სიახლეები
საინტერესო

შეკითხვა, როგორც მოსწავლის გააქტიურების გზა
09-09-2019
-
+


შეკითხვების დასმა ეფექტური გზაა მოსწავლეების საგაკვეთილო პროცესში ჩასართავად. etaloni.ge გირჩევთ, როდის და რა სახის შეკითხვები გამოიყენოთ გაკვეთილზე.

პირველი შეკითხვის დასმა ძალიან მნიშვნელოვანია. შეკითხვით გაკვეთილის დაწყებისთანავე უნდა მიიქციოთ მოსწავლეების ყურადღება:

  • პირველი შეკითხვა დაწერეთ დაფაზე, რათა მოსწავლეების ცნობისმოყვარეობა გაზარდოთ;
  • ცოდნის შემამოწმებელი შეკითხვები მოამზადეთ. გაკვეთილამდე კარგად დაფიქრდით, თქვენი შეკითხვებით თემას ბოლომდე მოიცავთ თუ არა და მიიღებთ თუ არა სასურველ პასუხებს.
შეკითხვები  შეარჩიეთ სწორად

  • თუ გსურთ კარგი დისკუსია წარმართოთ გამოიყენეთ ღია დაბოლოებიანი პირდაპირი შეკითხვები. მაგალითად, რა? როდის? როგორ? რატომ გიყვართ სანაპიროზე სეირნობა? და ა. შ. დახურულ დაბოლოებიანი შეკითხვებით ამომწურავ პასუხებს ვერ მიიღებთ;
  • ერთი შეკითხვა შეიძლება გამოდგეს ჯაჭვად რამდენიმე მოსწავლის გასააქტიურებლად. მაგალითად, „რას ფიქრობ, გიორგი, ეთანხმები მარიამს?“
  • კარგად დაფიქრდით სანამ თქვენს შეკითხვას თქვენვე უპასუხებთ, რადგან ასე შესაძლოა დომინანტი აღმოჩნდეთ და მოსწავლეებსაც სტიმული დაუკარგოთ.
მოსწავლეებს მიეცით დრო პასუხის მოსაფიქრებლად 

თქვენმა ენთუზიაზმმა მოსწავლეებს დროულად მიაწოდოთ ინფორმაცია და არ მისცეთ დრო პასუხის მოსაფიქრებლად, შესაძლოა, ისინი ჩაკეტოს. გახსოვდეთ, მოსწავლეებს შეკითხვის გასააზრებლად დრო სჭირდებათ. 

დაიცავით „ფიქრის დრო“, რადგან ასე

  • პასუხის „არ ვიცი“ სიხშირე მცირდება;
  • მოსწავლეების პასუხის უფრო სრულყოფილი და მოცულობითია;
  • გზა და გზა თქვენც უკეთეს შეკითხვებს მოიფიქრებთ, რათა მოსწავლეებს​ ჩაეკითხოთ ​ და სიღრმისეულად მოიცვათ საკითხი;
  • ნუ დაგაფრთხობთ მოსწავლეების სიჩუმე - მიეცით წამები ან რამდენიმე წუთი, რომ მოიფიქრონ და დაალაგონ პასუხი;
  • თუ ამჩნევთ, რომ მოსწავლეებს არ შეუძლიათ პასუხის გაცემა დიდხანს ნუ დაელოდებით, რადგან მათ თავი დამცირებულად არ იგრძნონ.
მოსწავლეებს მიეცით შესაძლებლობა ერთმანეთს დაეხმარონ 

  • მოსწავლეები გაამხნევეთ  პასუხის გაცემისას;
  • ნება მიეცით პასუხები ერთმანეთთან განიხილონ  და ეს შესაძლებლობა გაკვეთილის დაწყებისთანავე გააცანით;
  • ნუ დაეყრდნობით მხოლოდ ერთ სწორ პასუხს. მოისმინეთ სხვადასხვა ვარიანტი, რათა მთელი კლასი ჩართოთ დისკუსიაში.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

11-12 თებერვალს საქართველოში შედარებით ცივი და უნალექო მინდი შენარჩუნდება.

სპეციალური მოთხოვნები ბაღების თანამშრომლებისთვის - დოკუმენტი

ახალი სასწავლო წლის დაწყებამდე მოსწავლეები 150-ლარიან დახმარებას მიიღებენ - ვის ეკუთვნის დაფინანსება 

ქართული ენის მოსამზადებელი პროგრამის გამოწვევებზე კვლევების ეროვნული ცენტრი ანგარიშში საუბრობს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

პროექტის მიზანია, საქართველოს ისტორიისა და მეფეების შესახებ ინფორმაციის მიღება და გააზრებ



საინტერესო

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

სიახლეები
საზოგადოება