მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩხარის N1 საჯარო სკოლა სხვებისგან ორიგინალური ხელოვნების კაბინეტით გამოირჩევა. საკლასო ოთახზე ხელოვნების მასწავლებელი ლია ამირანაშვილი უკვე 10 წელია ზრუნავს.
Etaloni.ge დაინტერესდა, ვისი იდეა იყო ხელოვნების კაბინეტის მოწყობა და ვისი ნამუშევრებია კლასში გამოფენილი.
„ხელოვნების ოთახის შექმნის იდეა ჩემი იყო. დაახლოებით ათი წლის წინ დირექტორს ვთხოვე, რომ მოეცა ჩემთვის ხელოვნების კაბინეტი, რომელსაც მოვაწყობდი. მან დამითმო ოთახი მშვენიერი ხედით. ხედი ხელოვნებაში, რა თქმა უნდა, მნიშვნელოვანია, რადგან ფერწერის დროს ბავშვებს გარემოსთან კონტაქტი უნდა ჰქონდეთ. კლასში ბავშვების ნამუშევრები გამოვფინე, რამდენიმე ნახატი ჩემიც არის, მაგრამ ძირითადად, ბავშვების ნამუშევრებია. ასევე არის დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშები და გრაფიკული ნამუშევრები. ზოგი ნატურიდანაა შესრულებული, ზოგი ბავშვებმა თავისი წარმოსახვით შექმნეს“, - გვიყვება პედაგოგი.
ნამუშევრებს შორისაა ნახატები, ხელნაკეთი ნივთები, კედლის გაზეთები - მათი უმეტესობა გაკვეთილზეა შექმნილი, თუმცა მოსწავლეებს საშინაო დავალებებიც აქვთ, შესაბამისად, ზოგიერთი ნამუშევარი სახლშია შესრულებული. ხელოვნების კაბინეტი მრავალფეროვნებით გამოირჩევა. ნახატები შექმნილია როგორც შავი ფანქრით, ასევე ფლომასტერებითა და აკვარელით.
პედაგოგის თქმით, ბავშვები ბევრ ორიგინალურ ნივთს იგონებენ:
„დეკორატიულ-გამოყენებითი ნივთების შექმნამდე მოსწავლეებს ვაძლევ მითითებას კონკრეტული სამუშაოს შესასრულებლად თუ რა აქსესუარი დასჭირდებათ, ვთქვათ, მავთული, ფერადი ძაფები თუ პატარა მძივები, რესურსი ბევრია... ისინი თავისი ფანტაზიით აკეთებენ ყველაფერს. მაგალითად, სასანთლე დამზადებული აქვთ სხვადასხვა აქსესუარებისგან. გაკვეთილზე ვმსჯელობთ, რომელი ნივთი რითი დავამზადოთ, შემდეგ კი მოსწავლეებს მოაქვთ საკუთარი ხელნაკეთი ნივთები“.
ხელოვნების პედაგოგი მხოლოდ საკლასო ოთახის მოწყობაზე არ ფიქრობს. ის, მოსწავლეებთან ერთად სკოლის კედლის გაზეთებსაც ქმნის. კედლის გაზეთები დამზადებულია ელენე ახვლედიანისა და ნიკო ფიროსმანის შესახებ.
თვალში მოსახვედრია ისიც, რომ ნამუშევრები სეზონურადაა დაჯგუფებული. კლასში არის შემოდგომის კუთხე და ასევე იგრძნობა საახალწლო განწყობაც. მოსწავლეებმა უკვე დაამზადეს ფიფქები ქაღალდებისგან, დადგეს ნაძვის ხე და საკლასო ოთახი წვიმებით მორთეს.
„ბავშვებს ძალიან მოსწონთ კაბინეტი. ნაძვის ხეც მოვრთეთ უკვე და პატარებმა აღნიშნეს, რომ ეს გარემო განწყობას ვუმაღლებთ. ახლა საახალწლოდ დიდი გეგმები გვაქვს. ბოლო რამდენიმე წელია, ტრადიციულად, ვაკეთებთ საახალწლო კონკურსს - ვინ უკეთესად მორთავს თავის საკლასო ოთახს. დაწყებით საფეხურზე ერთ გამარჯვებულს ვავლენთ და ვაჯილდოვებთ დიპლომით, შემდგომ საფეხურებზე სხვებს ვასაჩუქრებთ. ამ დროს ისე ლამაზად ირთვება ხოლმე ოთახები, რომ ზღაპარში გეგონებათ თავი“, - აღნიშნავს პედაგოგი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...