სიახლეები
სიახლეები

„ჩავთვალეთ, მოზარდებში ძალადობის პრევენცია ყველაზე მნიშვნელოვანი იქნებოდა“ - სკოლის მოსწავლეებს ცხოველებისადმი ჰუმანურ მოპყრობას ასწავლიან
27-11-2019
-
+


საჯარო სკოლებში მოზარდებს შინაური ცხოველებისადმი ჰუმანურ მოპყრობას ასწავლიან. მოსწავლეებისთვის  საინფორმაციო-შემეცნებითი გაკვეთილები უკვე ტარდება. 

რას ნიშნავს ცხოველის კეთილდღეობა, რა პასუხისმგებლობა აქვს ცხოველის პატრონს, როგორ უნდა მოვიქცეთ გასაჭირში მყოფი ცხოველის აღმოჩენის შემთხვევაში, დადებითი ეფექტი, რასაც ცხოველის ყოლა მოზარდებზე ახდენს - ეს იმ საკითხების მცირე ჩამონათვალია, რასაც ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტო მოსწავლეებს გაკვეთილების ფარგლებში ასწავლის.

„ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი ღონისძიება, რადგან სოციალურ ქსელში ცხოველზე ძალადობის ფაქტებზე საუბარი გააქტიურდა. ჩავთვალეთ, მოზარდებში ძალადობის პრევენცია ყველაზე მნიშვნელოვანი იქნებოდა, განსაკუთრებით, დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში“, - ამბობს ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტოს საზოგადოებრივი ურთიერთობის მენეჯერი, ნატა უზუნაშვილი, „ეტალონთან“ საუბარში.

გაკვეთილის ჩატარების სურვილით  სააგენტოს დედაქალაქის სკოლები თავად უკავშირდებიან და უზუნაშვილის თქმით, სკოლების მხრიდან დაინტერესება ამ კუთხით საკმაოდ მაღალია: „ძალიან ბევრი მსურველი გვყავს. მომდევნო სამი კვირა ყოველდღე დაგეგმილი გვაქვს. საოცრად კარგი ბავშვები გვხვდებიან. მათ უმრავლესობას ჰყავს სახლში ცხოველი, უმრავლესობას გადაურჩენია ან ერთხელ მაინც გამოუკვებია, რასაც არ ველოდით“.

საინფორმაციო-შემეცნებით გაკვეთილებზე ბავშვებთან წამახალისებელ მიდგომებს იყენებენ:

„ვაჩვენებთ მოკლემეტრაჟიან ფილმებს, სადაც არის პატრონის მიერ ცხოველის მიტოვებაზე ყურადღება გამახვილებული, პატრონის ვალდებულებებზე, თავშესაფრიდან ცხოველის აყვანაზე. ვეუბნებით, ჩვენ ხომ არასდროს მოვექცეოდით ცხოველს არასათანადოდ, ხომ არასდროს ვიზამდით ამას?! იმ ბავშვებს, ვინც განსაკუთრებით ზრუნავენ ცხოველებზე, ვანიჭებთ „ცხოველების მეგობრის“ სტატუსს და ვაძლევთ სერთიფიკატებს, სადაც უწერიათ, რომ მათ მადლობას უხდის თბილისის მერია და ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტო. სხვა ბავშვებს კი ვპირდებით, რომ მათ პოზიტიურ აქტივობებსაც ჩაინიშნავენ მასწავლებლები და შემდეგ ჩვენ გავუგზავნით სერთიფიკატებს“.

რაც შეეხება არასრულწლოვანების მხრიდან ცხოველისადმი არასათანადო მოპყრობის ფაქტებს, უზუნაშვილი ამ თემაზე არ საუბრობს, თუმცა თავშესაფარში შეყვანილი ტრამვირებული ცხოველების  სტატისტიკას გვაწვდის. 

„უბრალოდ ვვარაუდობთ, რომ საზოგადოების ყურადღება უფრო მიექცა ამ საკითხებს, უფრო სენსიტიური და მნიშვნელოვანი გახდა ცხოველისადმი არასათანადო მოპყრობა. ჩვენც მეტად შეგვიძლია რეაგირება მოვახდინოთ. საკმაოდ ბევრი შემთხვევა იყო ხოლმე, რომელიც არ ხმაურდებოდა, მაგრამ სოციალურმა ქსელმა ქნა ის, რომ რაღაც საკითხების გარშემო გაგვაერთიანა და ვერ ვიტყოდი, რომ ძალადობის შემთხვევები გაზრდილია“, - აცხადებენ უზუნაშვილი. 

ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტოს მიერ მოწოდებული სტატისტიკის მიხედვით, თავშესაფარში ტრავმირებული სტატუსით შეყვანილი ცხოველების რაოდენობა, ასეთია: 

იანვარი - 85 
თებერვალი - 84 
მარტი - 94 
აპრილი - 118 
მაისი - 113 
ივნისი - 154 
ივლისი - 173 
აგვისტო - 166 
სექტემბერი - 143 
ოქტომბერი - 147

ცხოველის მიმართ არასათანადო მოპყრობაზე კანონმდებლობა რამდენიმე თვის წინ გამკაცრდა და არასრულწლოვნის მხრიდან ჩადენილ ასეთ ქმედებაზე მშობლის პასუხისმგებლობაც განისაზღვრა: 

„არასრულწლოვნის მიერ ცხოველის მიმართ არასათანადო მოპყრობა, რამაც მისი ტანჯვა, სხეულის დაზიანება, მისთვის ტკივილის მიყენება გამოიწვია, ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 104-ე მუხლის თანახმად, იწვევს მშობლის ან მისი შემცვლელი პირის დაჯარიმებას 100 ლარიდან 300 ლარამდე ოდენობით“.

ხოლო არასრულწლოვნის თანდასწრებით ჩადენილი იგივე ქმედება, სისხლის სამართლის კოდექსის 259-ე მუხლით, საზოგადოებისათვის სასარგებლო შრომით - ვადით ორასიდან ოთხას საათამდე, შინაპატიმრობით - ვადით ერთიდან ორ წლამდე, ჯარიმით ან თავისუფლების აღკვეთით - ვადით სამ წლამდე ისჯება.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს


როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

სკოლების ავტორიზაციის საბჭოს წევრობის კონკურსი გამოცხადდა - ვადები და დეტალები

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

მიუხედავად იმისა, რომ ნაძვის ხეს სადღესასწაულო დატვირთვა აქვს, ადამიანების ნაწილს, მისი მორთვა ან ძალიან ეზარება, ან უსარგებლო დეკორაციად მიაჩნია

სიახლეები
საზოგადოება