მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„მაღალმთიანი რეგიონების განვითარების შესახებ“ კანონში მომზადებული ცვლილებებით პარლამენტართა ნაწილი მაღალმთიან დასახლებებში არსებულ საჯარო სკოლებსა და ბაგა-ბაღებში დასაქმებული პირებისთვის სახელფასო შემოსავლის 35%-იან დანამატის დაწესებას ითხოვს.
კანონპროექტის ავტორები არიან პარლამენტის წევრები: გია ჟორჟოლიანი, ბექა ნაცვლიშვილი, კობა ნარჩემაშვილი, გედევან ფოფხაძე, ერეკლე ტრიპოლსკი, მირიან წიკლაური, რუსლან პოღოსიანი, ირაკლი აბუსერიძე და ზაზა პაპუაშვილი.
მათი მოსაზრებით, კანონპროექტის შემუშავების მიზეზს წარმოადგენს ის გარემოება, რომ „მაღალმთიანი რეგიონების განვითარების შესახებ“ კანონით გათვალისწინებული სოციალური შეღავათები არ მოიცავს საჯარო სკოლების ადმინისტრაციულ და ტექნიკურ პერსონალს და შემოიფარგლება მხოლოდ ამავე დაწესებულებაში დასაქმებული მასწავლებლებით, რაც არასაკმარისია.
„მნიშვნელოვანია, რომ სოციალური შეღავათი გავრცელდეს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში დასაქმებულ ყველა პირზე. ამასთანავე, აუცილებელია, რომ იგივე შეღავათი გავრცელდეს ადრეული და სკოლამდელი აღზრდის განათლების განმახორციელებელ დაწესებულებებში დასაქმებულ პირებზე. სოციალური შეღავათით მოსარგებლე პირების წრის გაზრდა პირდაპირ შეუწყობს ხელს, მაღალმთიან დასახლებებში არსებულ საგანმანათლებლო დაწესებულებებში არსებული კვალიფიციური კადრების მოზიდვისა და შენარჩუნების პრობლემის გადაჭრას“, - აღნიშნულია კანონპროექტის განმარტებით ბარათში.
აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტის მიხედვით, სახელფასო ანაზღაურება საჯარო სკოლებსა და ბაგა-ბაღბეში დასაქმებულ 5 600 ადამიანს შეეცვლება.
„მაღალმთიან დასახლებებში მდებარე ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში დასაქმებული პირების რაოდენობა, გარდა მასწავლებლებისა, რომლებისთვისაც სახელფასო შემოსავლის 35%-იან დანამატის დაწესებას ითვალისწინებს აღნიშნული კანონპროექტი, დაახლოებით 4 800 ადამიანია (მათ შორის 1 300 ადამიანი დირექციის წარმომადგენელი, ხოლო 3 500 ადამიანი ადმინისტრაციულ-ტექნიკური პერსონალი) ხოლო ადრეული და სკოლამდელი აღზრდის განათლების განმახორციელებელ დაწესებულებებში დასაქმებულ პირთა საერთოდ რაოდენობა დაახლოებით 800 ადამიანია“, - აღნიშნულია განმარტებით ბარათში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ