მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს მასწავლებლებმა და მასწავლებლობის მსურველებმა დაწყებითი საფეხურის (ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა და ბუნებისმეტყველება (I-VI) გამოცდა ჩააბარეს.
გამოცდის შემდეგ, ტესტირებიდან გამოსულმა აპლიკანტებმა საკუთარი მოსაზრებები დააფიქსირეს. ნაწილი ფიქრობს, რომ ეს გამოცდები დროის კარგვაა და რეალურად ვერ განსაზღვრავს მასწავლებლის ხარისხს, სხვები კი მიიჩნევენ, რომ გამოცდები მეტ პერსპექტივას აძლევს პროფესიაში შესვლის მსურველებს.
გთავაზობთ 147-ე საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აპლიკანტების შეფასებებს:
„14 წელია რაც მასწავლებელი ვარ ქართულ-ფრანგულ სკოლა ლიცეუმში ვმუშაობ დაწყებითების პედაგოგად. ახლა ქართულში გავედი პირველიდან მეექვსე კლასამდე. ვფიქრობ, ამით არ უნდა ფასდებოდეს პედაგოგი. პრაქტიკიდან გამომდინარე რასაც ვხედავ, თუნდაც საჯარო სკოლებში გამოცდა ჩაბარებული პედაგოგები, სულაც არ ატარებენ ისეთ გაკვეთილებს, რომელიც დღეს ჩვენ თაობას სჭირდება. პროფესიული უნარების ტესტიც ჩავაბარე და ეს უფრო გამიმარტივდა. ფილოლოგებისთვის უფრო მარტივი იქნებოდა ქართულის გამოცდის ჩაბარება. მე დაწყებითის სპეციალისტი ვარ და რთული იყო, თუმცა არც დაუძლეველი არის. უნარებზე ორჯერ გავედი და ვფიქრობ, ახლა უფრო მარტივი მომეჩვენა, თუმცა მაინც მგონია რომ ტყუილი დროის კარგვაა და ამ ტესტებით მასწავლებლის ხარისხს ვერ განსაზღვრავ. ამ გამოცდით რომ პედაგოგს სტატუსი შეუჩერონ სამართლიანი არ იქნება“, - განაცხდა პედაგოგმა.
„მაძიებელი მასწავლებელი ვარ, ზაფხულშიც ვიყავი გასული და ახლაც გამოვედი. შემიძლია გითხრათ რომ ახლა უფრო მარტივი ტესტი იყო. არ იყო უცხო ტერმინები, გრამატიკითაც კმაყოფილი ვარ, უფრო მეტად თემის დაწერა გამიჭირდა“, - გვითხრა გამოცდიდან გამოსულმა პედაგოგობის პროფესიაში შესვლის მსურველმა.
„პირველი-მეექვესე კლასის ქართულ ენასა და ლიტერატურას ვაბარებ, დამწყები მასწავლებელი ვარ და ძალიან მომწონს ეს გამოცდები. ვფიქრობ, ეს მინიმალური ზღვარია და ნამდვილად უნდა ჩააბაროს მასწავლებელმა, მით უმეტეს მოქმედი პედაგოგი თუ ვერ აბარებს ამ გამოცდას ვფიქრობ საშიშიც კი არის. ჩემთვის როგორც დამწყებისთვის კარგი გამოწვევაა და ვფიქრობ განვითარების საშუალებაც არის. ამ ზაფხულს ჩავაბარე მეშვიდე მეთორმეტე და იმედი მაქვს ამ გამოცდასაც ჩავაბარებ. უკმაყოფილო ნამდვილად არ ვარ“, - განაცხადა გამოცდიდან გამოსულმა აპლიკანტმა.
„მოქმედი პედაგოგი არ ვარ, ზაფხულშიც ვიყავი გასული და ახლაც გავედი. ვერ ვიტყვი რომ კატასტროფული სირთულის არის გამოცდა. ვფიქრობ თუ გინდა რომ პედაგოგი იყო მაღალი სტანდარტებიც უნდა დააკმაყოფილო, თუმცა ერთ შეუსაბამობას მაინც აღვნიშნავ, უსამართლობა, როცა მოქმედ პედაგოგებს უფრო დაბალი ზღვარი აქვთ, ვიდრე მაძიებლებს. უსამართლობით ისედაც განებივრებულები ვართ და პლიუს ერთი უსამართლობა საჭირო აღარ იყო“, - განაცხადა მასწავლებლობის მსურველმა.
„საშინელება იყო, ურთულესი ტესტი იყო, მასწავლებლისთვის კი არა ლექტორისთვისაც შეუფერებელი. გრამატიკა იყო რთული, თემას დაფიქრება უნდოდა მაგრამ იმდენად რთული არ იყო. გრამატიკა საშინელება იყო“, - აცხადებს აპლიკანტი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ