სიახლეები
სიახლეები

„უსამართლობაა, როცა მოქმედ პედაგოგებს უფრო დაბალი ზღვარი აქვთ, ვიდრე მაძიებლებს“ - გამოცდიდან გამოსული პედაგოგების პრეტენზიები
05-11-2019
-
+


დღეს მასწავლებლებმა და მასწავლებლობის მსურველებმა დაწყებითი საფეხურის (ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა და ბუნებისმეტყველება (I-VI) გამოცდა ჩააბარეს.

გამოცდის შემდეგ, ტესტირებიდან გამოსულმა აპლიკანტებმა  საკუთარი მოსაზრებები დააფიქსირეს. ნაწილი ფიქრობს, რომ ეს გამოცდები დროის კარგვაა და რეალურად ვერ განსაზღვრავს მასწავლებლის ხარისხს,  სხვები კი მიიჩნევენ, რომ გამოცდები მეტ პერსპექტივას აძლევს პროფესიაში შესვლის მსურველებს. 

გთავაზობთ 147-ე საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აპლიკანტების შეფასებებს:

„14 წელია რაც მასწავლებელი ვარ ქართულ-ფრანგულ სკოლა ლიცეუმში ვმუშაობ დაწყებითების პედაგოგად. ახლა ქართულში გავედი პირველიდან მეექვსე კლასამდე. ვფიქრობ, ამით არ უნდა ფასდებოდეს პედაგოგი. პრაქტიკიდან გამომდინარე რასაც ვხედავ, თუნდაც საჯარო სკოლებში გამოცდა ჩაბარებული პედაგოგები, სულაც არ ატარებენ ისეთ გაკვეთილებს, რომელიც დღეს ჩვენ თაობას სჭირდება. პროფესიული უნარების ტესტიც ჩავაბარე და ეს უფრო გამიმარტივდა. ფილოლოგებისთვის უფრო მარტივი იქნებოდა ქართულის გამოცდის ჩაბარება. მე დაწყებითის სპეციალისტი ვარ და რთული იყო, თუმცა არც დაუძლეველი არის. უნარებზე ორჯერ გავედი და ვფიქრობ, ახლა უფრო მარტივი მომეჩვენა, თუმცა მაინც მგონია რომ ტყუილი დროის კარგვაა და ამ ტესტებით მასწავლებლის ხარისხს ვერ განსაზღვრავ. ამ გამოცდით რომ პედაგოგს სტატუსი შეუჩერონ სამართლიანი არ იქნება“, - განაცხდა  პედაგოგმა.

„მაძიებელი მასწავლებელი ვარ, ზაფხულშიც ვიყავი გასული და ახლაც გამოვედი. შემიძლია გითხრათ რომ ახლა უფრო მარტივი ტესტი იყო. არ იყო უცხო ტერმინები, გრამატიკითაც კმაყოფილი ვარ, უფრო მეტად თემის დაწერა გამიჭირდა“, - გვითხრა გამოცდიდან გამოსულმა პედაგოგობის პროფესიაში შესვლის მსურველმა.

„პირველი-მეექვესე კლასის ქართულ ენასა და ლიტერატურას ვაბარებ, დამწყები მასწავლებელი ვარ და ძალიან მომწონს ეს გამოცდები. ვფიქრობ, ეს მინიმალური ზღვარია და ნამდვილად უნდა ჩააბაროს მასწავლებელმა, მით უმეტეს მოქმედი პედაგოგი თუ ვერ აბარებს ამ გამოცდას ვფიქრობ საშიშიც კი არის. ჩემთვის როგორც დამწყებისთვის კარგი გამოწვევაა და ვფიქრობ განვითარების საშუალებაც არის. ამ ზაფხულს ჩავაბარე მეშვიდე მეთორმეტე და იმედი მაქვს ამ გამოცდასაც ჩავაბარებ. უკმაყოფილო ნამდვილად არ ვარ“, - განაცხადა გამოცდიდან გამოსულმა აპლიკანტმა.

„მოქმედი პედაგოგი არ ვარ, ზაფხულშიც ვიყავი გასული  და ახლაც გავედი. ვერ ვიტყვი რომ კატასტროფული სირთულის არის გამოცდა. ვფიქრობ თუ გინდა რომ პედაგოგი იყო მაღალი სტანდარტებიც უნდა დააკმაყოფილო, თუმცა ერთ შეუსაბამობას მაინც აღვნიშნავ, უსამართლობა, როცა მოქმედ პედაგოგებს უფრო დაბალი ზღვარი აქვთ, ვიდრე მაძიებლებს. უსამართლობით ისედაც განებივრებულები ვართ და პლიუს ერთი უსამართლობა საჭირო აღარ იყო“, - განაცხადა მასწავლებლობის მსურველმა.

„საშინელება იყო, ურთულესი ტესტი იყო, მასწავლებლისთვის კი არა ლექტორისთვისაც შეუფერებელი. გრამატიკა იყო რთული, თემას დაფიქრება უნდოდა მაგრამ იმდენად რთული არ იყო. გრამატიკა საშინელება იყო“, - აცხადებს აპლიკანტი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სასკოლო თემთან მომუშავე ფსიქოლოგების შერჩევა დაიწყო - კვალიფიკაცია, ანაზღაურება და განაცხადის ვადები ცნობილია

რომელ რესურსცენტრს ჰყავს ყველაზე მეტი მედალოსანი მოსწავლე - დეტალური სტატისტიკა 

2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

 პროექტი მარტის ბოლოდან ყველა საჯარო სკოლას შეეხება - დეტალები

პიროვნება

„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“

სკოლები

„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“

ღონისძიების მთავარი თემა იყო საქართველოს ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლა

კიდევ ერთი ლამაზი და სამახსოვრო დღე შეემატა მოსწავლეთა მოგონებათა ყულაბას

სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა

მათ შექმნეს კედლის გაზეთი, წარმოადგინეს საკუთარი ნააზრევი დედასთან დაკავშირებით

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება
Loading...