სიახლეები
სიახლეები, ინტერვიუ

რა უნდა გაითვალისწინონ აბიტურიენტებმა პრიორიტეტული სიის შევსებისას - ინტერვიუ naec-ის წარმომადგენელთან
24-08-2019
-
+


„გვქონია შემთხვევა, როცა აპლიკანტს გონია რომ გააკეთა არჩევანი, მაგრამ სამწუხაროდ არ დაუჭერია არჩევის ღილაკისთვის და ისე დარჩენილა“ - ამის შესახებ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის წარმომადგენელმა, მაია გაბუნიამ  etaloni.ge -სთან ინტერვიუში განაცხადა.

მისივე თქმით, აბიტურიენტებმა პრიორიტეტულ სიაში ცვლილებისას უნდა დააჭირონ შენახვის ღილაკს, ვინაიდან თუ სიაში არჩეული პროგრამა არ დაფიქსირდება, აპლიკანტი ვერსად ჩაირიცხება.

- რატომ არის მნიშვნელოვანი პრიორიტეტული სია?

- პრიორიტეტული სია მნიშვნელოვანია, რადგან აბიტურიენტები მათთვის სასურველ პროგრამას წერენ პირველ რიგში, სადაც ყველაზე მეტად სურთ ჩარიცხვა. თუ არჩევანი არ აქვს აბიტურიენტს გაკეთებული, სამწუხაროდ ვერსად ვერ ჩაირიცხება. გვქონია შემთხვევა, როცა აპლიკანტს გონია რომ გააკეთა არჩევანი, მაგრამ სამწუხაროდ არ დაუჭერია არჩევის ღილაკისთვის და ისე დარჩენილა. დიდი იმედი მაქვს, რომ წელს ასეთი შემთხვევები არ გვექნება.

- რას უნდა მიაქციონ პრიორიტეტული სიის დაწერისას ყურადღება აბიტურიენტებმა და რამდენად უნდა გაითვალისწინონ პროგრამაზე არსებული კონკურენცია?

- კიდევ ერთხელ გეტყვით რომ, პირველ რიგში, ჩამონათვალში უნდა დაიწეროს პროგრამა, რომელიც ყველაზე მეტად უნდათ. პროგრამების არჩევის რაოდენობაში შეზღუდულები არ არიან. იმ არჩევითი საგნის მიხედვით, რომელითაც მათ გამოცდაზე ჩააბარეს, აბიტურიენტებს შეუძლიათ გააკეთონ არჩევანის გარკვეული რაოდენობა. წინა წლებში გვქონდა შეზღუდვა, რომ აბიტურიენტებს ჯერ 5 პროგრამის არჩევა შეეძლოთ, შემდეგ 7-ის, 10-ის და ახლა ფაქტობრივად აღარ არის ეს შეზღუდვა და რამდენის სურვილიც აქვთ, იმდენი პროგრამა შეუძლიათ აირჩიონ.

ამასთან, აბიტურიენტებმა, რა თქმა უნდა, პრიორიტეტული სიის შედგენისას ამა თუ იმ პროგრამაზე არსებული კონკურენციაც უნდა გაითვალისწინონ. მით უმეტეს, უკვე მესამე წელიწადია ისინი დინამიკაში ხედავენ სად როგორი კონკურსია და ეს უნდა გაითვალისწინონ.

- პრაქტიკის განმავლობაში მაქსიმუმ რამდენი პროგრამა დაუფიქსირებია აპლიკანტს პრიორიტეტულ სიაში?

- ძალიან ბევრი ყოფილა, მე მახსოვს წინა წლებში იყო აბიტურიენტი, რომელსაც 200-ზე მეტი პროგრამა ჰქონდა არჩეული.

 - რამდენად შესაძლებელია აბიტურიენტი პრიორიტეტული სიის ჩამონათვალში მითითებულ მეოცე ან უფრო ზემოთ მყოფ ადგილზე ჩაწერილ პროგრამაზე მოხვდეს?

- რა თქმა უნდა, არის ამის შესაძლებლობა, თუკი ისეთი პროგრამები აქვს არჩეული, სადაც გაზრდილია კონკურენციის ზღვარი, ან საკონკურსო ქულა უფრო მაღალია. თავისთავად შესაძლებელია ჩაირიცხოს იქ, სადაც მისი საკონკურსო ქულა არის საკმარისი.

იხილეთ ასევე: ეროვნული გამოცდების აპელაციის შედეგები და გათანაბრებული ქულები გამოქვეყნდა

აბიტურიენტებს საგანმანათლებლო პროგრამების ჩამონათვალის შეცვლის ვადა გაუხანგრძლივდათ

აბიტურიენტთა უნივერსიტეტებში ჩარიცხვების შესახებ ინფორმაცია აგვისტოს ბოლოს გახდება ცნობილი

2019 წლის ეროვნული გამოცდების 3 სავალდებულო საგანში ბარიერი აბიტურიენტების 76%-მა გადალახა


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

თბილისის საბავშვო ბაღებში ზამთრის არდადეგები 27 დეკემბრიდან დაიწყება

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

მოსწავლეებისთვის თამაში სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება