სიახლეები
სკოლები

გაეცანით მერჯევის საჯარო სკოლის მასწავლებლის ირმა შაქარიშვილის სტატიას
20-11-2019
-
+


საჩხერის მუნიციპალიტეტის მერჯევის საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების უფროსმა მასწავლებელმა ირმა შაქარიშვილმა მოამზადა სტატია თემაზე - „მოსწავლეთა  აზროვნების  განვითარება  ინტერაქტიული  მეთოდებით  ქართული  ენის  გაკვეთილებზე“.

იხილეთ სტატია:

„ამჟამად  საქართველოს  სკოლები  ახალი  საგანმანეთლებლო  სტანდარტების  შესაბამისად  მუშაობენ,  რაც  თანამედროვე  სტანდარტების  ახალ  ხედვას  ითვალისწინებს-აღზარდოს  პიროვნება,რომელსაც  შეუძლია  გამოიყენოს  შეძენილი  ცოდნა  არა  მხოლოდ  სასწავლო  დისციპლინის   კონტექსტში,  არამედ  ცხოვრებისეულ  სიტუაციებსი  შეუძლია  გაართვას  თავი  სამუშაოებს,  განიახლოს  ცოდნა  მისთვის  სასურველ  სფეროში.

განათლების  ასეთი  გაგება  ნიშნავს ,ის  ხდება  პიროვნებაზე, ითვალისწინებს  მის  ინტერესებსა  და  შესაძლებლობებს

თითოეულსაგანს  თავისი  წვლილი  შეაქვს  ამ  პროცესში  , რომელიც   განპირობებულია, როგორც  ამა  თუ  იმ  მეცნიერების,ისე  უშუალოდ  სასკოლო  საგნის  სფეციფიკურობით,  შინაარსობრივი  ხასიათითა  და  მისი  შესწავლის  მეთოდებით  აღნიშნული  პრიორიტეტების   გათვალისწინებით  მეორე  კლასის „ ქართული  ენა  მხოლოდ  ერთ-ერთი  საგანი  კი  არ  არის,  არამედ  სხვა  საგნებისაგან  განსხვავებით  სწავლების   ენაა.“.

თანამედროვე  პედაგოგიკაში  სულ  უფრო  მეტ  ადგილს  იკავებს  დემოკრატიული  ,მოსწავლეზე  ორიენტირებული  სწავლების  პრინციპები,რომლის  დროსაც  მოსწავლე  და  მასწავლებელი  თანამშრომლობენ  ერთმანეთთან.  ამ  მეთოდების  საშუალებით  ხდება  ბავშვის  ინტელექტუალური  და  შემოქმედებითი  ძალების  ინტენსიური  განვითარება.  ამ  მეთოდებით  ვაღწევთ  იმას  ,რომ  მოსწავლე  მასწავლებლისაგან  მზამზარეულ  ცოდნას  კი  არ  იღებს,  არამედ  ძიების,  კვლევის,  დაკვირვების  გზით  ეუფლება  ცოდნას.

მართლაც სწავლების ასეთი მეთოდები  ხელს უწყობს მოსწავლეთა მეტ განვითარებას, გამოცდილებას. სწავლების არსი ასეთია:  გაკვეთილზე  მოსწავლეებს  შორის  იმართება  დისკუსია, რომელშიც ყველა ბავშვი ღებულობს  მონაწილეობას.  ბავშვთა  ნაწილი  აქტიურია, ნაწილი კი ნაკლებათ  მონაწილეობს შედეგი კი დიდია.

ქართული ენის გაკვეთილის შინაარსი უკავშირდება ბავშვის პირად გამოცდილებას.

სწავლების მოტივაცია არის უფრო პიროვნული, შინაგანი ვიდრე გარეგანი. ბავშვი სწავლობს არა დაზეპირებით, არამედ აღმოჩენების  გზით. მოსწავლე სწავლობს  საკუთარი აქტივობით, დაკვირვებით,  პრაქტიკული შრომით, საზოგადოებრივი საქმიანობით, საველე  მუშაობით, ბუნებაზე დაკვირვებით.

ხშირად  გაკვეთილს  ვიწყებთ  მოთელვით. მუშაობს  წყვილი  და  ჯგუფები,  სადაც  მოსწავლეები თვითონ აქმევენ  ჯგუფს სახელს,  ირჩევენ  ჯგუფის  ლიდერს, მუშაობენ  მონდომებით  ცდილობენ  დაიმსახურონ  შექება  მეგობრებისა  და  მასწავლებლისაგან.  წყვილებს  შორის  მუშაობის  დროს  უზიარებენ  ერთმანეთს  აზრს. 

ხშირად  ვატარებთ ისეთ გაკვეთილებს, როდესაც გვაქვს ლექსი ასახსნელი. ვწერ ცალ-ცალკე სტრიქონებად  და  ვაძლევ  ჯგუფებს  დავალებას;  წაიკითხონ ცალკეული  სტრიქონი, დაალაგონ  და  წარმოადგინონ  ნამუშევრები. ბოლოს იმართება  დისკუსია,  რომელიც  ინტერაქტიული მეთოდის  ერთ-ერთ  ხერხს  წარმოადგენს და იგი ხელს უწყობს ისეთი  უნარ-ჩვევების  ჩამოყალიბებას, როგორიცაა  აქტიური  მოსმენა, აზრის გამოთქმა, მსჯელობა, განსხვავებული  აზრის განვითარების  უნარი.

დისკუსიის  წარმატებით  ჩატარებისათვის  საჭიროა: კლასში იყოს  ნდობისა და ურთიერთპატივისცემის ატმოსფერო, სადაც უპირველეს  ყოვლისა  მასწავლებელი უნდა იყოს მისაბაძი მაგალითი. დისკუსიის  მონაწილეებმა  წინასწარ იციან, რომ ერთი როცა  ლაპარაკობს,  სხვები  უსმენენ,  თუ  ვინმეს   სურს  აზრის  გამოთქმა  არ  უნდა დაიყვიროს, აუცილებელია  ხელის აწევა, კამათში  ყველამ უნდა მიიღოს მონაწილეობა.

ასეთი მეთოდების ყველა  დღეს  გამოყენებით, ჩემი აზრით მივაღწევთ  მიზანს,  რომელიც კვალად დააჩნდება  ჩვეენს  მოსწავლეებს. ჩვენ  ძალ-ღონეს  არ  დავიშურებთ,  რათა  სწავლა  წავრმართოთ  ეროვნული  სასწავლო  გეგმის  გათვალისწინებით“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა 

2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ბავშვების შემოქმედებითი უნარებით დამსწრე საზოგადოება აღფრთოვანებული დარჩა

სკოლაში გააზრებული აქვთ თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის არა მარტო თეორიული ცოდნის გადაცემა, არამედ პრაქტიკული სწავლებაც

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას ხელს უწყობს 

სასწავლო მიზნის მისაღწევად ჩატარდა დაგეგმილი აქტივობა „სასწავლო გაჩერებები“, რომელებიც ემსახურებოდა ახალი ცოდნის სტრუქტურის შექმნას 

საინტერესო

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

სიახლეები
საზოგადოება