''მოსწავლეთა დაბალი შედეგების მიზეზი დემოტივირებული მასწავლებლები არიან'' - განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი
05-05-2017
დაკოპირებულია
-
+
''მასწავლებელთა სერტიფიცირება აუცილებელია, მაგრამ ''ქვეყანა ამაზე არ დგას'' - ამის შესახებ განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა ალექსანდრე ჯეჯელავამ საერთაშორისო და ეროვნული კვლევის შედეგებზე საუბრისას განაცხადა.
როგორც მინისტრმა აღნიშნა, კვლევის შედეგებმა აჩვენა, რომ ''მასწავლებლების სერტიფიცირებულობა და სკოლის მოსწავლეების შედეგები ერთმანეთთან კავშირში დიდად არაა''.
ალექსანდრე ჯეჯელავას თქმით, მოსწავლეთა დაბალი შედეგების მიზეზი დემოტივირებული მასწავლებლები არიან:
''საერთაშორისო და ეროვნული კვლევების დაბალი შედეგების ძირითადი მიზეზი მასწავლებელთა მოტივაციაა. ის სქემა, რაც გვაქვს მოტივაციის გაზრდაზეა. ძალიან მნიშვნელოვანი დანამატები გვაქვს და იანვრიდან კიდევ უფრო გაიზარდა. დამტკიცდა, რომ ეს სწორი მიმართულებაა. მნიშვნელოვანია კოლექტივში არსებული ატმოსფერო, დირექტორი რას შვრება - მასწავლებლის მოტივაციისთვის გადამწყვეტი გამოდის'' - განუცხადა მინისტრმა Etaloni.ge-ს.
მიზეზებზე საუბრისას, მინისტრმა ყურადღება გაამახვილა, ოჯახსა და გარემოზე. მისი თქმით, მოსწავლეთა შედეგებზე ოჯახი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს.
როგორც ალექსანდრე ჯეჯელავამ აღნიშნა, კვლევამ აჩვენა, რომ კავშირი სკოლების ინფრასტრუქტურასა და მოსწავლეების შედეგებს შორის სუსტია:
''გარემონტება სწავლის ხარისხის ავტომატურად გაუმჯობესებას არ ნიშნავს. ბავშვები, პრინციპში ერთნაირად სწავლობენ იმ სკოლებში, რომლებიც გუშინ გარემონტდა და იქაც, სადაც რემონტი 10 წელია, არ ჩატარებულა'' - აღნიშნა მინისტრმა.
საქართველოს ვიცე-პრემიერმა, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა ალექსანდრე ჯეჯელავამ ჟურნალისტებისთვის TIMSS-ისა და PISA-ს საერთაშორისო კვლევებსა და სახელმწიფო შეფასების შედეგებზე პრეზენტაცია დღეს გამართა.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“