მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლის სახლი შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრთან ერთად პედაგოგების სტატუსის ასამაღლებელ სხვა ტიპის გამოცდაზე მუშაობს.
კერძოდ კი როგორც მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა, ბერიკა შუკაკიძემ ჟურნალისტებთან საუბრისას განაცხადა, აღნიშნული გამოცდა უფროსის სტატუსის მასწავლებელს შესაძლებლობას მისცემს, წამყვანის ნაცვლად, პირდაპირ მენტორი გახდეს.
„ვმუშაობთ მეორე ტიპის გამოცდაზე. მასწავლებლებს, რომლებსაც აქვთ უფროსის სტატუსი, შეძლებენ გახდნენ პირდაპირ მენტორები“,-აღნიშნა ბერიკა შუკაკიძემ.
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილის ირინა აბულაძის ცნობით, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემა, რომელიც 2020-2021 სასწავლო წლიდან უნდა ამოქმედდეს, წლის ბოლოს იქნება წარმოდგენილი. მისი განმარტებით, სწორედ ამ სქემაში იქნება განსაზღვრული სტატუსის ასამაღლებელი სხვა ტიპის გამოცდა. აბულაძე ამბობს, რომ აღნიშნული გამოცდა პრაქტიკოს მასწავლებლებსაც მისცემს შესაძლებლობას, გახდნენ არა უფროსი, არამედ პირდაპირ წამყვანი პედაგოგები.
„ჩვენ ვმუშაობთ სქემაზე, რომელიც პრაქტიკოს მასწავლებლებს შესაძლებლობას მისცემს, გახდნენ წამყვანები უფრო გრძელვადიანი შეფასების საფუძველზე. წლის ბოლოს წარმოვადგენთ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ახალ სქემას, რომელიც 2020-2021 წლიდან ამოქმედდება. ვფიქრობთ, იქ გავაჩინოთ ეს მოქნილი გზები, რომ მაგალითად პრაქტიკოსი პედაგოგი გახდეს არა უფროსი, არამედ პირდაპირ წამყვანი. თუმცა, ეს არ მოხდება მხოლოდ გამოცდით, იქნება შეფასების სხვა მექანიზმებიც“,-აღნიშნა ირინა აბულაძემ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა