გამოცდის წარმატებით ჩაბარებისთვის?! - ბრძანება
რამდენ პროცენტიანი ბარიერი უნდა გადალახონ მასწავლებელთა გამოცდაზე აპლიკანტებმა 1, 4, 7 და 10 კრედიტქულის მოსაპოვებლად?!
რამდენი აპლიკანტია დარეგისტრირებული მასწავლებელთა გამოცდებზე საგნების მიხედვით - სტატისტიკა
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...