მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მიხეილ ჩხენკელი განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრად დღეს მეორედ დაინიშნა. მან ეს პოსტი პირველად, სწორედ 13 ნოემბერს, 2017 წელს დაიკავა და თანამდებობაზე 8 თვის განმავლობაში იმყოფებოდა.
მინისტრობის პერიოდში, ჩხენკელმა მასშტაბური პრეზენტაცია გამართა, რომელიც განათლებაში გასატარებელ რეფორმებს მოიაზრებდა. რა ცვლილებების განხორციელება სურდა მინისტრს 2017 წლიდან და მინისტრის მაშინდელი ხედვა - etaloni.ge გთავაზობთ, ჩხენკელის მიერ დაწყებულ ცვლილებებს.
მასწავლებლების მხარდაჭერა და მათი პროფესიული განვითარება – სამინისტრო უზრუნველყოფს პედაგოგთა პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარებასა და პროფესიული ცოდნის ამაღლებას. სპეციალური ტრენინგების საშუალებით, ისინი ეუფლებიან სწავლების თანამედროვე მეთოდებსა და ტექნოლოგიებს.
მოსწავლეების ხარისხიანი სახელმძღვანელოებით უზრუნველყოფა – გრიფირების პროცესი, რომელიც უზრუნველყოფს სახელმძღვანელოების შინაარსობრივი მხარის დახვეწას. როგორც შინაარსი, ასევე წონა, მორგებულია მოსწავლეების ასაკობრივ განვითარებასა და შესაძლებლობებზე.
სისტემის განვითარება – ზოგადი განათლების სისტემის შეფასება ადგილობრივი და საერთაშორისო სპეციალისტების მიერ, რაც გულისხმობს ეროვნული მოდელის და ფინური საგანმანათლებლო სივრცის ელემენტების შერწყმას.
მოზარდებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება – პროექტ „ევრიკას“ ფარგლებში, დარგის სპეციალისტებისა და წამყვანი მეცნიერების მიერ სხვადასხვა საგანში არასტანდარტული, სახალისო გაკვეთილების ჩატარება. ეს მოზარდებს შემოქმედებით ინტერესს უღვიძებს და საუნივერსიტეტო სივრცეს სკოლებთან ახლოს მიიყვანს.
ტექნოლოგიების დანერგვა სკოლებში – Microsoft-ის საგანმანათლებლო პროექტის MinecraftEducationEdition სკოლებში დანერგვა. თამაშზე დაფუძნებული საგანმანათლებლო პროგრამა პედაგოგების მიერ გარკვეული საგნების სწავლების დროს, რაც მოსწავლეებში სივრცითი, ლოგიკური და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას უწყობს ხელს.
სოფლის სკოლების ახალი სიცოცხლე – ახალი სკოლების აშენება და არსებულების რეაბილიტაცია. ეს გულისხმობს სოფლის სკოლების გარდაქმნას საგანმანათლებლო-კულტურულ ცენტრებად, რომლებიც საბავშვო ბაღს, სკოლას, კოლეჯს, ბიბლიოთეკას, სპორტულ და შემოქმედებით კლუბებს აერთიანებს.
უმაღლესი პროფესიული განათლება – პროფესიული კოლეჯების უნივერსიტეტებში დაფუძნება, როცა სტუდენტები სარგებლობენ ყველა იმ უპირატესობით, რაც საუნივერსიტეტო სივრცეს აქვს.
დასაქმებაზე ორიენტაცია – კოლეჯების კერძო კომპანიების ბაზაზე შექმნა, საუკეთესო სტუდენტებისთვის კი ამავე კომპანიაში დასაქმების შესაძლებლობა.
სწავლების ინტერნაციონალიზაცია – სამინისტროს თანამშრომლობა საერთაშორისო პროფესიულ სასწავლებლებთან. სტუდენტებისა და პროფესორ-მასწავლებლების მობილობა, რაც ავითარებს აკადემიურ პროგრამებს და საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამის დონეზე აჰყავს.
უნივერსიტეტების განვითარების ხელშეწყობა – სამინისტროს მსოფლიო ბანკთან თანამშრომლობით, ინტენსიურად მუშაობს დაფინანსების ახალი მოდელის შემუშავებაზე, რომელიც ხელს უწყობს უნივერსიტეტებში სამეცნიერო-კვლევითი პროცესის მაღალ დონეზე წარმართვას.
მეცნიერების მხარდაჭერა – საგრანტო კონკურსები, როგორც ფუნდამენტურ, ასევე, გამოყენებით კვლევებში. თანამშრომლობის გაღრმავება საერთაშორისო სამეცნიერო ფონდებთან და ორგანიზაციებთან Horizon2020, CostAction, AcademiaEuropea, Cern, რაც ქართველ მეცნიერებს ხელს უწყობს საერთაშორისო დონის კვლევები, უცხოელ კოლეგებთან ერთად აწარმოონ.
არაფორმალური განათლების ხელშეწყობა – სამინისტრო ხელს შეუწყობს სეზონური სამეცნიერო სკოლების ფუნქციონირებას; იზრდება ხელმისაწვდომობა ახალგაზრდულ და მოსწავლეთა ბანაკებზე. ბანაკების ინტერნაციონალიზაცია ხელს შეუწყობს ახალგაზრდების უცხოელ თანატოლებთან დამეგობრებას და ახალგაზრდული დიპლომატიის განვითარებას.
გააგრძელებს თუ არა მეორედ დანიშნული მინისტრი 2 წლის შემდეგ, მაშინ დაწყებულ და დაგეგმილ პროექტებს დრო გვიჩვენებს.
იხილეთ ასევე: განათლების მინისტრად ისევ მიხეილ ჩხენკელი დაინიშნა
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია
ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
პროექტი მოსწავლეებისთვის აღმოჩნდა აქტიუალური და მეტად საინტერესო