მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„მასწავლებლობის მსურველთა რაოდენობა წელს, ფაქტობრივად, სამჯერ მეტი იყო, ვიდრე წინა წლებში. რაც იმას ნიშნავს, რომ მასწავლებლის პროფესია მიმზიდველი გახდა გარე ადამიანებისთვის, სისტემაში მყოფმა მასწავლებლებმა კი, ვინც აქამდე ვერ მოიპოვეს სასურველი კომპეტენცია, გამოცდაზე გასვლა გადაწყვიტეს,“- ამის შესახებ etaloni.ge-სთან, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორის მოადგილე მანანა რატიანმა განაცხადა.
მისი თქმით, შედეგების მიხედვით, მასწავლებელთა კომპეტენციის დადასტურების მაჩვენებელი დაბალია.
„მთლიანობაში, წელს დიდი მოთხოვნა იყო კომპეტენციის დამადასტურებელ გამოცდებზე გასვლის, რასაც ადასტურებს, პირველ რიგში, არსებული მასწავლებლების რაოდენობა, რომლებიც გავიდნენ გამოცდებზე და არანაკლებ მნიშვნელოვანია მასწავლებლობის მსურველთა რიცხვი, რაც, ფაქტობრივად, სამჯერ მეტი იყო, ვიდრე წინა წლებში. ამ ორი მონაცემის მიხედვით, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ მასწავლებლის პროფესია მიმზიდველი გახდა გარე ადამიანებისთვის, რაც თავისთავად კარგია, რადგან მაღალი კონკურენციის პირობებში, ხარისხიც ამაღლდება. გარდა ამისა, მასწავლებლებმა, რომლებსაც 2010 წლიდან შეეძლოთ, მსგავსი ტიპის გამოცდებზე გასულიყვნენ, თუკი აქამდე არ სცადეს, ან ვერ მოიპოვეს შედეგები, გამოცდაზე განმეორებით გასვლა გადაწყვიტეს, ზოგიც პირველად გავიდა. მოკლედ, ინტერესი ბევრად დიდი იყო, ვიდრე წინა წლებში.პრაქტიკოსი მასწავლებლების ნაწილი, როგორც საგნის, ასევე უნარების გამოცდაზე გავიდა. ჯამში, 15 500-მდე პრაქტიკოსი მასწავლებელი საგნის გამოცდაზე, 13 700-ზე მეტი კი, პროფესიული უნარების გამოცდაზე გავიდა და მათ შედეგებს თუ ავიღებთ, მთლიანობაში, კომპეტენციის დადასტურების მაჩვენებელი მაღალი არ იყო. 1, 4, 7 და 10 კრედიტით დაადასტურა კომპეტენცია საშუალოდ, მასწავლებელთა 55-მა პროცენტმა საგანსა და უნარებში,“- აღნიშნა მანანა რატიანმა.
მისივე განმარტებით, მაღალი მომართვიანობიდან გამომდინარე, ნოემბერში გამოცდაზე გასვლას კიდევ ერთხელ შეძლებენ, როგორც პრაქტიკოსი მასწავლებლები, ასევე მასწავლებლობის მსურველები და უმაღლესი სასწავლებლების დამამთავრებელი კურსის სტუდენტები.
„თავდაპირველად კი ითქვა, რომ ნოემბერში იქნებოდა მხოლოდ განმეორებითი გამოცდა, მაგრამ ვინაიდან იმ მასწავლებლების ინტერესი და მომართვიანობა ძალიან მაღალი იყო, ვინც ზაფხულზე დარეგისტრირება ვერ მოახერხა და დიდი სურვილი აქვთ გამოცდებზე გასვლის, ინდივიდუალური ქეისების გავლას, არჩიეს, რომ ყველა კიდევ ერთხელ გასულიყო გამოცდაზე. ანუ გამოცდაზე გასვლა შეუძლიათ, როგორც პრაქტიკოს მასწავლებლებს, ასევე სისტემაში შემომსვლელებს. გარდა ამისა, ისევე როგორც ზაფხულზე, ახლაც, გამოცდაზე გასვლას შეძლებენ ბოლო, დამამთავრებელი კურსის სტუდენტებიც, რათა შემდგომ სისტემაში შემოვიდნენ. ჩვენ ვიცით, რომ ვაკანსიები ახლა ზამთარშიც იქნება. ასე რომ, პროფესიაში შემოსვლის ინტერესი საკმაოდ დიდია“,- აცხადებს რატიანი.
Etaloni.ge-ს კითხვაზე, შეძლებენ თუ არა კვალიფიკაციის ამაღლებას ის პრაქტიკოსი მასწავლებლები მომავალ წელს, ვინც ჯერჯერობით ეს ვერ მოახერხა, მასწავლებელთა სახლის დირექტორის მოადგილე აცხადებს, რომ ამის საშუალება აქვს ნებისმიერ მსურველს:
„კვალიფიკაციის ამაღლების საშუალება ნებისმიერ ადამიანს აქვს. უბრალოდ, ეს საშუალება განსხვავებულია. მოქმედ მასწავლებლებს, წლების განმავლობაში ვეხმარებოდით ტრენინგებით, რადგან ჩვენი ინტერესია, მათ კომპეტენცია გაიუმჯობესონ და ისევ ექნებათ ამის საშუალება. ამავდროულად, შეეძლებათ, სხვა ორგანიზაციების მიერ ორგანიზებული ტრენინგებით ისარგებლონ და მხოლოდ ერთი ორგანიზაციის შემყურენი არ იყვნენ“,- განმარტა მანანა რატიანმა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე