სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

5 მიზეზი, რატომ იქცევიან ბავშვები სკოლაში უფრო ცუდად, ვიდრე სახლში
11-09-2019
-
+


საკუთარ ყურებს არ უჯერებთ: თქვენი შვილი სკოლაში წესრიგს არღვევს?! ის ხომ სახლში სამაგალითოდ იქცევა. თუ თქვენი ჩვეულებრივ, დამჯერი ბავშვი ბაღში ან სკოლაში წავიდა და წესრიგის დამრღვევად იქცა დროა მიზეზებში გაერკვეთ, რომ სიტუაცია გამოასწოროთ. 


სკოლაში/საბავშვო ბაღში ბავშვის ცუდი ყოფაქცევის 5 მიზეზი

    1. გაუგებრობა

სკოლის ან საბავშვო ბაღის წესები სახლში მიღებულისგან განსხვავდება. ამიტომ ხშირად ბავშვს არ ესმის, როგორ მოიქცეს, ან უბრალოდ იქცევა ისე, როგორ მიჩვეულია, რაც პედაგოგის უკმაყოფილებას იწვევს.  ჩვეულებრივ, ეს ემართებათ ბავშვებს, რომლებიც საბავშვო ბაღში ახლა მივიდნენ ან პირველკლასელებს, რომლებიც სკოლამდელ დაწესებულებაში არ დადიოდნენ. 

სთხოვეთ პედაგოგს ქცევის წესების ნუსხა და თითოეული პუნქტი ბავშვთან დეტალურად განიხილეთ. განუმარტეთ მას, რომ ისინი ასე უბრალოდ არ დაუწესებიათ და აუხსენით რატომ არის მნიშვნელოვანი თითოეული მათგანის დაცვა. მაგალითად, გაკვეთილის დროს არ შეიძლება მერხის მეზობელთან საუბარი, ადგომა და კლასში სიარული, რადგან ეს ხელს უშლის ბავშვებს მოისმინონ მასწავლებლის ახსნილი. ასეთ დროს გამოგადგებათ როლური თამაში - სკოლობანა, სადაც პედაგოგი ბავშვი სათამაშო მოსწავლეებს ქცევის წესებს ასწავლის.

    2. მასწავლებლის დაბალი ავტორიტეტი

სახლში ბავშვი დედ-მამას, ბებია-ბაბუას უჯერებს, იმიტომ რომ უყვარს, ენდობა და ურთიერთობებს აფასებს. ასევე მშობელს აქვს მაზე ზემოქმედების გარკვეული ბერკეტები. მასწავლებელი კი - მისთვის ახალი ადამიანია, რომელიც ნდობას ჯერ არ იმსახურებს და მასზე არანაირი გავლენა არ აქვს. ასე რომ რატომ უნდა დაუჯეროს?

დაეხმარეთ მასწავლებელს მოიპოვოს ბავშვში ავტორიტეტი. თქვენ კარგად იცნობთ თქვენს შვილს - მის გატაცებებსა და ძლიერ მხარეებს. უკარნახეთ მასწავლებელს როგორ მოიქცეს და რითი დააინტერესოს ბავშვი, პედაგოგისთვის, რომელმაც იცის ბავშვის ინდივიდუალური თვისებები, მარტივია ბავშვის დაინტერესება, მისთვის საყვარელი საქმიანობის შეთავაზებით.

   3. მეგობრების არარსებობა ან ბავშვებთან ურთიერთობის არცოდნა

თანატოლებთან თამაში - ბავშვის ცხოვრებაში ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი საქმიანობაა. მაგრამ ყველა ბავშვს არ ესმის, როგორ იურთიერთოს სხვებთან და მეგობრები შეიძინოს. ასეთ სიტუაციაში ბავშვმა შესაძლოა დაიწყოს ჩხუბი, დაცინვა ან მიიპყროს თანატოლების ყურადღება სხვა უმსგავსო საქციელით. უპირველეს ყოვლისა ეს ეხებათ ბავშვებს, რომლებიც ახალ კოლექტივში ახლახანს მივიდნენ: ახალი დაწყებული აქვთ ბაღში/სკოლაში სიარული ან სხვა საგანმანათლებლო დაწესებულებიდან გადავიდნენ.

  • ასწავლეთ ბავშვს კოლექტივში ქცევის წესები: ვთქვათ, სათამაშო არ წაართვას, არამედ ითხოვოს, შესთავაზოს სხვებს ერთად თამაში და ა.შ.
  • მნიშვნელოვანია, პედაგოგმა კოლექტივის გაერთიანებაზე იმუშაოს. მაგალითად ბავშვებს ჯგუფური თამაშები, კოლექტიური ვიქტორინა და ა.შ შესთავაზოს.
    4. ფიზიოლოგიური ხასიათის მიზეზები

ბავშვები ხშირად მიზეზობენ და ცუდად იქცევიან, როდესაც იღლებიან ან ჭამა უნდათ, როდესაც სცხელათ ან ძალიან დიდხანს სხედან ერთ ადგილზე.

თუ ბავშვის მერხი ფანჯარასთან დგას და გათბობის ბატარეის ან მზის პირდაპირი სხივების გამო სცხელა, მასწავლებელს სთხოვეთ გადასვას. თუ ბავშვი ცუდად იქცევა როდესაც მშიერია, ხოლო საკვები, რომელსაც საბავშვო ბაღში სთავაზობენ არ მოსწონს, შეუთანხმდით აღმზრდელს, რომ მან სახლიდან გატანებული საკვების მირთმევა შეძლოს. თუ თქვენი ბავშვი ძალიან მოძრავია და მისთვის ძნელია ერთ ადგილზე დიდხანს ჯდომა, სთხოვეთ პედაგოგს ხშირად გააკეთოს შესვენებები.

    5. როდის უნდა გადახედონ მშობლებმა აღზრდის მეთოდებს

ხდება პირიქითაც: ბავშვი სკოლაში/ბაღში კარგად იქცევა, სახლში კი ჯოჯოხეთს აწყობს. მიზეზები ხშირად იმდაგვარივეა: საგანმანათლებლო დაწესებულებაში იგი დისკომფორტს განიცდის, იგი ითმენს, შემდეგ კი უკმაყოფილებას სახლში ხეთქავს. ამ ჰიპოთეზის გადამოწმება ღირს. მაგრამ შესაძლოა იყოს ასეც: უცხო ადამიანებთან ბავშვი არ ჭირვეულობს, რადგან იცის რომ სასურველს ვერ მიიღებს. ახლობლები კი ყველა მის ახირებას ასრულებენ - ისიც მათ თავის ნებაზე ატრიალებს. ასეთ შემთხვევაში მშობლებმა აღზრდის მეთოდებს უნდა გადახედონ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება