სიახლეები
რჩევები

როგორ დავგეგმოთ გაკვეთილი? - რჩევები დამწყებ მასწავლებლებს
16-08-2019
-
+


ნებისმიერი მასწავლებლისთვის, დამწყები იქნება თუ გამოცდილი, მნიშვნელოვანია გაკვეთილის სწორად დაგეგმვა. etaloni.ge გაგიზიარებთ რჩევებს, რაც განსაკუთრებით დამწყებ პედაგოგებს გამოგადგებათ.

ალბათ, გაგჩენიათ კითხვა რა საჭიროა გაკვეთილის გეგმის დაწერა? გახსოვდეთ, რომ ყველაზე კარგია წინასწარ იყოთ მზად გაკვეთილისთვის! როდესაც წინასწარ გექნებათ დაწერილი გეგმა და  მზად იქნებით გაკვეთილის ჩასატარებლად, მოსწავლეების წინაშეც ბევრად უფრო თავდაჯერებულად იგრძნობთ თავს და კლასშიც მშვიდად შეაბიჯებთ.

მითითებები, რომლებზეც უნდა გაამახვილოთ ყურადღება, როდესაც წერთ გაკვეთილის გეგმას:

  1. რა არის გაკვეთილის მთავარი თემა? - გაკვეთილის თემასა და თქვენ მიერ დაგეგმილ აქტივობებს თუ აქვს ლოგიკური ბმა ერთმანეთთან, მაშინ მოსწავლეებიც ბევრად უფრო თავისუფლად შეძლებენ, რომ გამოგყვნენ გაკვეთილზე;
  2. როგორ შეიძლება გავაღვიძოთ მოსწავლის ინტერესი? - დაიწყეთ გაკვეთილი ისე, რომ თავიდანვე ჩართოთ მოსწავლეები მასში. აჩვენეთ ფოტოები ან საგნები, რომ მიიპყროთ მათი ყურადღება და გააგებინოთ რა არის ახალი მასალის ძირითადი თემა;
  3. როგორ შეიძლება გამოვიწვიოთ მოსწავლეები გაკვეთილში ჩასართავად? - ყველა მოსწავლეს, რაც უნდა ასაკისა და დონის იყოს ის, სჭირდება გაკვეთილზე გამოწვევა, გააქტიურება. თუ არ არის გამოწვევა, არ არის სწავლა. და თუ არ არის სწავლა, არ არის მოტივაცია. დაფიქრდით, რა ცოდნა აქვთ და დარწმუნდით, რომ არ ასწავლით იმავეს, რაც უკვე იციან;
  4. როგორ გადავამოწმოთ ბავშვებმა რა იციან? -  შეგიძლიათ კითხოთ განვლილი მასალა. გახსოვდეთ, რომ ერთ გაკვეთილზე ახსნილი მასალა არ ნიშნავს, რომ ყველა მოსწავლემ კარგად იცის ისინი შემდეგი გაკვეთილებისთვის. დაუკავშირეთ განვლილი მასალა ახალ თემას და დაგეგმეთ ისეთი სიტუაციური დავალებები, რომ მოსწავლეებს მეტი პრაქტიკის საშუალება მისცეთ;
  5. რა არის თქვენი გაკვეთილის მიზანი? - უმნიშვნელოვანესია ყოველთვის გახსოვდეთ, რატომ აკეთებინებთ მოსწავლეებს ამა თუ იმ დავალებას, აქტივობას; რატომ თამაშებთ ან თუნდაც რატომ ამღერებთ.  თქვენს გეგმაში  ყველაფერი სწავლაზე უნდა იყოს ორიენტირებული. თუ არ იცით თქვენი აქტივობები მოსწავლეს რას ასწავლის, სჯობს ამოიღოთ გეგმიდან;
  6. რა და როგორ ვასწავლო გაკვეთილზე?  - წინასწარ თუ გადაწყვეტთ რა თემაზე იქნებით კონცენტრირებული და მოიფიქრებთ როგორ ასწავლით მათ, ჩათვალეთ თქვენ უკეთ იქნებით აღჭურვილი და მარტივად აუხსნით მოსწავლეებს მათ;
  7. როგორ შეიძლება ავხსნა ესა თუ ის აქტივობა? - უმჯობესია, გონებრივად მოემზადოთ როგორ აპირებთ ახსნათ თითოეული აქტივობა. ახსნები უნდა იყოს მოკლე, ცხადი და ვიზუალურად აღქმადი.  არ დაგავიწყდეთ შეამოწმოთ რამდენად კარგად იგებენ ბავშვები თქვენს ნათქვამს. ეს შეგიძლიათ გააკეთოთ მარტივად. გამოიყვანეთ ერთი ან ორი ბავშვი და სთხოვეთ გესაუბროთ რა გაიგეს თქვენი ნათქვამიდან. აუცილებელია წინასწარ გქონდეთ მოფიქრებული რას დაწერთ დაფაზე!  შეგიძლიათ გეგმაში ჩახატოთ პატარა დიაგრამები, რათა გაკვეთილზე გაგახსენდეთ;
  8. რამდენად დეტალურად უნდა დავწერო გეგმა? - თუ მუშაობთ კონკრეტული წიგნის მიხედვით, აუცილებლად ჩაინიშნეთ საჭირო გვერდები. როგორც დირექტივა, ჩათვალეთ, რომ თქვენს გეგმას ნახავს სხვა, ვინც უნდა შეძლოს მისი გაგება და გეგმის მიხედვით გაკვეთილის ჩატარება;
  9. რა თანმიმდევრობით შეიძლება დავგეგმოთ აქტივობები? - ზოგადი წესია, რომ  დაიწყოთ შესავლით, წარადგინოთ ახალი მასალა და მისცეთ ბავშვებს პრაქტიკული დავალებები, რათა შეამოწმოთ როგორ გაიგეს თემა. გახსოვდეთ, აუცილებელია მოსწავლეებისგან მიიღოთ „უკუკავშირი“ ანუ გაჩვენონ რა, როგორ და რატომ გააკეთეს;
  10. რა პრობლემები შეიძლება შემექმნას გაკვეთილზე? - თქვენ, შესაძლოა, არ ხართ დარწმუნებული, რომ თქვენ მიერ დაგეგმილი აქტივობები იქნება ეფექტური ან ფიქრობთ, რომ დავალებები ბავშვებისთვის აღმოჩნდება რთული. პრობლემები შეიძლება წარმოიქმნას გაკვეთილის პროცესში, წინასწარ დაგეგმილ აქტივობებში, პრობლემები შეიძლება უკავშირდებოდეთ ბავშვებს ან თქვენ თვითონ, თუმცა ეს არ ნიშნავს კოლაფსს. გეგმის შედგენისას დაუთმეთ დამატებითი რამდენიმე წუთი იმაზე ფიქრს თუ როგორ აარიდებთ თავს არასასურველ სიტუაციებს და რა შეიძლება იყოს გამოსავალი, რათა დაცული იყოთ უხარისხო გაკვეთილისგან.

დამატებითი რჩევები:

  • აუცილებლად გქონდეთ გეგმის შაბლონი, რომელსაც შეავსებთ და ამობეჭდავთ ყოველი გაკვეთილის წინ;
  • გაკვეთილის გეგმა ყოველთვის გქონდეთ ხელთ;
  • გაკვეთილის ბოლოს აუცილებლად ჩაინიშნეთ რა აქტივობამ გაამართლა და რამ არა, რათა გაითვალისწინოთ მომავალი გაკვეთილისთვის;
  • შეეცადეთ ყოველ გაკვეთილზე იპოვოთ ბმა თემებს შორის;
  • ყოველთვის გქონდეთ მზად დამატებითი აქტივობები. ნუ დაგავიწყდებათ, რომ ზოგიერთი ბავშვი ძალიან სწრაფია და მათთვის, შესაძლოა, დამატებითი დავალებები დაგჭირდეთ. ან უბრალოდ იმაზე ადრე შეიძლება დაასრულოთ პროგრამა, ვიდრე ფიქრობდით და მაშინაც გამოგადგებათ ისინი. გახსოვდეთ, რომ ბავშვებს აუცილებლად მისცეთ დრო მომზადებისთვის, მოქმედებისთვის და მიმოხილვისთვის.

რა არ უნდა დაგავიწყდეთ:

  • მასალები;
  • გაკვეთილის მიზნები;
  • საგაკვეთილო პროცედურები;
  • თითოეული დავალებისთვის გათვლილი დრო;
  • განმარტებები;
  • დაფაზე სამუშაო;
  • დამატებითი დავალებები;
  • დავალებების ერთმანეთთან ბმა;
  • გაკვეთილის შეფასება - რა აღმოჩნდა კარგი და რას გააკეთებთ შემდეგში განსხვავებულად.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

I სემესტრის ბოლოს, სკოლაში საინტერესო აქტივობა - „ჩვენი სახლი დედამიწაა“, ჩატარდა, რომელშიც მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ

ღონისძიება ემოციებით სავსე იყო, გაჯერებული მრავალფეროვანი ნომრებით, რამაც დამსწრეთა დიდი მოწონება გამოიწვია 

გაკვეთილს გამასწავლებელი ქეთევან ჩიქვანაია ხელმძღვანელობდა

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება