მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პედაგოგებმა და მასწავლებლობის მსურველებმა დღეს გამოცდა ბიოლოგიაში, გეოგრაფიაში, უცხოურ ენებსა და ქართულში, როგორც მეორე ენა ჩააბარეს.
რა საკითხები შეხვდათ, რა გაუჭირდათ და რა ხარვეზები აღმოაჩინეს გამოცდის მიმდინარეობისას? - ამ კითხვებზე პასუხები etaloni.ge-მ 147-ე საჯარო სკოლაში გახსნილ საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აპლიკანტებისგან მოისმინა.
„ბიოლოგიის გამოცდაზე გავედი. ძირითადად, ნერვული ქსოვილების შესახებ შემხვდა კითხვები, ასევე იყო დიაგრამები, გენეტიკაზე თითქმის ყველა საკითხი შედიოდა, რაც სკოლის პროგრამაშია. ვერ ვიტყვი, რომ მარტივი იყო. საფუძვლიან ცოდნას მოითხოვს და ვფიქრობ, ასეც უნდა იყოს, როცა მასწავლებლობაზე გაქვს ამბიცია. პირველად გავდივარ გამოცდაზე, მაძიებელი ვარ და იმედი მაქვს წარმატებული მცდელობა იქნება ჩემთვის“, - განაცხადა აპლიკანტმა.
„ქართული, როგორც უცხო ენა ჩავაბარე. ქართულენოვანისთვის რთული არ იყო, თუმცა არაქართულენოვანებისთვის ნამდვილად რთული იქნებოდა. ერთი თემა იყო: რა მიზეზის გამო ვერ დებენ დაწყებით საფეხურზე მოსწავლეები სათანადო ცოდნას სახელმწიფო ენის კუთხით და რა გამოსავალი შეიძლება მოიძებნოს. ასევე, დასაწერი თემა იყო, რა ფილმს შესთავაზებდით მოსწავლეებს საჩვენებლად და განსახილველად. მე დუმბაძის მოთხრობის მიხედვით „ჰელადოსი“ შევთავაზე - არაქართველს, როგორ შეუძლია რომ შეიყვაროს საქართველო.
35 წელია მასწავლებელი ვარ და უკვე მეოთხე საგანის გამოცდაზე გამოვედი. ვფიქრობ ეს გამოცდები მოტივატორი უნდა იყოს მასწავლებლებისთვის. ჩემთვის პირველი ის არის, რომ საკუთარ თავს დავუმტკიცო ცოდნა და გავიგო ჩემი შესაძლებლობები. სახელმწიფო გთავაზობს რაღაცეების დადასტურებას და მე მქონდა სურვილი დამემტკიცებინა რომ ვარ მასწავლებლობის ღირსი და 2011 წელს გავხდი სერტიფიცირებული პედაგოგი. შემდეგ მათემატიკაც ჩავაბარე, სამოქალაქო განათლებაც და ახლა მინდა ქართულის, როგორც მეორე ენის სპეციალისტი გავხდე“, - განაცხადა გამოცდიდან გამოსულმა პედაგოგმა.
„გეოგრაფიის გამოცდაზე ვიყავი. კონკრეტულად ვერ გეტყვით საკითხებს, იმდენად დაღლილი და გათიშული გამოვედი, მაგრამ ყველაფერი იყო. გეკითხებოდნენ, როგორც საქართველოს გეოგრაფიას, ისე მსოფლიო გეოგრაფიას. პირველად გავედი, მეშვიდე-მეთორმეტე კლასის მასწავლებლის გამოცდებს ვაბარებ და იმედი მაქვს სასურველ შედეგს მივაღწევ“, - გვითხრა ერთ-ერთმა პედაგოგმა.
„ინგლისური ენის გამოცდას ვაბარებდი და სიმართლე გითხრათ საკმაოდ რთული იყო. მიუხედავად იმისა, რომ ტერმინოლოგიურად და ლექსიკურად არ გამჭირვებია, საკითხები ტექნიკურად ცუდად იყო აწყობილი. საკმაოდ დიდი ტექსტები იყო. მაგალითად, ერთ-ერთ საკითხში არასწორად იყო სიტყვები ჩასმული და შენ უნდა მოგეძებნა სწორი სიტყვა. გიწევდა, რომ ამ სწორი პასუხის მოძებნისას გადაგეშალა მეორე გვერდზე, მერე გადმოგეშალა და ამ პროცესში აზრი გეკარგება, დროც გადის. ვფიქრობ ტექსტის ქვეშ უნდა იყოს სწორი პასუხები.
ორი თემა უნდა დაგვეწერა, ერთი იყო წერილი. ანუ ვაკანსია ჰქონდა კომპანიას გამოცხადებული და უნდა დაგვეწერა რატომ უნდა აეყვანეთ ამ ადგილზე შენ. მეორე იყო თემა - ეთანხმები თუ არა რომ სკოლაში დღეში მხოლოდ 4 გაკვეთილი ტარდებოდეს და პასუხი უნდა დაგესაბუთებინა შენი შეხედულების მიხედვით“, - განაცხადა პედაგოგმა.
შეგახსენებთ, რომ წელს მასწავლებლებსა და მასწავლებლობის მსურველებს კომპეტენციის დადასტურების საშუალება მეორედ მიეცათ. შემოდგომაზე ორგანიზებული ტესტირებისათვის 26 600-ზე მეტი აპლიკანტია დარეგისტრირებული. მათგან 15 000-ზე მეტი პრაქტიკოსი მასწავლებელია. გამოცდები 8 ნოემბერს დასრულდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ