სიახლეები
სიახლეები

„მასწავლებლის საბაზო ხელფასის ზრდა უპირველესია, პარალელურად უნდა გაიზარდოს სტატუსის დანამატები“ - მასწავლებელთა პროფკავშირები  
07-10-2019
-
+


„ჩვენ მიგვაჩნია, რომ მასწავლებლის საბაზო ხელფასის ზრდა უპირველესია და მხოლოდ ამის პარალელურად უნდა გაიზარდოს სტატუსის დანამატები, ამიტომაც, ეს მოთხოვნა ისევ წამოვაყენეთ“, - ამის შესახებ საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირის პრეზიდენტმა მაია კობახიძემ etaloni.ge-სთან განაცხადა.

მისი თქმით, საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრომ მასწავლებელთა თავისუფალი პროფკავშირების ინიციატივები გაითვალისწინა და სწორედ მათი ერთ-ერთი ინიციატივის თანახმად, ჯილდოზე გასულ პენსიონერ მასწავლებლებს დაზღვევა შეუნარჩუნა:

„განათლების სისტემაში მიმდინარეობს ფუნდამენტური რეფორმა და რა თქმა უნდა, რეფორმის პროცესში ძალიან აქტიურად ვართ ჩართული. გაზაფხულზე, განათლების სამინისტროსთან თანამშრომლობის პროცესში, ჩვენ წარვადგინეთ რეალური სიტუაციიდან გამომდინარე წინადადებები და ინიციატივები. განათლების მინისტრმა ჩვენი ყველა ინიციატივა გაითვალისწინა. სახელმწიფო ჯილდო რომ გადაეცათ მასწავლებლებს, ეს არის საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილება და მადლიერებას გამოვხატავთ იმისათვის, რომ პროფესიიდან ნებაყოფლობით გასულ პენსიონერ მასწავლებელს ორი წლის ანაზღაურება მიეცა, მაგრამ ჩვენ მოვითხოვეთ, რომ მათ შენარჩუნებოდათ მასწავლებლის დაზღვევა, რაც ასევე დაკმაყოფილებულ იქნა“.   

მასწავლებელთა თავისუფალი პროფკავშირის პრეზიდენტი აღნიშნავს, რომ მათი სამსახური აქტიურად მუშაობს, რათა დასაქმებულებს ჰქონდეთ სოციალური დაცვის გარანტიები და მეტი ეკონომიკური კეთილდღეობა:

„ძალიან აქტიურად ვმუშაობთ სოციალურ-ეკონომიკური მიმართულებებით და ბევრი საკითხი სიღრმისეულად გვაქვს შესწავლილი. 2014 წელს, ჩვენი მოთხოვნა მასწავლებლის საბაზო ხელფასის ეტაპობრივად გაზრდა იყო. გავითვალისწინეთ ბიუჯეტის რეალური შესაძლებლობები და მოთხოვნა დავაყენეთ იმგვარი, რომლის შესრულება ნამდვილად შეეძლო სახელმწიფო ბიუჯეტს. ვერ გეტყვით, რომ ეს მოთხოვნა სრულად დაკმაყოფილდა, რადგან გარკვეული პროტესტი გვქონდა მაშინ ამის გამო, თუმცა, 2015-2016 აკადემიურ წელს მასწავლებლის საბაზო ხელფასი ორ ეტაპად მაინც გაიზარდა, იმის შემდეგ, ეს პროცესი შეჩერდა. ჩვენ ამ მოთხოვნას შემდეგ წლებშიც ვაყენებდით, თუმცა სამწუხაროდ, უშედეგოდ! კარგია, რომ სტატუსის დანამატი გაიზარდა, მაგრამ მასწავლებლის საბაზო ხელფასის ზრდა არის უპირველესი, რის პარალელურადაც უნდა იზრდებოდეს სწორედ სტატუსის დანამატი, იმიტომ, რომ საბაზო ხელფასი ნებისმიერი კატეგორიის მასწავლებელს ეხება, მათ შორის, როგორც მაძიებელ, ასევე უსტატუსო მასწავლებელს. შესაბამისად, საბაზო ხელფასისა და პარალელურად, სტატუსის დანამატების გაზრდა, ბუნებრივია, მასწავლებლის მდგომარეობას ეფექტურად გააუმჯობესებს. ეს მოთხოვნა სამინისტროს წინაშე ჩვენ ისევ დავაყენეთ“, - აცხადებს კობახიძე.

საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირის დამსახურებით, ორწლიანი მოთხოვნის შედეგად, საჯარო სკოლის მასწავლებლებისთვის, განათლებისა მინისტრის ბრძანების შესაბამისად, დროებითი შრომის უუნარობის შემთხვევაში, ბიულეტენი სრული ხელფასიდან ანაზღაურდება:

„მასწავლებლებს წლების განმავლობაში არ მიეცემოდათ დროებითი შრომის უუნარობის ანაზღაურება სრული ხელფასიდან. თითქმის ორი წელი ვიმუშავეთ ამ პრობლემაზე და უკვე კანონის დონეზე გამყარდა მასწავლებლების უფლებები საქართველოს ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალური უზრუნველყოფის მინისტრის ბრძანებაში, რომელი ბრძანებითაც, რეგულირდება ბიულეტენის ანაზღაურება ჩვენს ქვეყანაში ყველა სფეროში დასაქმებულთათვის. ამ შემთხვევაში კანონში მასწავლებლებისთვის ცალკე ნორმა შევიდა, რის მიხედვითაც, საჯარო სკოლის მასწავლებლებს დროებითი შრომის უუნარობის შემთხვევაში, ანაზღაურება უნდა მიეცეს სრული ხელფასიდან. აქ იგულისხმება მასწავლებლის  თანამდებობრივ სარგოს პლუს სტატუსის დანამატები, საიდანაც აქამდე ბიულეტენს არ ანაზღაურებდნენ. შესაბამისად, ამასაც მივაღწიეთ, რომ დანამატების ჩათვლით, მასწავლებლები იღებენ ანაზღაურებას სრული ხელფასიდან,“ - აღნიშნავს მაია კობახიძე.

სწორედ მასწავლებელთა თავისუფალი პროფკავშირების ინიციატივით, მიანიჭათ მაგისტრთან გათანაბრებული ხარისხი იმ მასწავლებლებს, ვინც უმაღლესი განათლება 2000 წლის ჩათვლით მიიღო. შედეგად, მათი თანამდებობრივი სარგოც გაიზარდა. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

სიახლეები
საზოგადოება