სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვასწავლოთ ბავშვს თხზულების წერა: რამდენიმე აუცილებელი წესი
30-10-2019
-
+


თუ ადამიანი ფლობს ტექსტის შექმნის უნივერსალურ ალგორითმს და მკაფიოდ მისდევს მას, ნებისმიერი მოთხოვნის შესაბამისი ტექსტის დაწერა, სირთულეს არ წარმოადგენს. პირველ რიგში სწორედ ეს საბაზო ცოდნა უნდა ვასწავლოთ ბავშვს და რაც უფრო ადრე მით უკეთესი. შესაძლებელია უკვე მესამე - მეოთხე კლასშიც.

რამდენიმე სავალდებულო წესი:

1.  ტექსტის შექმნისას, ბავშვმა პირველ რიგში უნდა იფიქროს მკითხველზე: ვის, რისთვის და რა უნდა შეატყობინოს. ურჩიეთ იფიქროს, როგორ დაწეროს ისე, რომ ტექსტის წაკითხვა სასურველი გახდეს. იყოს საინტერესო, როგორც სხვებისთვის ისე მისთვის. 

2. უმალვე კარგი ტექსტის დაწერა შეუძლებელია, აუცილებელია შავი ფურცელი და რამდენიმე ეტაპად გულმოდგინე მუშაობა. პირველ რიგში საჭიროა თხზულების ძირითადი აზრის ჩამოყალიბება და მისი ჩაწერა. შემდეგ ტექსტის აგება ისე, რომ მან მკითხველი ამ აზრამდე მიიყვანოს.

3. ტექსტის ასაგებად, აუცილებლად საჭიროა სამუშაო გეგმა თეზისების სახით მაინც, ნაფიქრისა და მასალის შეგროვების შედეგად დანომრილი. თუ ბავშვს არ ესმის რა არის გეგმა, რისთვის არის საჭირო და როგორ შეადგინოს, იგი ვერ შეძლებს ლოგიკურად ააგოს ტექსტი.

4. ავტორს უნდა ჰქონდეს მკაფიო წარმოდგენა მეტყველების სხვადასხვა ტიპებზე და იმის შესახებ, თუ როგორ იგება ტექსტი - თხრობა, აღწერა, მსჯელობა. მეტყველების სხვადასხვა ტიპების ერთ ტექსტში შეერთება უნდა მოხდეს გააზრებით.

5. იმისთვის რომ, რაიმე დაწერო, საჭიროა თუნდაც მცირე, მაგრამ საკუთარი ცხოვრებისეული გამოცდილება. ამასთან, აუცილებელია მკითხველის და მაყურებლის გამოცდილებაც.

6. როდესაც ტექსტი შექმნილი და შავ ფურცელზე დაწერილია, საჭიროა მისი ყურადღებით წაკითხვა და დარედაქტირება. მანამდე კი სანამ ბავშვს ტექსტის რედაქტირებას ასწავლით, მას უნდა გააცნოთ შეცდომების კლასიფიკაცია.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება