მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რა დროს უთმობთ იმაზე ფიქრს თუ როგორ დააჯგუფებთ მოსწავლეებს დავალებების შესასრულებლად? იცავთ თუ არა ბალანსს ინდივიდუალურად, წყვილებში, ჯგუფში და მთელ კლასში სამუშაოს შორის? აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს ნებას გადაწყვიტონ ვისთან ერთად იმუშავებენ? - ეს კითხვები მასწავლებლებს ყოველდღიურ მუშაობაში უჩნდებათ.
etaloni.ge მოგიყვებათ დაჯგუფების სამი გზის უპირატესობებსა და სისუსტეებზე. ეს გზებია: მოსწავლეებს მისცეთ საშუალება თვითონ დააკომპლექტონ ჯგუფები, შემთხვევითობის პრინციპით შექმნათ ან თქვენი ნებით დააკომპლექტოთ ისინი.
მიეცით მოსწავლეებს არჩევანის საშუალება
მოსწავლეებს თუ მისცემთ არჩევანის საშუალებას ნახავთ, რომ ისინი ყოველთვის ერთსა და იმავე ბავშვებთან დაჯგუფდებიან. ამ შემთხვევაში ჩნდება საფრთხე, რომ კლასში ელიტური დაჯგუფებები შეიქმნას. მეგობრები ერთად ყოველთვის ვერ მუშაობენ კარგად, ამიტომ ერთად მუშაობის შესაძლებლობა რაღაც სიხშირით შეიძლება მისცეთ.
კლასის მენეჯმენტს ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს. მასწავლებლების ნაწილი ფიქრობს, რომ მოსწავლეების „უძრავ ჯგუფებად“ ჩამოყალიბება ზიანის მომტანია კლასის დინამიურობისთვის. არსებობს მოსაზრება, რომ მოსწავლეები ერთსა და იმავე ადგილას ორი გაკვეთილის განმავლობაშიც კი არ უნდა ისხდნენ.
მოზარდები შეიძლება უხალისოდ შეხვდნენ გადაჯდომის იდეას, თუმცა მათი შერევა სასარგებლო იქნება გაკვეთილის ხარისხისთვის.
შემთხვევით შერჩევა
შემთხვევით შერჩევა ყველაზე სამართლიანია. თუ გჭირდებათ ხუთკაციანი ჯგუფი და გყავთ 20 მოსწავლე, მიანიჭეთ ყველა მოსწავლეს რიცხვები 1-დან 4-მდე და ამ რიცხვების მიხედვით დააჯგუფეთ. შეგიძლიათ გამოიყენოთ სხვდასხვა ფერის ბარათები და მსგავსი ფერების მფლობელები ერთად დააჯგუფოთ.
შექმნათ ჯგუფები თქვენ თვითონ
დავალების საჭიროებიდან გამომდინარე, შესაძლოა გინდოდეთ, რომ ერთ ჯგუფში გყავდეთ როგორც ძლიერი, ისე სუსტი მოსწავლეები ან ყველა ძლიერ მოსწავლეს ერთად მოუყაროთ თავი. მოსწავლეებს, შესაძლოა, გაუჩნდეთ სურვილი გაიგონ რატომ დააჯგუფეთ ისინი ერთად, თუმცა თქვენ უნდა გადაწყვიტოთ ეტყვით თუ არა რა მიზნით დაყავით ასე. ბავშვები მარტივად ხვდებიან, რომ თქვენ ისინი მათი უნარების ან ცოდნის მიხედვით დააჯგუფეთ, ამიტომ უნდა დაფიქრდეთ როგორ აუხსნით თქვენს გადაწყვეტილებას. საჭიროების შემთხვევაში უნდა შეგეძლოთ მოსწავლეების დარწმუნება რომ თქვენი გადაწყვეტილება მართებულია.
წინასწარ გადაწყვიტეთ როგორ დაყოფთ ჯგუფებს და არა კლასში, გაკვეთილის მიმდინარეობისას
საბოლოოდ აღმოაჩენთ, რომ დავალებების სპეციფიკიდან გამომდინარე, სამივე გზა გამოსადეგია სხვადასხვა დროსა და სხვადასხვა მოსწავლეებთან.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე